خدمات الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از ثبت معاملات تا استعلام ممنوع الخروجی
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، بخش عمده ای از فعالیت های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خدمات الکترونیک است که به وسیلهی آن بار زیادی از مشکلات مردم در این حوزه برداشته شده و میتوان به روشهای ساده تر خدمات مورد نیاز خود را از این سازمان دریافت کنند که در این گزارش به مواردی از آن اشاره خواهد شد.
خدمات الکترونیکی شامل: خدمات اطلاع رسانی که عبارت است از؛ مدارک مورد نیاز جهت تنظیم سند انتقال، تعرفه حق التحریر دفاتر اسناد رسمی و آمار خدمات ثبتی امور اسناد کل کشور است.
مدارک مورد نیاز جهت تنظیم سند انتقال
آمار خدمات ثبتی امور اسناد کل کشور
خدمات اطلاع رسانی الکترونیک که شامل بخشنامههای ثبتی املاک، بخشنامههای مرتبط به اتباع بیگانه، بخشنامه مربوط به املاک واقع در بافت روستایی، بخشنامه مربوط به بخش املاک، بخشنامه مربوط به تسهیل، بخشنامه مربوط به منابع ملی و طبیعی و بخشنامه مربوط به مواد ۱۴۷ و ۱۴۸ اصلاحی قانون ثبت میشود.
فرم های کاربردی
فرم های کاربردی؛ شامل فرم های اجرائیه و ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری است.
فرمهای اجراییه همچون اجرائیه، چک، صدور اجرائیه و مهریه و فرم های ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری همچون اظهار نامه ثبت افزایش سرمایه شرکت سهامی خاص، اظهارنامه ثبت تغییرات نام در دفاتر بازرگانی، اظهارنامه ثبت ، رکت های سهامی خاص، اظهارنامه ثبت شرکت های سهامی عام، اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی، شعبه خارجی، فرم اظهارنامه پلمب دفاتر، فرم پستی پلمب دفاتر، فرم درخواست پستی پلمپ دفاتر، فرم گواهی پلمپ و گواهی ثبت شعبه خارجی است که مورد استفاده قرار میگیرد.
فرم های اجرائیه
خدمات ثبتی
خدمات ثبتی شامل؛ سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی، سامانه مدیریت اطلاعات و مستند سازی املاک دولتی کشور، اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری، مرکز مالکیت معنوی، سامانه پرداخت الکترونیکی وجوه دفاتر اسناد رسمیف، پیگیری استعلام الکترونیک ملک، نظارت برخدمات الکترونیک ثبتی، تصدیق اصالت اسناد و اوراق دفاتر رسمی و استعلام ممنوع الخروچی است که افراد با ورود کارت ملی به راحتی می توانند از ممنوع الخروجی خود آگاه شوند.
پیگیری استعلام الکترونیک ملک
سامانه مدیریت اطلاعات و مستند سازی املاک دولتی کشور
سامانه ملی اشخاص حقوقی
استعلام ممنوع الخروچی
فاطمه خسرونژاد