بومیسازی 30 درصد واگن در کشور/ لیزینگ در بخش ریلی معنی ندارد
مدیر عامل شرکت واگنسازی تهران گفت: بومیسازی قطعات و تجهیزات از دیگر اقدامات این شرکت به شمار میرود به طوریکه ۳۰ درصد از ساخت هر واگن به صورت اختصاصی بومیسازی شده و با قراردادی که امروز با راهآهن منعقد کردهایم روند بومیسازی تجهیزات را گسترش خواهیم داد.
خبرگزاری میزان -
وی ادامه داد: در بخش اول بیش از ۱ هزار واگن برای متروی شهری تولید کردهایم و هماکنون در حال بهرهبرداری از ۱۰۰ واگن برای متروی شهر مشهد هستیم.
مدیر عامل شرکت واگنسازی تهران تاکید کرد: بومیسازی قطعات و تجهیزات از دیگر اقدامات این شرکت به شمار میرود به طوریکه ۳۰ درصد از ساخت هر واگن به صورت اختصاصی بومیسازی شده و با قراردادی که امروز با راهآهن منعقد کردهایم روند بومیسازی تجهیزات را گسترش خواهیم داد.
گلشنی با اشاره به اینکه در قرارداد امروز ۶۳۰ واگن باید تولید شود، گفت: هماکنون بومیسازی تولید قطعات ما ۵۵ درصد است که با انجام این قرارداد میزان بومیسازی ما در این بخش تکمیل میشود.
مدیر عامل شرکت واگنسازی تهران اظهار کرد: در بخش تعمیر و نگهداری، تمامی واگنها با استفاده از تیم مجرب و متخصص بازسازی میشوند و سعی خواهیم کرد در بخش واگنسازی مترو با حداکثر مطلوبیت این واگنها به شهروندان تحویل داده شوند.
وی یادآور شد: تعمیر و نگهداری تمامی واگنهای متروی شهری از طریق این شرکت صورت میگیرد به طوریکه ۵ واحد تعمیرات این شرکت دارد و تا به امروز ۳۰ هزار دستگاه واگن را تعمیر کرده است.
گلشنی با بیان اینکه هم اکنون ۲۰۰ دستگاه واگن حومهای در خط تهران_کرج را آغاز کردهایم، گفت: سعی خواهیم کرد دستگاههایی مانند این قطارهای حومهای را برای شهرهای حومهای تهیه کنیم.
وی یادآور شد: تمامی واگنهای حومهای از طریق لوکوموتیو هدایت میشوند به همین منظور ۵۰ درصد از داخلسازی واگنها، از طریق تیمهای تخصصی این حوزه انجام میشود.
مدیر عامل شرکت واگنسازی تهران افزود: این شرکت به دنبال زنجیره تأمین و توانمندی سازی قطارها است و این روند کمک میکند که بتوانیم در این حوزه قویتر از همیشه فعالیت کنیم.
گلشنی با بیان اینکه مشکل اصلی هماکنون در بخش واگنسازی تأمین منابع مالی است، گفت: متاسفانه منابع مالی در حوزه واگنسازی بسیار کم است و ما برای تأمین بودجه ساخت واگنهای کلانشهرها با مشکل مواجه شدهایم.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون از ۳۰ درصد از ظرفیتهای خود استفاده میکنیم اظهار کرد: با تأمین منابع مالی میتوانیم ۳ برابر ظرفیت فعلی در ۳ شیفت کار کنیم.
مدیر عامل شرکت واگنسازی تهران با بیان اینکه فکر و طرح شهرسازی ریلپایه بسیار خوب بوده است، گفت: متاسفانه این طرح هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده و فعالیت در این بخش بسیار کند صورت میگیرد، اما اگر مشکلات سرمایهگذاری در این بخش برطرف شود میتوانیم این ایده را به بهترین شکل ممکن اجرایی کنیم.
گلشنی با اشاره به اینکه متاسفانه هیچ یک از بانکها انگیزهای برای سرمایهگذاری در صنعت ریلی ندارند، گفت: تا به امروز بخش واگنسازی و ریلی یک ریال هم از بانکها تسهیلات دریافت نکردهاند، بنابراین لیزینگ در این زمینه هیچ معنیای ندارد.
وی گفت: صنعت ریلی به خاطر آنکه دیر بازده است، باعث شده بارها انگیزهای برای سرمایهگذاری در این بخش نداشته باشند.
مدیر عامل شرکت واگنسازی تهران در انتها خاطر نشان کرد: اصلی ترین شرکای ما در این بخش کشورهای آسیایی از جمله چین است بنابراین در دوره برجام در این بخش مشکلی نداشتهایم.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ؛ مجتبی گلشنی مدیر عامل شرکت واگنسازی تهران در حاشیه ششمین نمایشگاه بینالمللی حمل ونقل ریلی با بیان اینکه از سال ۸۲ فعالیتهای خود را در حوزه ساخت واگن آغاز کردهایم، گفت: طی ۱۵ سال گذشته در دو زمینه از جمله تولید واگن شهری و حومه و نگهداری و تعمیر واگنها فعالیت کردهایم.
وی ادامه داد: در بخش اول بیش از ۱ هزار واگن برای متروی شهری تولید کردهایم و هماکنون در حال بهرهبرداری از ۱۰۰ واگن برای متروی شهر مشهد هستیم.
مدیر عامل شرکت واگنسازی تهران تاکید کرد: بومیسازی قطعات و تجهیزات از دیگر اقدامات این شرکت به شمار میرود به طوریکه ۳۰ درصد از ساخت هر واگن به صورت اختصاصی بومیسازی شده و با قراردادی که امروز با راهآهن منعقد کردهایم روند بومیسازی تجهیزات را گسترش خواهیم داد.
گلشنی با اشاره به اینکه در قرارداد امروز ۶۳۰ واگن باید تولید شود، گفت: هماکنون بومیسازی تولید قطعات ما ۵۵ درصد است که با انجام این قرارداد میزان بومیسازی ما در این بخش تکمیل میشود.
مدیر عامل شرکت واگنسازی تهران اظهار کرد: در بخش تعمیر و نگهداری، تمامی واگنها با استفاده از تیم مجرب و متخصص بازسازی میشوند و سعی خواهیم کرد در بخش واگنسازی مترو با حداکثر مطلوبیت این واگنها به شهروندان تحویل داده شوند.
وی یادآور شد: تعمیر و نگهداری تمامی واگنهای متروی شهری از طریق این شرکت صورت میگیرد به طوریکه ۵ واحد تعمیرات این شرکت دارد و تا به امروز ۳۰ هزار دستگاه واگن را تعمیر کرده است.
گلشنی با بیان اینکه هم اکنون ۲۰۰ دستگاه واگن حومهای در خط تهران_کرج را آغاز کردهایم، گفت: سعی خواهیم کرد دستگاههایی مانند این قطارهای حومهای را برای شهرهای حومهای تهیه کنیم.
وی یادآور شد: تمامی واگنهای حومهای از طریق لوکوموتیو هدایت میشوند به همین منظور ۵۰ درصد از داخلسازی واگنها، از طریق تیمهای تخصصی این حوزه انجام میشود.
مدیر عامل شرکت واگنسازی تهران افزود: این شرکت به دنبال زنجیره تأمین و توانمندی سازی قطارها است و این روند کمک میکند که بتوانیم در این حوزه قویتر از همیشه فعالیت کنیم.
گلشنی با بیان اینکه مشکل اصلی هماکنون در بخش واگنسازی تأمین منابع مالی است، گفت: متاسفانه منابع مالی در حوزه واگنسازی بسیار کم است و ما برای تأمین بودجه ساخت واگنهای کلانشهرها با مشکل مواجه شدهایم.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون از ۳۰ درصد از ظرفیتهای خود استفاده میکنیم اظهار کرد: با تأمین منابع مالی میتوانیم ۳ برابر ظرفیت فعلی در ۳ شیفت کار کنیم.
مدیر عامل شرکت واگنسازی تهران با بیان اینکه فکر و طرح شهرسازی ریلپایه بسیار خوب بوده است، گفت: متاسفانه این طرح هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده و فعالیت در این بخش بسیار کند صورت میگیرد، اما اگر مشکلات سرمایهگذاری در این بخش برطرف شود میتوانیم این ایده را به بهترین شکل ممکن اجرایی کنیم.
گلشنی با اشاره به اینکه متاسفانه هیچ یک از بانکها انگیزهای برای سرمایهگذاری در صنعت ریلی ندارند، گفت: تا به امروز بخش واگنسازی و ریلی یک ریال هم از بانکها تسهیلات دریافت نکردهاند، بنابراین لیزینگ در این زمینه هیچ معنیای ندارد.
وی گفت: صنعت ریلی به خاطر آنکه دیر بازده است، باعث شده بارها انگیزهای برای سرمایهگذاری در این بخش نداشته باشند.
مدیر عامل شرکت واگنسازی تهران در انتها خاطر نشان کرد: اصلی ترین شرکای ما در این بخش کشورهای آسیایی از جمله چین است بنابراین در دوره برجام در این بخش مشکلی نداشتهایم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *