گام بلند خودروساز ایرانی برای جلب رضایت مشتری
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، پس از خروج یک جانبه آمریکا از برجام و تهدید شرکت های بین المللی در خصوص همکاری با ایران، شرکتهای متعددی از جمله توتال، بوئینگ، گروه پژو سیتروئن و ... از بیم قطع دسترسی به بازار مالی و محصولات در آمریکا اقدام به تعلیق همکاری با شرکای ایرانی خود کردند که همکاری نوپای کرمان موتور و هیوندای نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دچار اختلال شده است.
بررسی های میدانی نشان می دهد که کرمان موتور در بهمن ماه 1396(حدود 5 ماه قبل) اقدام به پیش فروش محدود خودرو هیوندای الانترا تولید داخل با شرایط 70 میلیون تومان پیش دریافت و سود مشارکت 18 و 15 درصد و قیمت 147 میلیون و 800 هزار تومان با موعد تحویل های عمدتا مرداد و شهریور و مهر 1397 کرده است حال پس از گذشت حدود 4 ماه به دلیل تعلل شرکت هیوندایی در ارسال قطعات منفصله و به رغم گشایش اعتبارات انجام شده، تحویل خودروهای مذکور با مشکل مواجه شده است.
با مراجعه و تماس با این شرکت برای کسب اطلاع از نحوه تعیین تکلیف مشتریان این خودروها متوجه شدیم شرکت مذکور بخشنامه ای برای جلب رضایت مشتریان خود تدوین کرده است. در این بخشنامه 4 راهکار برای مشتریان در نظر گرفته شده که به شرح ذیل خلاصه می شود:
در صورتی که مشتریان تمایل به استرداد وجه پرداختی خود داشته باشند، شرکت مبلغ دریافت شده به علاوه سود دوران مشارکت و همچنین مبلغ 150 میلیون ریال پاداش وفاداری به مشتریان پرداخت می کند در حالی که الزام قراردادی فقط مبلغ دریافتی به علاوه سود مشارکت است.
در صورتیکه مشتری تمایل به جایگزینی خودرو با محصولات موجود را داشته باشد 3 محصول هیوندایی سانتافه(با توجه به تفاوت قیمت زیاد با خودروی الانترا و محدودیت تعدادی فقط برای حداقل 2 ثبت نام) با قیمت 367 میلیون تومان و 10 میلیون تومان تخفیف و جک اس 5 با قیمت 123 میلیون و 500 هزار تومان و 8 میلیون تومان تخفیف و جک اس 3 با قیمت 86 میلیون و 900 هزار تومان تبدیل کنند که البته قیمت خودروهای مذکور در بازار دارای حاشیه حداقل 15 درصدی است.
همچنین از مشتریان درخواست شده است با توجه به ظرفیت محدود خودروهای قابل تبدیل هر چه سریع تر برای انتخاب و نهایی کردن وضعیت به نمایندگی ها مراجعه کنند.