تصویب تفویض بخشی از اختیارات مجمع عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی به شهرداری تهران/ واگذاری ٢ هزار کارت بلیت به خبرنگاران
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه هفتادمین جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: امروز بحث تفویض بخشی از اختیارات مجمع عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی در صحن شورا مطرح و مورد بررسی قرار گرفت که خوشبختانه با اتفاق آرا به تصویب اعضا رسید.
وی افزود: براساس اساسنامه مربوطه بخشی از اختیارات مجمع عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی به شهردار تهران واگذار شد.
پورسیدآقایی با اشاره به طرح ترافیک و کارت بلیت حمل و نقلی خبرنگاران بیان داشت: پیشنهاد انتشار اسامی خبرنگارانی که طرح ترافیک دریافت کرده اند توسط شهرداری تهران انجام شده و هدف از آن جلوگیری از واگذاری طرح ترافیک به افراد غیر خبرنگار بوده است.
وی ادامه داد: سیاست انتشار اسامی خبرنگارانی که طرح ترافیک دریافت کرده اند بسیار مطلوب و مورد پسند است و بسیار بازدارنده خواهد بود و بر اساس آن تاکنون بخش مهمی از این افراد غیرخبرنگار که خواستار دریافت طرح بودند حذف شدند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران یادآور شد: انتشار این لیست پس از اتمام واگذاریها صورت خواهد گرفت چرا که هنوز این روند به اتمام نرسیده و آخرین تغییرات در حال انجام است.
وی ابراز داشت: واگذاری کارت بلیت یکساله مترو به خبرنگاران مصوبه شورا بوده تا خبرنگارانی که طرح ترافیک دریافت نکرده اند از این امتیاز بهرهمند شوند و براساس آن ٢ هزار کارت بلیت یکساله به خبرنگاران واگذار خواهد شد.
وی ادامه داد: این کارت بلیتهای یکساله مترو ویژه خبرنگاران بر خلاف گذشته بدون مبلغ بوده و سقف مبلغی ندارد علاوه بر این این کارتها تاریخ دار هستند.
پورسیدآقایی اظهار داشت: بالغ بر ٥ هزار و ٥٠٠ نفر متقاضی دریافت طرح ترافیک خبرنگاری بودند که مدارک ٢ هزار نفر از آنها صحیح نبوده و طرح ترافیک برای تعداد زیادی از این افراد صادر شده و قرار است برای خبرنگارانی که موفق به اخذ طرح ترافیک نشده اند کارت بلیت یکساله مترو صادر شود که سقف واگذاری این کارت بلیت برای ٢ هزار خبرنگار در نظر گرفته شده است.
وی گفت: هفته گذشته شورای اقتصاد طرح نوسازی ناوگان شهری و برون شهری را تصویب کرد که براساس آن ٥ هزار دستگاه اتوبوس نوسازی خواهند شد که ٨٢ هزار دلار از هزینه این نوسازی توسط شرکت نفت پرداخت خواهد شد و مابقی آورده مالک و متقاضی خواهد بود و بخشی از آن از طریق وام و تسهیلات پرداخت میشود؛ و ما خواستار هستیم که سهمیه نوسازی ٢ هزار دستگاه از این اتوبوسها به شهز تهران واگذار شود چرا که شهر تهران از نظر آلودگی هوا در شرایط ویژه تری قرار دارد.