60 هکتار از اراضی زنجان با پیگیری قضایی به شهرک‌های صنعتی استان بازگردانده شد

14:37 - 17 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۵۵۷۰۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت : از محل ۶۰ هکتار اراضی ازاد سازی شده در حدود ۳۰ هکتار به متقاضیان ایجاد واحدهای صنعتی واگذار شده و از محل این واگذاری در حدود ۶۰۰ شغل جدید ایجاد شده است.

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در دیدار با معاون حقوقی شهرک های صنعتی کشور بیان کرد: حمایت از تولید و سرمایه گذاری از سیاستهای مهم دستگاه قضایی است و استان زنجان در تبعیت از این سیاستها برای تحقق آن تمام تلاش خود را انجام داده و خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه با اقدامات و پیگیری های دستگاه قضایی استان 60 هکتار اراضی در سال گذشته به سرمایه گذارانی که صلاحیت برای سرمایه گذاری نداشتند به شهرک های صنعتی استان بازگردانده شد که از این حجم اراضی بازگردانده شده 50 درصد زمین‌ها به سرمایه گذار واقعی واگذار شده که استان از این حیث رتبه برتر را در سطح کشور کسب کرده است.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی استان زنجان تصریح کرد : از محل ۶۰ هکتار اراضی آزاد سازی شده در حدود ۳۰ هکتار به متقاضیان ایجاد واحدهای صنعتی واگذار شده و از محل این واگذاری در حدود ۶۰۰ شغل جدید و همچنین رقمی بالغ بر ۲۰۶ میلیارد تومان ارزش افزوده برای شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان ایجاد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی، افزود: در حال حاضر در حدود ۲۹ هکتار از اراضی قراردادهای راکد در دادگستری استان زنجان در حال طی مراحل خلع ید می باشد که علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی جدید از محل واگذاری مجدد این اراضی رقمی بالغ بر یکصد میلیارد تومان ارزش افزوده برای شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید و سرمایه گذار در شهرک های صنعتی استان مصداقش تسهیل و تسریع در ارائه خدمات و واگذاری زمین برای سرمایه گذار واقعی است، گفت: برای حمایت از سرمایه گذار و رونق تولید در استان رفع موانع تولید امری ضروری است.

در ادامه ایرانی قائم معاون حقوقی شهرک‌های صنعتی کشور از پیگیری‌ها و اقدامات دستگاه قضایی استان، خاصه رئیس کل دادگستری استان زنجان تقدیر کرد و گفت: تعامل و حمایت دستگاه قضایی استان در بخش اراضی و شهرک‌های صنعتی می تواند برای سایر استان‌ها یک الگوی خوبی باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *