کاظمی فرد: مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه برای استفاده از پیام رسان های داخلی برای ارائه خدمات الکترونیک قضایی آمادگی دارد
خبرگزاری میزان - محمد کاظمی فرد در نشست هم اندیشی ارائه خدمات الکترونیک قضایی از طریق پیامرسانهای داخلی که با حضور مدیران عامل این پیامرسانها برگزار شد، با اعلام این موضوع از آمادگی این مرکز برای تحقق این موضوع خبر داد.
وی با اشاره به اینکه عملیاتی شدن این موضوع بستگی به توانایی و آمادگی پیامرسانهای داخلی دارد، گفت: مرکز آمار این آمادگی را دارد که تا پایان سال تعدادی از خدمات قضایی را علاوه بر دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در پیامرسانهای داخلی نیز ارائه دهد.
او با تاکید بر اینکه یکی از نگرانی های دستگاه های حاکمیتی موضوع حفظ حریم شخصی افراد است، ادامه داد: پیامرسان های داخلی باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه اطلاع رسانی پرونده، در خواست گواهی سوءپیشینه، نوبت دهی قضایی و برخی خدمات دیگر را به عنوان خدمات قابل ارائه در پیامرسان های داخلی عنوان کرد.
کاظمی فرد همچنین با تاکید بر اینکه پیامرسانهای داخلی میتوانند به موضوع تبدیل گفتار به متن با واژگان حقوقی ورود کنند، گفت: از سویی دیگر دستیار هوشمند قاضی یکی از موضوعاتی است که پیامرسانهای داخلی باید به آن توجه کنند.
علاوه بر این، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه بر اهمیت دستیار هوشمند تاکید کرد و گفت: خدمات دستیار هوشمند، قضات، وکلا و کارشناسان حقوقی را دربرمیگیرد.
کاظمی فرد همچنین به بانک قوانین که مجموعهای از قوانین را در برمی گیرد اشاره کرد و گفت: بانک قوانین از موضوعاتی است که پیامرسانهای داخلی میتوانند به جامعه حقوقی و قضایی ارائه دهند.
در این نشست که مدیران عامل پیامرسانهای آی گپ، سروش پلاس، بله، ایتا و گپ حضور داشتند، بر ایجاد بسترهایی تاکید شد که تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات بهتر به مردم به کار می گیرند.
با وجود ظرفیتهایی که پیامرسانهای داخلی دارند و با توجه به رویکرد قوه قضاییه، باید دید آیا پیامرسانهای داخلی بعد از این، ظرفیتهای خود را در راستای توسعه این خدمات افزایش خواهند داد؟
از سوی دیگر، اقبال مردم به پیامرسانهای داخلی هم نکتهای است که باید مورد توجه و بررسی قرار گیرد.
انتهای پیام/