زمانبر بودن جایگزینی قطارهای حذف شده/ طرح حذف قطار نهایی نشده است
مدیر عامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا گفت: جایگزینی قطارهای حذف شده پروژه سنگینی است که در کوتاه مدت امکان پذیر نیست و در خوشبینانهترین حالت ۲ الی ۳ سال زمان میبرد.
محمد رجبی در گفتوگو با خبرنگار گروه اقتصاد ، در خصوص اتمام برنامه بهاره و عدم اعلام زمان فروش بلیتهای تابستان گفت: همیشه در برنامههای اعزام قطاری برنامه ریزی به صورتی بود که یک ماه پیش از آن امکان فروش بلیت را داشتیم، اما امسال بر سر موضوعی که راه آهن با شرکت حمل و نقل ریلی رجا اختلاف نظر دارد و تلاش میکند سطح استاندارد سخت گیرانهای را برای واگنها لحاظ کند شوکی به مجموعه وارد شده است که برنامه تابستانه را متوقف شده تا تصمیم گیریها صورت گیرد.
وی با ابراز امیدوار امیدواری برای حل سریعتر مشکل، گفت: امیدواریم مشکل پیش آمده هر چه زودتر برطرف شده و شرایط برای خرید بلیت قطار در ابتدا فصل تابستان محیا شود.
مدیر عامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا در توضیح تاثیرات اقتصادی، اجتماعی خروج ۴۰۰ واگن از ناوگان حمل و نقل ریلی در تیر ماه گفت: بیش از ۴۰ قطار حذف میشود که جایگزین آن ناوگان جدید وارد نشده و طی آن تعدادی از همکاران ما در زمینههای مهمانداری، مامور فنی و پشتیبانی بیکار میشود که امیدوارم صبوری به خرج دهند و در این موضوع تجدید نظری صورت گیرد.
رجبی در پاسخ به سوالی مبنی بر پاسخگویی به نیاز جامعه با حذف تعدادی از قطارها تصریح کرد: جایگزینی قطارهای حذف شده پروژه سنگینی است که در کوتاه مدت امکان پذیر نیست و در خوشبینانهترین حالت ۲ الی ۳ سال زمان میبرد.
وی با بیان اینکه این موضوعات همچنان در حال بحث کارشناسی است، بیان کرد: نتیجه کارشناسی این موضوعات همچنان نهایی نشده و امیدوارم همکاران ما و مدیران ارشد مجموعه راه آهن صبوری به خرج دهند و این موضوع را به نحو مقتضی متوقف کنند.
مدیر عامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا خاطر نشان کرد: برای رسیدن به اهداف و چشم انداز از پیش تعیین شده ۲ راهکار پیش روی ما است، اول آنکه ناوگان جدید وارد کنیم و پس از آن ناوگان غیر قابل استفاده را از رده خارج کنیم، در هر صورت کلمه فرسوده لغت مناسبی نیست، زیرا تمام این واگنها امکان تعمیر و استفاده مجدد را دارد و در کنار آن به عنوان واگنهای پر در آمد کشور به حساب میآیند.
رجبی ضمن ابراز امیدواری برای برطرف شدن این موضوعات طی جلسات برگزار شده با راه آهن، گفت: در نتیجه حل این موضوع آسایش بیشتری برای افراد جامعه ایجاد میشود و شرایط برای سفر محیاتر خواهد شد.
وی در ادامه به یکی دیگراز اهداف این شرکت اشاره و اظهار کرد: افزایش سهم در جابه جایی یکی از اهداف از پیش تعیین شده است که در راستا تحقق آن به دنبال خرید واگن جدید و بازسازی واگنهای موجود هستیم تا ظرفیت جدید و قابل استفاده ایجاد کنیم.
مدیر عامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا در توضیح سرانجام ورود ۱۰۰ واگن جدید گفت: در شرایط فعلی ورود واگنهای خارجی متوقف شده که از دلایل آن میتوان به اقتصادی نبودن این طرح با توجه به کشش بازار برای خرید بلیت قطار اشاره کرد.
نظرات بینندگان
با سلام آیا بیست سال زمان و فرصت کمی برای توسعه و نوسازی ناوگان مسافری رجاء بوده است؟
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *