لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی واقعی/ با وجود قطعه سازان بزرگ داخلی نباید از تحریم ترسید
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، عزیز اکبریان نماینده شهرهای کرج، اشتهارد و فردیس و رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس جمهوری اسلامی در بازدیداز بهمن موتور به سوابق گذشته گروه بهمن اشاره کرد و گفت: امروز تحولات زیادی در زمینه توسعه و مدرن سازی خطوط تولیدی در این مجموعه صورت گرفته ضمن اینکه شادابی و نشاط در فضای کاری در بین کارکنان نیز مشاهده می شود.
وی ضمن بیان تبریک به مجموعه گروه بهمن و سهامداران آن، ابراز امیدواری کرد: به طور قطع کمیسیون صنایع مجلس از اینگونه شرکتها و نیروهای خدوم حمایت خواهد کرد و امیدواریم تغییری که در مجموعه گروه بهمن پیش آمده و از شرکت خصولتی به خصوصی واقعی تبدیل شده است در شرکتهای دیگر هم شاهد باشیم چرا که این مجموعه با خصوصی شدن علاوه بر توسعه فضای تولیدی به توسعه اشتغال نیز پرداخته است.
اکبریان همچنین در بازدید از مجموعه کروز به عنوان بزرگترین قطعه ساز کشور بیان کرد: طی بازدیدهایی که تا کنون از شرکتهای مختلف داخلی و خارجی صورت گرفته است می توان ابراز داشت که قطعه سازی کروز با بالاترین تکنولوژی روز در حال فعالیت است و از افتخارات کشور محسوب می شود و به طور قطع با وجود شرکتهایی همچون کروز نباید از تحریم ها واهمه ای داشت و باید به اینگونه شرکتها کمک و از آنها حمایت کرد تا در عرصه جهانی ممتاز شوند.
رئیس کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص حمایت مجلس از بخش خصوصی واقعی در صنعت خودرو همچون کروز ، ابراز داشت: تنها راه نجات صنعت کشور به ویژه بخش خودروسازی، حما یت از بخش خصوصی واقعی برای ورود به این حوزه است چرا که صنعت خودرو سازی صنعت پویا یی است و ارز آوری فراوانی برای کشور به همراه دارد و در دنیا در حال رقابت است.
وی درپایان با اشاره به خودرو سازان دیگر کشورمان اظهار کرد: واگذاری دو خودروسازی ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی واقعی راه نجات و توسعه بیشتر انها خواهد بود و تا زمانی که این اتفاق روی ندهد مجموعه های دولتی و خصولتی اینده روشنی نخواهند داشت.