اپراتورها به دریافت کنندگان پیامکهای تبلیغاتی بسته تشویقی میدهند
به گزارش گروه فضای مجازی ، حسین فلاح جوشقانی با بیان اینکه اکنون بیشتر پیامکهای تبلیغی از سیم کارتهای شخصی ارسال میشود، گفت: فرآیندی طراحی شده که بر اساس آن اپراتورها موظف به برخورد با دارندگان این سیم کارتها شده اند.
وی توضیح داد: اپراتورهای تلفن همراه کشور موظفند با رفتار شناسی صاحبان سیم کارتهای ارسال کننده تبلیغات و شناسایی ارسال کنندگان مداوم پیامک تبلیغی، اقدامهای لازم را برای برخورد با آنها را انجام دهند.
وی با بیان اینکه مرحله اجرایی این فرایند به زودی توسط اپراتورها کلید میخورد، افزود: با این کار، روند ارسال پیامک تبلیغی از سیم کارتهای شخصی ساماندهی میشود.
معاون وزیرارتباطات به مصوبه ۲۷۰ کمیسیون تنظیم مقررات که ارسال پیامک را تنها با کسب رضایت مشتری مجاز دانسته است، اشاره کرد و از طراحی سامانهای توسط اپراتورهای تلفن همراه خبر داد که براساس آن افرادی که تمایل به دریافت پیامکهای تبلیغی دارند با مراجعه به این سامانه و ثبت نام در دریافت پیامک تبلیغاتی، بستههای تشویقی دریافت خواهند کرد.
فلاح جوشقانی خاطرنشان کرد: سامانه اپراتورها برای ارسال پیامک تبلیغاتی با لحاظ کردن بستههای تشویقی تا چند روز آینده رونمایی میشود.
رئیس سازمان رگولاتوری ایران تلاش اپراتورها برای ارائه سرویس به مشترکان را کاری طبیعی دانست و در عین حال تاکید کرد: ایجاد مزاحمت برای مشترک از سوی اپراتور تخلف است و رگولاتوری با آنان برخوردهای لازم را خواهد کرد.
به گفته وی، اکنون میزان و حجم پیامکهای ارسال نسبت به ۶ ماه گذشته به یک دهم رسیده است، اما بخش زیادی از این نوع پیامکها از سیم کارتهای شخصی است که اپراتورها نقش چندانی در آنها ندارند.
فلاح جوشقانی با بیان اینکه سامانههایی که اقدام به ارسال پیامک انبوه میکنند تنها قراردادی با اپراتور دارند، یادآور شد: ارسال پیام تبلیغاتی از یک سرشماره به معنای آن نیست که اپراتور اقدام به ارسال پیامک کرده بلکه براساس قراردادی سرویسی ارائه شده و دارنده آن سرویس تخلف کرده است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: اپراتور در چنین مواردی موظف است از ارسال پیامکها برای افرادی که اقدام به مسدود سازی ارسال پیامک کرده اند، خودداری کند که البته این امر از سوی آنها رعایت میشود.
وی گفت: اکنون اپراتورها تنها پیامهای خدمات خود را برای مشترکان ارسال میکنند و از سرشمارههای خود پیامک تبلیغی نمیفرستند، زیرا میدانند با آن به شدت برخورد میشود.
فلاح جوشقانی به سامانه ۱۹۵ که پیشتر برای دریافت گزارشهای مردمی از تخلفات اپراتورها طراحی شده بود، اشاره کرد و افزود: ارسال پیامک تبلیغی از سیم کارتهای شخصی نیز ساماندهی خواهد شد.
بیست و چهارم مهرماه پارسال سامانه پیامکی ۱۹۵ فعال شد تا پیامکهای تبلیغاتی ارسال شده به مشترکان تلفن همراه شناسایی و سرشمارههای مربوط به آن قطع شود.
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران سوم دی ماه همان سال اعلام کرد تا پیش از این باید پنج شکایت از یک شماره درباره ارسال پیامک مزاحم ثبت میشد که این میزان اکنون به ۲ شکایت کاهش یافته است.
«حسین فلاح جوشقانی» افزود: اگر ۲ شکایت درباره مزاحم بودن پیامکی در سامانه ۱۹۵ به ثبت برسد، رسیدگی به این شکایتها در دستور کار قرار میگیرد.
معاون وزیر ارتباطات و اطلاعات از ثبت روزانه ۳۰۰ شکایت در سامانه ۱۹۵ خبر داد و گفت: اگر محرز شود یک پیامک تبلیغاتی برای کاربران موجب مزاحمت شده است، آن شماره را فیلتر میکنیم.
وی به مسدود شدن سرشماره یکی از اپراتورها اشاره کرد و افزود: سرشمارهای از یکی از اپراتورها با آنکه پیامکهای مناسبی را ارسال میکرد، مسدود شد، زیرا اپراتورها در قالب پیامکهای ارسالی فقط باید در زمینه مسائل مرتبط با خود اطلاع رسانی کنند.
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.