راهبردهای ایران برای مواجهه با جنگ اقتصادی آمریکا
کارشناس مسائل سیاسی گفت: مجموعه دستگاههای مختلف کشور و در راس آنها دولت، این همت را داشته باشندکه اولویت کاری خود را در حوزه اقتصادی قرار دهند و مسائل فرعی و حاشیهای را کنار بگذارند.
خبرگزاری میزان -
وی ادامه داد: موضوعی مثل تلگرام، مسئله دست چندمی است که نباید روی آن ایستاد و توانایی کشور را روی چنین مسائل حاشیهای متمرکز کرد در صورتی که موضوع اصلی کشور اقتصاد است و دشمن هم روی این موضوع متمرکز شده است.
فضائلی خاطرنشان کرد: همه مسئولان باید باور کنند که مشکلات بوجود آمده، قابل حل هستند و مسئله غیر قابل حلی نداریم. قابل حل بودن الزاما به این معنی نیست که راه حلها ساده است و خیلی سریع میتوانیم به نتیجه برسیم. متاسفانه در ذهن برخی مسئولان اینطور جا افتاده که مشکلات کشور غیر قابل حل شدهاست و این ذهنیت آنها را از هر نوع فعالیتی باز میدارد.
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه تمرکز دشمن روی موضوع اقتصادی مربوط به امسال نیست، تصریح کرد: چند سالی است که دشمن این نقطه ضعف را احساس کرده است، بحث تحریمهای اقتصادی بعد از فتنه ۸۸ و با برخی چراغ سبزهایی که از داخل داده شد، کلید خورد. البته هم اکنون تمرکز بیسابقه و به تعبیر خود آمریکاییها تحریمهای فلج کنندهای علیه کشور بکار گرفته میشود.
فضائلی خاطرنشان کرد: در مواجهه و مقابله با تحریمهای اقتصادی بایستی تلاش میکردیم تا این نقطه ضعف را ترمیم کنیم و به جایی برسیم که دشمن نتواند از آن بهره برداری کند. متاسفانه در این زمینه کم کاریهایی عمدتا در دستگاههای اجرایی که مسئولیت اصلی اقتصاد کشور را بر عهده دارند، وجود داشته است.
وی تاکید کرد: راهبرد اقتصاد مقاومتی برای مواجهه با تحریمهای اقتصادی دشمن انتخاب و سیاستهای کلی آن نیز ابلاغ شد. رهبر معظم انقلاب هم در شعارهای سال تلاش کردند تا افکار عمومی و هم تمرکز دولتمردان را روی راهحلهای مقابله با این موضوع جهت دهند.
کارشناس مسائل سیاسی افزود: با توجه به اینکه اقتصاد مقاومتی ابعاد گستردهای داشت و اگر به همین گستردگی میماند برخی بهانه پیدا میکردند که اجرای کدام بخش از آن اولویت دارد، رهبر معظم انقلاب سال گذشته بحث تولید و اشتغال را در ذیل اقتصاد مقاومتی مطرح کرده و امسال نیز حمایت از کالای ایرانی را به عنوان شعار سال انتخاب کردند که ترجمه دیگری از همان بحث تولید و اشتغال است.
فضائلی عنوان کرد: اگر مردم و دولتمردان در همه دستگاهها و قوای مختلف بخواهند روی یک حرکت موثر و جدی که کشور را سریعتر به یک جایگاه مناسب برساند، تمرکز کنند باید تمام هم و غم خود را روی تولید کالای ایرانی بگذارند. اگر این اهتمام از سوی مردم و مسئولان صورت بگیرد، چرخ تولید در کشور به حرکت در میآید و راهی که در حال انجام است سرعت گرفته و به تبع آن اشتغال وضعیت بهتری پیدا میکند.
وی در پایان تصریح کرد: در صورتی که از حالت رکود خارج شده، نگرانیها بابت بیکاریهای و عدم وجود امنیت شغلی ترمیم شود، شرایط امیدواری در جامعه بهوجود میآید و در نتیجه دشمن به اهداف خود نمی رسد.
مهدی فضائلی در گفتوگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به راهبردهای ایران برای مواجهه با جنگ اقتصادی آمریکا اظهار داشت: قدم اول این است که مجموعه دستگاههای مختلف کشور و در راس آنها دولت، این همت را داشته باشندکه اولویت کاری خود را در حوزه اقتصادی قرار دهند و مسائل فرعی و حاشیهای را کنار بگذارند.
وی ادامه داد: موضوعی مثل تلگرام، مسئله دست چندمی است که نباید روی آن ایستاد و توانایی کشور را روی چنین مسائل حاشیهای متمرکز کرد در صورتی که موضوع اصلی کشور اقتصاد است و دشمن هم روی این موضوع متمرکز شده است.
فضائلی خاطرنشان کرد: همه مسئولان باید باور کنند که مشکلات بوجود آمده، قابل حل هستند و مسئله غیر قابل حلی نداریم. قابل حل بودن الزاما به این معنی نیست که راه حلها ساده است و خیلی سریع میتوانیم به نتیجه برسیم. متاسفانه در ذهن برخی مسئولان اینطور جا افتاده که مشکلات کشور غیر قابل حل شدهاست و این ذهنیت آنها را از هر نوع فعالیتی باز میدارد.
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه تمرکز دشمن روی موضوع اقتصادی مربوط به امسال نیست، تصریح کرد: چند سالی است که دشمن این نقطه ضعف را احساس کرده است، بحث تحریمهای اقتصادی بعد از فتنه ۸۸ و با برخی چراغ سبزهایی که از داخل داده شد، کلید خورد. البته هم اکنون تمرکز بیسابقه و به تعبیر خود آمریکاییها تحریمهای فلج کنندهای علیه کشور بکار گرفته میشود.
فضائلی خاطرنشان کرد: در مواجهه و مقابله با تحریمهای اقتصادی بایستی تلاش میکردیم تا این نقطه ضعف را ترمیم کنیم و به جایی برسیم که دشمن نتواند از آن بهره برداری کند. متاسفانه در این زمینه کم کاریهایی عمدتا در دستگاههای اجرایی که مسئولیت اصلی اقتصاد کشور را بر عهده دارند، وجود داشته است.
وی تاکید کرد: راهبرد اقتصاد مقاومتی برای مواجهه با تحریمهای اقتصادی دشمن انتخاب و سیاستهای کلی آن نیز ابلاغ شد. رهبر معظم انقلاب هم در شعارهای سال تلاش کردند تا افکار عمومی و هم تمرکز دولتمردان را روی راهحلهای مقابله با این موضوع جهت دهند.
کارشناس مسائل سیاسی افزود: با توجه به اینکه اقتصاد مقاومتی ابعاد گستردهای داشت و اگر به همین گستردگی میماند برخی بهانه پیدا میکردند که اجرای کدام بخش از آن اولویت دارد، رهبر معظم انقلاب سال گذشته بحث تولید و اشتغال را در ذیل اقتصاد مقاومتی مطرح کرده و امسال نیز حمایت از کالای ایرانی را به عنوان شعار سال انتخاب کردند که ترجمه دیگری از همان بحث تولید و اشتغال است.
فضائلی عنوان کرد: اگر مردم و دولتمردان در همه دستگاهها و قوای مختلف بخواهند روی یک حرکت موثر و جدی که کشور را سریعتر به یک جایگاه مناسب برساند، تمرکز کنند باید تمام هم و غم خود را روی تولید کالای ایرانی بگذارند. اگر این اهتمام از سوی مردم و مسئولان صورت بگیرد، چرخ تولید در کشور به حرکت در میآید و راهی که در حال انجام است سرعت گرفته و به تبع آن اشتغال وضعیت بهتری پیدا میکند.
وی در پایان تصریح کرد: در صورتی که از حالت رکود خارج شده، نگرانیها بابت بیکاریهای و عدم وجود امنیت شغلی ترمیم شود، شرایط امیدواری در جامعه بهوجود میآید و در نتیجه دشمن به اهداف خود نمی رسد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *