لکسوس ES مدل 2019 رونمایی شد/ فورد موستانگ هم چهارچرخ محرک می شود/ قیمت تویوتا آوالون مشخص شد/ هیوندای i20 اکتیو معرفی شد
به گزارش گروه فضای مجازی ، در بسته اخبار خودرو امروز مطالب متنوعی از جمله لکسوس ES مدل 2019 رونمایی شد، فورد موستانگ هم چهارچرخ محرک می شود، قیمت تویوتا آوالون مشخص شد و هیوندای i20 اکتیو معرفی شد می خوانیم.
فورد موستانگ هم چهارچرخ محرک می شود
خودروبانک نوشت: فورد به تازگی روز ملی موستانگ را جشن گرفته است و به همین بهانه تصمیم گرفته است تا برخی جزییات و اطلاعات را از نسل بعدی این ماسل کار محبوب آمریکایی منتشر کند.
دفتر فورد در دیترویت گزارش کرده است که مدل آینده ی فورد موستانگ در اوایل دههی آینده رونمایی می شود و مهم ترین نکته در مورد این خودرو این است که ممکن است نسل جدید این خودرو به سیستم چهارچرخ محرک مجهز باشد و حتی ممکن است نسخه ای الکتریکی از موستانگ نیز به بازار عرضه شود.
البته هیچ از این اطلاعات هنوز رسمی نیستند اما فورد هم اکنون نیز اعلام کرده است در حال کار روی نسخه ای پلاگین هیبریدی از موستانگ است. بر اساس گزارشات رسیده این خودرو در سال 2019 و با یک موتور هشت سیلندر به بازار خواهد آمد که گشتاور بالاتری نیز در مقایسه با قبل دارد.
فورد به دادن همین میزان اطلاعات بسنده کرده است اما مدیر بازاریابی این کمپانی گفته است که مدل پلاگین هیبریدی موستانگ می تواند فروش این خودرو را در بازارهایی همچون اروپا و چین افزایش دهد و خریداران بیشتری را جذب موستانگ کند.
همچنین عرضهی نسخه ی چهارچرخ محرک از موستانگ نیز می تواند کارایی این خودرو را در شرایط آب و هوایی نامساعد افزایش دهد. دوج نیز سال گذشته نسخه ای چهاچرخ محرک از چلنجر GT را به بازار عرضه کرد و در آن زمان اشاره کرد که به این خودرو را می توان در هر چهار فصل و در هر آب و هوایی مورد استفاده قرار داد.
با وجود اینکه زمان زیادی تا آمدن نسل آینده ی موستناگ باقی مانده است فورد فعلا خود را برای عرضه ی مدل جدید شلبی GT500 آماده می کند و تیزرهای این خودرو را نیز منتشر کرده است. این خودروی قدرتمند به یک موتور V8 سوپرشارژردار مجهز است که می تواند بیش از 700 اسب بخار قدرت تولید کند.
قدرت دقیق این خودرو هنوز اعلام نشده است اما GT500 رقیب دوج چلنجر هلت خواهد بود که 707 اسب بخار قدرت دارد. البته با آمدن GT500 نیز دوج همچنان موقعیت بهتری خواهد داشت چون این خودروساز مدل دیمون را نیز در سبد محصولات خود دارد که موتور 6.2 لیتری هشت سیلندر سوپرشارژر دار آن می تواند 840 اسب بخار قدرت و 1044 نیوتن متر گشتاور را تولید کند.
هیوندای i20 اکتیو معرفی شد
زومیت نوشت: هیوندای i20 بهعنوان یکی از پرفروشترین خودروهای برند کرهای در بازار اروپا، برای مدل سال ۲۰۱۸ با تغییر چهره مواجه شده است.
خودروی محبوب هیوندای i20 با چهره جدید و برخی از فناوریهای اضافه رونمایی شد تا مدل سال ۲۰۱۸ اصلاح شود. نسل فعلی هاچبک هیوندای i20 از سال ۲۰۱۴ تاکنون در بازار خودرو حضور دارد؛ اما محصول جدید میتواند سبک، فناوری و ایمنی را به فرمول موفق کنونی اضافه کند.
در ابتدا باید گفت که هاچبک هیوندای i20 مدل ۲۰۱۸ چهرهی کاملا جدیدی به خود میگیرد. اغلب تغییرات یک خودرو در اواسط چرخه تولید بسیار دشوار است؛ اما هیوندای تصمیم گرفته که مدل دوستداشتنی هاچبک i20 را با جلوپنجرهی آبشاری ارائه کند. طرح آبشاری (Cascading) جلوپنجره برای اولین بار در یک نمونه اولیه متعلق به سال ۲۰۱۷ رونمایی شد. این تفاوت نسبتا دراماتیک نسبت به ظاهر کنونی، احساس تازگی و تغییر بیشتری در هیوندای i20 به نمایش میگذارد.
۳ سبک بدنه در مدل جدید وجود دارند که از آن جمله میتوان به کوپه پنجدر، کوپه سهدر و تیپ اکتیو (Active) اشاره کرد. مدلهای پنجدر و اکتیو، بیشترین تغییر را دریافت میکنند که شامل جلوپنجره جدید، ظاهر بهروزشده در سپر و چراغهای عقب، رینگهای جدید ۱۵ و ۱۶ اینچی، سقف دورنگ فانتوم سیاه و رنگهای بیشتر میشوند. آپشنهای مدل جدید نیز عبارتند از ۱۰ طرح مختلف رنگ که با سه ترکیب جدید همراه هستند. این سه ترکیب شامل قرمز گوجهای، چمپیون (Champion) و آبی میشوند. همچنین بهروزرسانی ظاهری و گزینههای رنگ منحصربفرد را در داخل کابین میتوان یافت که با ویژگیهایی مانند تریم آبی فضای داخلی، الگوهای آبی و قرمز نقطهای، عناصر و دوخت جذاب همراه شدهاند.
بهغیر از تغییرات در ظاهر خودرو، فناوری نیز محل مناسبی برای تمرکز مهندسان هیوندای در طراحی مجدد بود. خودروی هاچبک هیوندای i20 جدید در حال حاضر سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید ۷ اینچی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو ارائه میدهد که اولین بار در چنین مدلی ارائه شده است. همچنین یک شارژر USB جدید در کنسول مرکزی وجود دارد و امکانات ایمنی تازه و بدیعی در خودرو استفاده میشوند.
در حال حاضر هیوندای i20 جدیدترین فناوری ایمنی هیوندای اسمارتسنس (Hyudai SmartSense) را ارائه میدهد؛ این فناوری شامل مواردی مانند اخطار خروج از خط مستقیم حرکت، دستیار نگهداری خودرو در خط حرکت، سیستم پیشگیری از برخورد با جلو، هشدار توجه راننده و حتی دستیار نور بالا میشود. البته بیشتر این تجهیزات ایمنی اضافه با دریافت هزینهی بیشتر همراه هستند.
تمام تیپهای ارائهشده، از کوپه گرفته تا اکتیو، به پیشرانه استاندارد ۱.۰ لیتری توربوشارژ مجهز میشوند. این پیشرانه با اتصال به جعبهدنده دستی ۵ سرعته، قادر خواهد بود ۱۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند و اگر همین پیشرانه با جعبهدنده ۶ سرعته دستی انتخاب شود، ۱۱۸ اسب بخار قدرت تولید میکند. خریداران همچنین میتوانند برای اولین بار جعبهدنده هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه را بهعنوان گزینه اختیاری انتخاب کنند.
پیشرانه ۱.۲ لیتری بزرگتر که در تیپهای کوپه و اکتیو موجود است، به یک جعبهدنده دستی پنج سرعته متصل میشود که در این حالت قدرت خروجی خودرو ۷۳ و ۸۳ اسب بخار خواهد بود. در بالاترین محدوده، پیشرانه ۱.۴ لیتری چهار سیلندر بهطور انحصاری به همراه جعبهدنده دستی ۶ سرعته متصل میشود؛ این پیشرانه قادر است ۱۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند. هر سه نسخه از خودروی هاچبک هیوندای i20 با ویژگی جدید استاپ-استارت (stop-start) نیز همراه خواهند بود.
آندریاس کریستف هافمن، معاون بازاریابی و تولید هیوندای موتور در اروپا، میگوید: خودروی هیوندای i20 یکی از مدلهای اصلی ما محسوب میشود و بهطور مداوم یکی از پرفروشترین محصولات ما در اروپا طی دههی اخیر بوده است. خودروهایی که در محدوده i قرار دارند، عامل اصلی موفقیت برند تجاری هیوندای در اروپا هستند. با بهروزرسانی هیوندای i20 جدید در طراحی، ایمنی، قابلیت اتصال و نحوه چینش سیستم محرکه خودرو، ما همچنان به انتظارات مشتریانمان برای اطمینان از موفقیت مداوم این مدل توجه میکنیم.
هنوز مشخص نیست چه زمانی مدل جدید خودروی هیوندای i20 به فروش برسد یا چقدر میتواند برای خریداران هزینه در بر داشته باشد. اما انتظار میرود که طی چند ماه آینده وارد نمایندگیهای فروش اروپا شوند. گفته میشود که نسخهی بالاتر هیوندای i20 N نیز بهزودی وارد خط تولید خواهد شد.
قیمت تویوتا آوالون مشخص شد
خودروبانک نوشت: برای کسانی که هنوز خرید یک اتومبیل سدان سایز بزرگ را به خرید یک شاسی بلند سایزمتوسط و یا کراس اوور ترجیح میدهند، شرکت خودروسازی تویوتا جدیدترین محصول چهار درب خود را با یک چهره کاملا متفاوت آماده کرده است، نسل جدید "تویوتا آوالون" که در ظاهر خود بی شباهت به موجودات فضایی در سری فیلمهای "غارتگر" نیست و حالا از سوی شرکت خودروسازی تویوتا، قیمت این خودرو در مدلهای مختلف اعلام شده است که در ادامه به بررسی آنان خواهیم پرداخت.
نسخههای پایه تویوتا آوالون با موتور بنزینی از سوی شرکت سازنده با قیمت 35 هزار و 500 دلار و تحت عنوان XEL عرضه خواهد شد، اما نسخه هیبریدی این مدل با قیمت 36 هزار و 500 دلار ثبت سفارش میشود.
یک تیپ بالاتر، به نسخههای XSE خواهیم رسید که مدلهای بنزینی آن دارای قیمت 38 هزار دلاری هستند و اگر به فکر اقتصاد سوخت خود هستید، میتوانید نسخه هیبریدی اتومبیل را با پرداخت 1000 دلار بهای بیشتر دریافت کنید.
برای نسخه "لیمیتد" از سوی شرکت خودروسازی تویوتا، قیمت 41 هزار و 800 دلار برای مدلهای بنزینی در نظر گرفته شده است و برای خرید نسخههای هیبریدی این مدل، نیاز به پرداخت 42 هزار و 800 دلار خواهید داشت، هرچند نسخه Touring هم برای مشتریان قابل دسترس خواهد بود که دارای قیمت 42 هزار و 200 دلار بوده و تنها با پیشرانه بنزینی شش سیلندر در اختیار مشتریان قرار میگیرد.
فارغ از قیمت گذاری تویوتا، جهت آشنایی بیشتر با این خودرو بد نیست بدانید که در مبحث ایمنی اتومبیل شرکت خودروسازی تویوتا از جدیدترین تجهیزات صنعت خودروسازی به عنوان یک گزینه استاندارد در تویوتا آوالون استفاده کرده است، همچون 10 کیسه هوای ایمنی در قسمت های مختلف کابین، سیستم کنترل پایداری اتومبیل، سیستم کنترل کشش، کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار خروج از جاده، نوربالای اتوماتیک، تشخیص عابر پیاده، ترمز ضدقفل ABS، سیستم کمک ترمز با توزیع کننده نیرو، دوربین های پشتیبان و ... .
یکی از بزرگترین مزیتهای استفاده از پلتفرم TNGA برای ساخت نسل جدید تویوتا آوالون، قابلیت استفاده از سیستمهای محرک مختلف خواهد بود که در محصولات دیگر تویوتا نیز مورد استفاده قرار گرفته است، حال کمپانی خودروسازی تویوتا برای نسل جدید تویوتا آوالون هم به سراغ دو سیستم محرک معروف و محبوب خود رفته است، یکی سیستم محرک هیبریدی به همراه پیشرانه درون سوز چهار سیلندر و دیگری هم یک پیشرانه قدرتمند شش سیلندر بنزینی که میتواند نیاز طالبان به قدرت بیشتر را برطرف کند.
در ادامه بحث بالا، لازم است بدانید که سیستم محرک هیبریدی اتومبیل از یک پیشرانه درون سوز چهار سیلندر بنزینی با حجم 2.5 لیتری و همچنین از دو موتور الکتریکی قدرتمند سود میبرد که نیروی مورد نیاز خود را از باتریهای "نیکل متال هیدرید" دریافت میکند که در زیر صندلیهای عقب اتومبیل پنهان شدهاند. با استفاده از این سیستم محرک هیبریدی و انتقال نیروی پیشرانه درون سوز بوسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT، مشتریان میتوانند به همراه اقتصاد سوخت عالی، نیروی 203 اسب بخاری و گشتاور 250 نیوتن متری داشته باشند.
اگر به اقتصاد سوخت اتومبیل اهمیتی نمیدهید و دوست دارید قدرت بیشتری داشته باشید، کمپانی خودروسازی تویوتا یک پیشرانه شش سیلندر بنزینی با حجم 3.5 لیتری برای شما در نظر گرفته است که در حداکثر کارایی خود، میتواند 301 اسب بخار قدرت و همچنین 362 نیوتن متر گشتاور داشته باشد که برای دریافت و انتقال این نیرو به سمت چرخهای محرک اتومبیل ، تنها یک گزینه وجود دارد و آن هم جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک خواهد بود که جایگزین جعبه دنده 6 سرعته سابق شده است.
سدان الکتریکی نیسان سیلفی رونمایی شد
زومیت نوشت: نیسان در نمایشگاه خودروی پکن از خودروی الکتریکی سیلفی رونمایی کرد که، فعلا به طور انحصاری برای بازار خودروی چین ساخته و عرضه میشود.
نیسان سیلفی (Sylphy) در حدود سال ۲۰۰۰ معرفی شد و از آن موقع تاکنون در قالب یک سدان کامپکت خانوادهمحور شناخته میشود. سدان جمعوجور سیلفی تنها در برخی از نقاط جهان از جمله در آمریکای شمالی عرضه شد و شباهتهای زیادی به خودروی نیسان سنترا (Sentra) دارد که از سال ۱۹۸۲ تولید میشود. سدان نیسان سیلفی در کشورهای مختلفی مانند ژاپن، تایلند، چین، فیلیپین، مالزی، تایوان و انگلستان مونتاژ شد و در آن کشورها با اسمهای مختلفی مانند آلمرا، پولسار، سنترا، رنو سامسونگ SM3 و رنو اسکالا به فروش رسید. نیسان سیلفی در بیشتر این کشورها به عنوان سدان چهاردر یا هاچبک پنجدر و سهدر ارائه شد، در حالی که از پیشرانههای بنزینی و دیزلی ۱.۳ تا ۲.۲ لیتری در آن به کار رفت. در تمام این مدلها از جعبه دنده ۵ سرعته دستی و ۴ سرعته اتوماتیک برای انتقال نیروی پیشرانه به چرخهای خودرو استفاده شد. حالا این سدان محبوب آسیاییها قصد دارد با تغییری قابل ملاحظه، پا به نسل جدید خود بگذارد.
نسل سوم نیسان سیلفی در سال ۲۰۱۲ تولید شد و در حال حاضر آماده است تا پیشرانه احتراق داخلی را به کلی کنار بگذارد و از پلتفرم الکتریکی مشابه با خودروی نیسان لیف استفاده کند. همانطور که تقریبا در هر خودروی الکتریکی دیگری نیز افراد ابتدا سوال میکنند، شعاع حرکتی است. براساس چرخه آزمایش چین، خودروی الکتریکی نیسان سیلفی میتواند با یک بار شارژ مسافتی حدود ۳۳۸ کیلومتر را طی کند که متوسط ارزیابی میشود.
خودروی برقی نیسان سیلفی با انتشار آلایندگی صفر، نه تنها پلتفرم موجود در خودروی لیف را قرض میگیرد، بلکه نشانههایی نیز از ظاهر طراحی هاچبک ۵ سرنشین در خود دارد. این در حالی است که هنوز برخی ویژگیهای موجود در مدل معمولی با تغییر چهره نیز حفظ میشوند. پکیج باتری خودروی الکتریکی زیر صندلیها قرار گرفته است تا فضای بیشتری برای کابین ایجاد شود، هرچند که نیسان هنوز تصویری از داخل خودرو منتشر نکرده است. نیسان میگوید که این سدان الکتریکی به لطف استفاده از پلتفرم برقی دارای جایپای بهتری در کلاس خود است و از صندلیهای گرمشونده و ارگونومیک بهره میبرد. همچنین رانندگان امکان ارسال محتوای صوتی و تصویری از گوشی هوشمند خود به سیستم اطلاعاتی و سرگرمی خودروی برقی را خواهند داشت.
خودروی الکتریکی نیسان سیلفی به عنوان اولین محصول برقی در تاریخ نیسان شناخته میشود که به طور انحصاری برای عرضه در بازار جمهوری خلق چین ساخته شده است. این خودرو در اواخر سال جاری به فروش میرسد و پیشبینی میشود که تا آن موقع با مشخصات کامل و جزئیات بیشتر به بازار عرضه خواهد شد.
نیسان قصد دارد ظرف مدت پنج سال آینده در مجموع ۲۰ مدل خودروی الکتریکی را به نمایش بگذارد، اما انتظار نمیرود که عرضهی خودروی برقی سیلفی به صورت جهانی ادامه یابد و تنها به عنوان محصولی برای بازار چین شناخته خواهد شد. نیسان همچنین در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸، از نسخهی بازسازیشدهی کراساور مفهومی و الکتریکی IMx Kuro رونمایی کرد که ماه گذشته در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی شد.
لکسوس ES مدل 2019 رونمایی شد
زومیت نوشت: سدان لوکس لکسوس ES مدل ۲۰۱۹ در حالی به عنوان نسل هفتم وارد نمایشگاه خودروی پکن شد، که نسبت به مدلهای پیشین خود طراحی ظریفتری دارد.
لکسوس ES در حالی وارد نسل هفتم خود میشود که نسبت به دیگر محصولات شرکت سازنده، عامهپسندتر به نظر میرسد. سدان لکسوس ES مدل ۲۰۱۹ در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شد و نشانههایی از طراحی زاویهدار مدلهای LS و LC را منعکس میکند، در حالی که این سدان چهاردر بسیار بزرگتر و جادارتر از قبل به نظر میرسد.
لکسوس ES با توجه به بخش بزرگی که برای سقف کوتاهتر اختصاص مییابد، ظاهر بسیار صافتری دارد که باعث میشود خودرو کمی بیشتر به سبک کوپه شبیه باشد. لکسوس ES مدل ۲۰۱۹ همچنان با جلوپنجره مشبک دوکمانند متقارن ارائه میشود، در حالی که جلوپنجره نسل هفتم بزرگتر از همیشه ساخته شده است و اکنون میلههای عمودی در مرکز قرار دارند. عقب خودرو به شدت برش خورده است و چراغهای LED عقب از طرح L-شکل بهره میگیرند.
لکسوس در حال حاضر فقط جزئیات سیستم محرکه خودرو را برای نسخه ES 350 و برای بازار ایالات متحده ارائه میدهد. در این مدل از پیشرانه ۳.۵ لیتری خورجینی ۶ سیلندر زیر کاپوت استفاده میشود که ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند؛ این ارقام ۲۸ اسب بخار در قدرت و ۱۸ نیوتنمتر در گشتاور بیشتر از نسل قبلی است. نیروی تولیدی پیشرانه از طریق جعبه دنده اتوماتیک هشت سرعته جدید به چرخها منتقل میشود. در کنفرانس خبری که نماینده این شرکت طی نمایشگاه برگزار کرد، هیچ اشارهای به مشخصات لکسوس ES 300h نشد.
سدان لکسوس ES جدید روی پلتفرم جدید موسوم به سبک معماری جهانی K سوار میشود. این پلتفرم از فولاد با مقاومت بالا برای کاهش وزن نسبت به نسلهای گذشته استفاده میکند. البته هنوز لکسوس مشخص نکرده است که سدان ES مدل ۲۰۱۹ چه مقدار از وزن خود را در تغییر پلتفرم از دست میدهد. به گفتهی مهندسان لکسوس، استحکام پیچشی این پلتفرم تقریبا برابر با پلتفرم جهانی L است که در خودروی لکسوس LS نیز استفاده میشود. طول خودروی لکسوس ES مدل ۲۰۱۹ حدود ۶۵ میلیمتر افزایش مییابد و در مجموع به ۴,۹۷۵ میلیمتر میرسد. به این معنی که مدل جدید لکسوس ES در حال حاضر بزرگتر از خودروی لکسوس GS با ۴,۹۱۴.۹ میلیمتر است. فاصله محوری خودرو نیز ۵۰ میلیمتر افزایش مییابد، در حالی که عرض خودرو نیز ۴۵ میلیمتر بزرگتر شده است.
در فضای داخلی، نشانههای بیشتری از طراحی لکسوس LS وجود دارد. نمایشگر سیستم اطلاعاتی و سرگرمی ۱۲.۳ اینچی اکنون در مرکز داشبورد قرار گرفته است که یک پد لمسی نیز برای کنترل آن در کنسول مرکزی وجود دارد. همچنین گزینهی جدید کرم نفیس (Rich Cream) برای روکش صندلیها و لوازم داخلی کابین وجود دارد که چرم سفید را با تزئین بخشهایی توسط چرم قهوهای ترکیب میکند.
سدان جدید لکسوس ES مدل ۲۰۱۹ اواخر امسال به بازار ایالات متحده عرضه خواهد شد و انتظار میرود که جزئیات بیشتر در ایام نزدیک به شروع فرآیند فروش در اختیار مشتریان قرار گیرد. اگرچه سازنده هنوز قیمت خاصی مشخص نکرده است، اما میتوان با توجه به قیمت مدل ۲۰۱۸ که بین ۴۳,۷۵۰ دلار تا ۴۶,۸۵۰ دلار قرار دارد، مدل ۲۰۱۹ نیز حداکثر تا ۵۰ هزار دلار به فروش برسد.