روزهای پرهیجان جشنواره جهانی فیلم فجر/کدام فیلم صدرنشین باکس آفیس هالیوود است؟+عکس
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، چهارمین روز از اردیبهشت ماه سال 97 با اخبار و حاشیه های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهم ترین آنها می توان به فرا رسیدن روز ملی رادیو اشاره کرد.
جشنواره جهانی فیلم فجر و برگزاری آن در پردیس سینمایی چارسو اخبار متنوع و گوناگونی را در حوزه سینما پدید آورده است. از جمله با اهمیت ترین این اخبار را می توان حضور "الیور استون" کارگردان مطرح سینمای هالیوود در این دوره از جشنواره دانست.
استقبال از حضور الیور استون در جشنواره جهانی فیلم فجر/مشکل بلیت فروشی فیلمهای ایرانی ادامه دارد+عکس
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، پنجمین روز از جشنواره جهانی فیلم فجر با اخبار و حاشیه های فراوانی روبرو بود که از جمله مهم ترین آنها می توان به حضور "الیور استون" کارگردان مطرح سینمای هالیوود در کاخ جشنواره، پردیس سینمایی چارسو اشاره کرد.
جشنواره جهانی فیلم فجر در پنجمین روز و در آستانه روزهای پایانی شاهد حضور حداقلی مخاطبان نسبت به روزها گذشته بود و شاید دلیل اصلی این اتفاق را باید در اکران معدود فیلم های ایرانی در این روز دانست.حال باید دید در جشنواره ای که نام جهانی را یدک می کشد جا مخاطب ایرانی همچنان به دیدن فیلم ایرانی می رود.
الیور استون در اولین ساعات از حضور خود در جشنواره کارگاه آموزشی خود را بر پا کرد. کارگاهی که با استقبال خوبی از سوی هنرمندان و اهالی رسانه روبرو شد. البته نباید فراموش کرد که مسئولین جشنواره در از حضور عکاسان و اهالی رسانه در این کارگاه جلوگیری کردند.
برای مشاهده ادامه این گزارش اینجا کلیک کنید.
رادیو اگر هزارسال از عمرش بگذرد باز هم رسانهای دوست داشتنی است/ مرتضی حیدری مبصر کلاس گویندگی ما بود
فرزانه سادات معصومیان گوینده رادیو و مجری در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی درباره رادیو گفت: 23 سال است در رادیو فعالیت می کنم، تعدادی هنرجو بودیم که از سوی سازمان صدا و سیما پذیرفته شدیم و در یک کلاس با ترکیبی از آقایان و خانم ها آموزش دیدیم. در آن کلاس مرتضی حیدری مبصر ما بود. آن دوره سخت بود و چند سالی طول کشید تا وارد سازمان شویم.
وی در همین راستا افزود: من آن سختی های شیرین را دوست دارم. 3 سال طول کشید تا معلوم شد می توانیم وارد سازمان شویم. به رادیو علاقه خاصی دارم، به ویژه که با وجود شبکه های اجتماعی و امکانات دیگری اعم از اینترنت و بسیاری از ابزارهای مختلف هنوز هم جایگاه خود را در بین مخاطبان حفظ کرده است.
این گوینده درباره تاریخچه رادیو اظهار کرد: 78 سال یک عمر است اما در عین حال عمر رادیو در ایران در مقایسه با کشورهای دیگر زیاد نیست. محل استقرار پخش رادیو در چند نقطه در جابه جایی بود. ساختمان بیسیم شاید قدیمی ترین محل استقرار برنامه سازی و پخش رادیو، تجریش و منطقه نیروی هوایی، پس از آن جام جم و در آخر میدان ارگ پایین تر از 15 خرداد که در حال حاضر به اندازه یک یادگاری از گذشته باقی مانده از نقاطی بودند که تا کنون برای رادیو استفاده شد. رادیو که به آن رسانه گرم گفته می شود همیشه شنیدنی و دوست داشتنی است.
معصومیان ادامه داد: در سنین کودکی وقتی پدرم برایمان رادیو می خرید خوشمان می آمد هم به جهت صدایی که دریافت می کردیم و هم به جهت سیمی که تنها به یک آهن وصل می شد. دسترسی آسان رادیو از گذشته تا امروز ادامه دارد و شکل آن تغییر کرده است. کشاورز در محل کارش، صیاد در کنار آب و کسانی که دسترسی به تلویزیون و شبکه های اجتماعی و اینترنت برایشان سخت است از رادیو بهره می برند. رادیو همدم و همراه و هم خانه بسیاری از افرادی است که در منزل و تنها هستند است.
برای مشاهده ادامه این گفت و گو اینجا کلیک کنید.
دستمزد نجومی بازیگران پایتخت دروغ محض است/دیوار به دیوار ۲ اثر من نیست و باید اسمم را حذف میکردند
خشایار الوند نویسنده سریال "دیوار به دیوار" در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی درباره احتمال ساخت قسمت سوم این سریال گفت: "دیوار به دیوار" قسمت سوم نخواهد داشت و اگر داشته باشد من در آن حضور نخواهم داشت.
وی در همین راستا افزود: من از کارگردان "دیوار به دیوار 2" تقاضا کردم که اسمم را از تیتراژ حذف کند اما او این کار را نکرد. متن "دیوار به دیوار 2" را آن قدر تغییر دادند که اصلا متن من نبوده و اثر دیگری روی آنتن رفت.
این نویسنده درباره کارگردانی و تغییرات "دیوار به دیوار 2" اظهار کرد: گروه کارگردانی در هنگام فیلمبرداری به طور کامل قصه را تغییر دادند. در اواسط سریال اتفاقات و ماجراهایی رخ می داد که اصلاً در سریال پخش شده روی آنتن آن بخش ها وجود ندارد و ضبط نشده است. در متن ما از همان ابتدا مخاطب متوجه می شد که قربان زاده و حجار جاسوس هستند و ماموران آن ها را تحت نظر داشته و کنترل می کنند.
الوند ادامه داد: در سریالی که روی آنتن رفت این موضوعات بیان نمی شود، از جاسوس بودن علی قربان زاده و میترا حجار چیزی گفته نمی شود و در پایان سریال نامه ای نوشته می شود که این دو نفر می خواستند کارهای خرابکارانه کنند و نکردند. با این تغییرات بنیادین در فیلمنامه قصه و سریال بسیار بی مزه شد. این تغییرات تا حدی زیاد بود که من خواهش کردم اسمم را از این سریال بردارند اما این کار را نکردند.
برای مشاهده ادامه این گفت و گو اینجا کلیک کنید.
صدرنشینی فیلمی ترسناک در باکس آفیس هالیوود/سقوط گران قیمتترین بازیگر هالیوود در گیشه+عکس
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، جدول فروش سینمای هالیوود موسوم به باکس آفیس با صدرنشینی فیلم سینمایی "یک مکان آرام" به کارگردانی "جاش کرازینسکی" در سومین هفته از اکران این اثر منتشر شد.
فیلم سینمایی "داد و بیداد" با حضور "دواین جانسون" خیلی سریع صدر هالیوود را رها کرد. این فیلم تنها در هفته اول اکران صدرنشین بود و برای هفته دوم جایگاهش نیز به رتبه دوم سقوط کرد.
مکان بی صدا
فیلم سینمایی "مکان بی صدا" اثری ترسناک به کارگردانی "جاش کرازینسکی" در سومین هفته از اکران خود به فروشی معادل 22 میلیون دلار دست یافت تا صدرنشین باکس آفیس شود.
برایان وود و اسکات بک از جمله فیلمنامه نویسان مطرح سینمای هالیوود نگارش این فیلم در ژانر وحشت را بر عهده داشته اند. پلاتونیوم دانس ساخت این اثر سینمایی را بر عهده داشته است.
کارگردان این فیلم سینمایی "جان کرازینسکی" خودش نش اول این فیلم سینمایی را در کنار "امیلی بلانت" بر عهده داشته است. علاوه جان کرازینسکی و امیلی بلانت بازیگرانی نوح جوپ، میلیسینت سیمون، کید وود وارد و لئون راسوم در فیلم "مکان بی صدا" به ایفای نقش پرداخته اند.
کرازینسکی پیش از این کارگردانی چهار اثر سینمایی را بر عهده داشته که از جمله آنها می توان به هولار، دفتر و مصاحبه با آقای خاص اشاره کرد.
برای مشاهده ادامه این گزارش اینجا کلیک کنید.
رومولیت چرخهای که از حرکت نمیایستد/اعتماد به نسل جوان در نمایشی مستقل+عکس
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، نمایش "رومولیت" به کارگردانی مشترک "مصطفی کوشکی" و "هستی مهدوی" این روزها در تماشاخانه تئاتر مستقل تهران روی صحنه رفته و با استقبال خوب مخاطبان روبرو شده است.
استقبال خوب مخاطبان در تئاتر این روزهای کشور را نمی توان چندان با کیفیت یک اثر سنجید زیرا متاسفانه آثار کم کیفیتی نیز در سالن های نمایشی به واسطه حضور بازیگران چهره و سلبریتی فروش خوبی را ثبت کرده اند اما در این میان رومولیت اثری است که تنها دلیل فروشش را نمی توان حضور بازیگران مطرح دانست.
این اثر نمایشی با بهره گیری از یکی از متون برتر نمایشی جهان یعنی "رومئو و ژولیت" نوشته ویلیام شکسپیر به بازنمایی و تولید دوباره متنی رفته که ابتدا و انتهایش مشخص است و حال مخاطب می خواهد بداند کارگردان چه چیزی بر اثر افزوده است.
صحنه با بهره گیری از یک بازی که برای تماشاگر ایرانی چندان دور نیست آغاز می شود. یک بازی که شاید از بیرون بازی باشد اما برای شخصیت ها جنگی بزرگ را در ابعادی کوچک روایت می کند. دایره ای کشیده می شود و از همان زمان مرزبندی بین دو قبیله شروع می شود.در ادامه این نمایش دایره کوچک تر می شود در همین حین دیوار محدودیت ها برای شخصیت ها هم تنگ تر می شود.
مخاطب در صحنه بعدی این تئاتر با سازه ای جذاب و دوار روبرو می شود که شاید تا به حال ندیده و استفاده از آن توسط بازیگران برای تماشاگر حس تازگی را ایجاد می کند.
نمایشنامه رومولیت نگاهی کنایه آمیز و در عین حال کمی کمدی به اثر داشته و به نوعی سعی دارد تا ظرایف اثر شکسیپر را به خوبی به نمایش در آورد. البته این روایت درست گاهاً به بیراهه می رود و به نوعی تنها به خدمت شادی مخاطب در می آید اما در لحظاتی نیز در راستای متن آن کمدی مورد نظر شکسپیری را تداعی می کند.
برای مشاهده ادامه این گزارش اینجا کلیک کنید.
برای دیدن مادرم آمدم اما وابسته خاک و مردم ایران شدم/فضای مجازی تضمینی برای موفقیتهای یک خواننده نیست
فریدون آسرایی خواننده موسیقی پاپ در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی درباره وضعیت موسیقی در کشورمان گفت: امروز به صورت همزمان چندین خواننده از سوی خوانندگان مورد استقبال قرار می گیرند. سالن های کنسرت با حضور زیاد مخاطبان روبرو می شوند.
وی در همین راستا افزود: گروه های مختلف فراوانی با پسوند "بند" وارد عرصه موسیقی شده اند که فضای رقابت در موسیقی را بیشتر کرده اند. ترانه های شاد بیشتر شده است و فضای امروز جامعه ما را شکل داده اند.
این خواننده درباره تاثیر فضای مجازی در موفقیت خواننگان اظهار کرد: اینکه خواننده ای معروف می شود حتما توانایی هایی داشته و نمی توان گفت صرفا فضای مجازی در موفقیت او موثر است. گروه هایی که "بند" دارند توسط تهیه کنندگان بیشتر روی شان سرمایه گذاری شده است و در این باره تبلیغات کرده اند.
آسرایی به کیفیت آثار و استقبال مخاطب اشاره کرد و افزود: مخاطب در بسیاری مواقع به دنبال کیفیت عالی نمی رود بلکه ممکن است اثری با کیفیتی معمولی گوش بدهند.
وی ادامه داد: خواننده باید در عرصه موسیقی طوری کار کند که همه جزییات استاندارد کار را رعایت کند یعنی هم کیفیت و هم سلیقه مخاطب را در نظر داشته باشد. باید خواننده همانگونه که ترانه های خوب را انتخاب می کند در موضوعات آن نیز به روز باشد و در مرحله بعد تنظیمات آن نیز کیفیت خوب خود را داشته باشد همچنین در کنار این مسئله باید با جامعه همراه باشد و نمی تواند جلوتر از جامعه یا عقب تر از آن فعالیت کند.
برای مشاهده ادامه این گفت و گو اینجا کلیک کنید.