لزوم اجرایی شدن سیاستهای توزیعی برای حمایت از مردم و پیام رسانها + فیلم
به گزارش گروه چند رسانه ای ، فرشاد مهدی پور استادیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در برنامه تلوزیونی صفر و یک در خصوص پیام رسانهای داخلی اظهار کرد: دولت در این زمینه نقش محوری دارد در واقع رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی فضای مجازی معرفی میشود به طوریکه در دوره رئیس جمهور فعلی و رئیس جمهور قبلی هر دو به برگزاری جلسات اهتمام نداشتند و این موضوع مورد تذکر رهبر معظم انقلاب هم قرار گرفت و ایشان خواستند که جلسات به طور منظم برگزار شود.
وی افزود: این بدین معنی است که اگر ما اتاق فرماندهی برای اداره فضای مجازی تاسیس کرده ایم باید با جدیت آن را پیش ببریم.
استادیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: در مورد سیاستهای تنظیمی صحبت شد و باید درخصوص سیاستهای توزیعی که برای حمایت از مردم و پیام رسانها تنظیم میشود هم صحبت شود.
وی در ادامه به آیین نامهای که از سوی قوه قضاییه برای حمایت حقوقی از پیام رسانها رونمایی شد اشاره کرد و گفت: این موارد نیاز به قدرت پیدا کردن و اجرایی شدن دارند و به موازات اینکه مقرارت خارجی را رگولاتور میشود باید درخصوص مداخلات داخلی نیز صحبت شود.
استادیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: مشکل با پیام رسانهای خارجی از زمانی آغاز شد که سرور خود را به داخل کشور انتقال ندادند پس نباید تجربه غلط گذشته دوبار تکرار شود و کشور از این موقعیت به موقعیت خطیر دیگر وارد شود و سامانههای تصمیم گیری در این مورد از تجارب تلخ گذشته استفاده نکنند.