قیمت انواع ام وی ام/ فورد موستانگ؛ پرفروش ترین خودروی اسپرت دنیا/ معرفی سدان شاسی بلند لادا/ قیمت و مشخصات هیوندای سوناتا هیبرید فیسلیفت
به گزارش گروه فضای مجازی ، در بسته اخبار خودرو امشب مطالب متنوعی از جمله قیمت انواع ام وی ام، فورد موستانگ؛ پرفروش ترین خودروی اسپرت دنیا، معرفی سدان شاسی بلند لادا و قیمت و مشخصات هیوندای سوناتا هیبرید فیسلیفت می خوانیم.
"ساندرو اتوماتیک" گران شد
افکارنیوز نوشت: در بازار امروز خرید و فروش خودرو همچنان عرضه خودروهای وارداتی محدود بوده و همین امر بر کسادی بازار این خودروها اضافه کرده است. علاوه بر این خرید خودروهای داخلی هم رونقی نداشته و کمتر معامله ای انجام می شود.
امروز در بازار قیمت پژو 206 تیپ 2 با افزایش 600 هزار تومانی با قیمت 36 میلیون و 200 هزار تومان، تندر پلاس با افزایش 300 هزار تومانی با قیمت 58 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می رسد. از میان خودروهای داخلی ساندرو اتوماتیک بیشترین رشد قیمت را داشته و با افزایش یک میلیون تومانی با قیمت 61 میلیون تومان مورد معامله قرار می گیرد.
قیمت تعدادی از خودروهای داخلی در بازار امروز به شرح زیر است:
فورد موستانگ؛ پرفروش ترین خودروی اسپرت دنیا در سال ۲۰۱۷
زومیت نوشت: فورد موستانگ، برای سومین سال پیاپی پرفروشترین خودروی اسپرت جهان شد.
سال ۱۹۶۴ برای علاقهمندان خودروهای آمریکایی، بهخصوص پونیکار افسانهای فورد موستانگ (یا ماستنگ)، شروع یک رابطهی عاشقانهی جاودانه بود. ۵۴ سال از رونمایی موستانگ در آمریکا میگذرد و روزبهروز به تعداد طرفداران این مدل دوستداشتنی اضافه میشود. برای ثابت کردن محبوبیت فورد موستانگ، کافی است در یکی از همایشهای خودرویی سرتاسر جهان حضور داشته باشید. افرادی که سختتر قانع میشوند، نگاهی کوتاه به آمار فروش فورد موستانگ داشته باشند. در حقیقت برای سومین سال پیاپی، موستانگ پرفروشترین خودروی اسپرت دنیا شد. موستانگ در سال ۲۰۱۷، با فروش ۱۲۵ هزار و ۸۰۹ دستگاه در بازار جهانی بهعنوان پرفروشترین خودروی اسپرت جهان رسید.
اریک مرک، تحلیلگر شرکت خودروسازی فورد، میگوید: مردم دنیا عاشق موستانگ شدهاند. موستانگ نمایانگر بهترین خودروی آمریکا از لحاظ طراحی، عملکرد فنی و آزادی است که بدون توجه به مکان، در تمام دنیا جذابیت دارد.
فورد موستانگ در خانه، ۸۱ هزار و ۸۶۶ دستگاه فروش داشته که بنابراین، بهترین بازار فروش آن در آمریکا است. اما باید توجه داشت که حدود یکسوم فروش جهانی موستانگ، در دیگر کشورها بوده است. نکتهی مهمتر فروش فوقالعادهی موستانگ در چین است. چینیها در سال گذشتهی میلادی، ۷ هزار و ۱۲۵ دستگاه فورد موستانگ خریداری کردند تا این پونیکار آمریکایی، پرفروشترین خودروی دودر در این کشور آسیایی باشد.
پیوند بین پیشرانهی V8 و فورد موستانگ جدانشدنی است. مصداق این ادعا، فروش بالاتر نسخهی موستانگ GT با پیشرانهی ۸ سیلندر V شکل ۵ لیتری در برابر دیگر تیپهای آن است. فروش موستانگ در بازارجهانی از سال ۲۰۱۵ آغاز شد و تا بهامروز، عنوان پرفروشترین خودروی کوپه اسپرت جهان در اختیار پونیکار محبوب فورد قرار دارد. سال ۲۰۱۶ موستانگ در اروپا نیز موفق بود و پرفروشترین خودروی اسپرت این قاره لقب گرفت. در حال حاضر موستانگ در ۱۴۶ کشور مختلف عرضه میشود (سال ۲۰۱۶ در ۱۴۰ کشور در دسترس بود) و بر اساس آمار موجود، فروش آن در سطح جهانی در طول ۳ سال، به ۴۱۸ هزار دستگاه رسیده است.
تیم مهندسی فورد برای بهروز نگهداشتن محصول پرطرفدار این برند، در سال ۲۰۱۸ مدلی جدید رونمایی کرد که با قیمت پایهی ۲۵ هزار و ۶۸۰ دلار عرضه میشود. موستانگ جدید با نمای جلو و عقب متفاوت، حذف پیشرانهی ۶ سیلندر V شکل و انتخاب نوع بهینهشده قدرتمندتر پیشرانههای ۸ سیلندر V شکل ۵ لیتری و ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری توربوشارژ عرضه شد. پیشرانهی ۸ سیلندر V شکل با قدرت ۴۶۰ اسب بخار و گشتاور ۵۷۰ نیوتنمتر و نوع ۴ سیلندر توربوشارژ با قدرت ۳۱۰ اسب بخار و گشتاور ۴۷۵ نیوتنمتر بهینه شدهاند. هر دو نسخهی V8 و ۴ سیلندر موستانگ برای انتقال قدرت به محور عقب از گیربکس ۱۰ سرعتهی اتوماتیک استفاده میکنند.
موستانگ جایگاه افسانهای خود را به مدت ۵۴ سال حفظ کرده است. البته این پونیکار دوستداشتنی روزهای ناراحتکنندهای هم پشتسر گذاشته؛ ولی با گذشت بیش از نیم قرن، هنوز وفاداری طرفداران خود را از دست نداده است. ترکیب قدرت و طراحی زیبا سالها فقط در اختیار آمریکاییها بود؛ ولی امروز بیش از هر وقت دیگری موستانگ جهانی شده است. باتوجه به تغییرات مدل جدید که بر اساس خواستههای مشتریان همیشگی لحاظ شده است، احتمالاً موستانگ در سال ۲۰۱۸ بازهم پرفروشترین خودروی کوپه اسپرت دنیا خواهد بود.
لادا سدان شاسی بلند خود را معرفی کرد!
خودروبانک نوشت: بازار خودروی اروپا روزهای عجیبی را سپری می کند و در این میان خودروسازی لادا از کشور روسیه اقدام به معرفی یک محصول جدید کرده است که یک سدان شاسی بلند است و با نام Vesta Cross شناخته می شود.
لادا این خودرو را اولین اتومبیل در چنین کلاسی معرفی کرده است و پس از مدل های وستا سدان، وستا SW و وستا SW کراس، این خورو چهارمین عضو از خانواده وستا است و در مقایسه با سایر مدل های وستا تغییرات و بهینه سازی هایی را در بخش های مختلف تجربه کرده است.
در بخش بیرونی خودرو تغییرات شامل اضافه شدن بخش های پلاستیکی به اطراف خودرو، سینی زیر محافظ و افزایش ارتفاع سیستم تعلیق می شود. جالب است بدانید که ارتفاع کف از زمین این خودرو 203 میلیمتر است که برای مقایسه از تویوتای راو4 بیشتر است.
لادا عنوان کرده است که این تغییرات در سسیستم تعلیق این خودرو توانایی های آفرودی این مدل را افزایش داده است. در داخل کابین نیز طراحی لالدا وستا بدون تغییر باقی مانده است و همانند مدل سدان این خودرو است. طراحی کلی داشبورد یک طرح X شکل دارد و به رنگ خاکستری است ضمن اینکه از تودوزی چرمی نیز استفاده شده است.
از امکانات این خودرو باید به سیستم مالتی مدیا، تهویه مطبوع خودکار، گرمکن صندلی های جلو، شیشه های برقی و کنترل سیستم صوتی از روی فرمان اشاره کرد.
تولد و سپس فروش خودروی لادا وستا کراس به زودی آغاز خواهد شد و مشخصات فنی و قیمت آن نیز در آینده نزدیک اعلام می شود.
تولید لامبورگینیهای تمامالکتریکی تا 2026
خودرونویس نوشت: اونتادور و هوراکان، هر دو محصولات بسیار موفقی برای لامبورگینی بودهاند، اما تنها در ظرف چند سال آینده، این دو سوپرکار بهطور کل با بازار خودرو خداحافظی خواهند کرد و جای خود را به خودروهایی مدرنتر و احتمالا قدرتمندتر میدهند. استفانی دامنیکالی، مدیرعامل لامبورگینی ضمن تایید این موضوع گفت: پس از خارج شدن این دو خودرو از چرخه تولید، خودروهای جایگزین آنها، با پیشرانه هیبریدی عرضه خواهند شد.
به گزارش پایگاه خبری خودرونویس، هم اونتادور و هم هوراکان با خودروهایی مجهز به پیشرانههای پلاگاین هیبریدی جایگزین خواهند شد. تولید اونتادور تا سال 2020 به قوت خود باقی است، این در حالی است که هوراکان دستکم تا سال 2022 به تولید این مدل ادامه خواهد داد. اگرچه این سوپرکارهای جدید با پیشرانههای الکتریکی عرضه خواهند شد، اما نکتهای که وجود دارد این است که پیشرانه آنها توربوشارژ نخواهد بود.
موریزیو رگیانی، مدیر فنی لامبورگینی ضمن اشاره به عدم برخورداری این سوپرکارها از پیشرانه توربوشارژ گفت: در این سوپرکارها، توربوشارژ مساله خیلی مهمی نیست. در واقع، همه چیز به احساس برمیگردد و اگر احساس وجود نداشته باشد، راننده درکی از این سوپرکارهای اسپرت نخواهد داشت. با این وجود، ممکن است این خودروها ساکت و آرام به نظر برسند، اما کافی است که پا را روی پدال گاز فشار دهید تا شاهد قدرت پیشرانه آنها باشید. آرامش آن تنها برای چند ثانیه دوام دارد.
هرچند جایگزینهای اونتادور و هوراکان از پیشرانههای هیبریدی بهره خواهند برد، اما این دال بر این نخواهد بود که پیشرانههای تنفسطبیعی بهطور کل از بین بروند. هم پیشرانههای V12 و هم V10 برای نسل بعدی در لامبورگینی ماندگار خواهند بود، با این تفاوت که کمی کوچکتر خواهند شد و برای جبران قدرت، از یک پیشرانه هیبریدی با قابلیت پیمایش در حالت تمامالکتریکی نیز کمک خواهند گرفت. دامنیکالی گفت: لامبورگینی تمامالکتریکی دستکم تا سال 2026 تولید نخواهد شد.
او در ادامه گفت: من فکر نمیکنم این تکنولوژی برای لامبورگینی تمامالکتریکی تا سال 2026 آماده شود. پیشرانههای هیبریدی یک قدم جلوتر هستند. این نخستین باری نیست که لامبورگینی هیبریدیشدن را تایید کرده است. در حال حاضر، میدانیم که شاسیبلند اوروس، نخستین خودرویی خواهد بود که از پیشرانه هیبریدی استفاده میکند. اوروسهای بنزینی استاندارد در حال حاضر از پیشرانه 4 لیتری توربو دوقلوی V-8 بهره میبرند که قدرتی معادل 641 اسب بخار تولید میکنند.
قیمت و مشخصات هیوندای سوناتا هیبرید فیسلیفت 2018
هیوندای قیمت پایه سوناتا هیبرید ۲۰۱۸ فیس لیفت را اعلام کرد. این خودرو با قیمت ۲۶۳۸۵ دلاری ۵۰۰ دلار ارزان تر از مدل سال ۲۰۱۷ خود است.
علیرغم این کاهش قیمت، هیوندای سیستم تشخیص نقاط کور با هشدار ترافیک عقب را جزو سیستم های استاندارد سوناتا هیبرید ۲۰۱۸ قرار داده و بدین ترتیب ارزش خودرو در برابر مبلغ پرداختی زیادتر از قبل شده است.
این خودروی به روز شده در نمایشگاه خودروی شیکاگو معرفی شد و دارای ظاهر دینامیک و روان تر بوده و کابین نیز به روزرسانی های مناسبی در کنسول و پشت آمپرها داشته است.
قوای محرکه هیبریدی سوناتا هیبرید ۲۰۱۸ از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری GDI با قدرت ۱۵۴ اسب بخار و یک واحد الکتریکی ۵۱ اسبی تشکیل شده است. خروجی ترکیبی این پیشرانه همان ۱۹۳ اسب بخار قبلی باقی مانده و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک تنها گزینه خریداران است. مجموعه باتری این خودرو بجای ظرفیت ۱.۶۲ کیلووات ساعت قبلی هم اکنون ظرفیت ۱.۷۶ کیلووات ساعتی دارد.
هیوندای ادعا می کند به لطف باتری بزرگ تر مصرف سوخت این خودرو کاهش یافته و راندمان آن بالاتر رفته است.
مدل های لیمیتد نیز هم اکنون تجهیزات زیادتری دارند که از جمله آن ها می توان به سانروف پانورامیک، چراغ های جلوی بای زنون و نورپردازی LED داخل کابین اشاره کرد. این نسخه مجهز دارای پکیج ویژه ای هم هست که دارای تجهیزات زیادتری همچون ترمز اضطراری خودکار، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، شارژ بی سیم و غربیلک فرمان گرم شونده می باشد.
فروش سوناتا هیبرید 2018 فیس لیفت پیش از این در آمریکا شروع شده است.
قیمت انواع MVM در بازار
- برای خرید خودرو Mvm X۳۳ مدل ۱۳۹۴ با کارکرد ۳۶ هزار کیلومتر باید حدود ۵۷ میلیون تومان هزینه پرداخت کرد.
برای خرید خودرو ام وی ام دست دوم در بازار با توجه به مدل و کارکرد باید هزینههای متفاوتی پرداخت کرد.
طبق جدول زیر قیمت انواع ام وی ام کار کرده در بازار از ۱۰ میلیون تومان تا بیش از ۵۰ میلیون تومان قیمت دارد.