تعصب بر تولیدملی، جوهره استقلال است
تعصب ملی نسبت به تولید داخل در یک کشور نشانه استقلال و خود اتکائی آن ملت و عدم وابستگی اش به دیگران است.
خبرگزاری میزان -
ملتهائی که توانسته اند پس از سالها از زیر یوغ وابستگی و استعمار قدرتهای استعمار گر مثل انگلیس و آمریکا و فرانسه، نجات یافته و استقلال خود را بدست آورند، ملتهائی بوده اند که نسبت به تولید خودشان تعصب و غیرت ملی داشته وخرید کالای خارجی را نوعی وابستگی تلقی میکرده اند.
این تعصب و غیرت ملی درجوهره ملت ایران از قدیم الایام و قرنهای گذشته بوده و درملت هند با رهبری گاندی تجلی داشت و امروز با توجه به اوضاع اقتصادی جهان ورکود و رقابتهای جهانی برای تصاحب بازارهای مصرف، موضوعیت بیشتری یافته است.
امروز کشورهای توسعه یافته برای مقاوم سازی اقتصادشان دربرابرتکانههای خارجی، به مصرف کالای داخلی کشورشان روی آورده و این سیاست را بعنوان استراتڑی، استقلال و خود اتکائی و راه مقاوم سازی اقتصاد و تقویت تولید داخلی و اشتغال و عبور از رکود میدانند.
تعصب، ملی نسبت به تولید داخل، از جمله نقاط حساس وسرنوشت ساز ملتهاست که در معرض تهاجم و تهدید استعمار گران و اسطیلا جویان جهانی قرار دارد.
استعمار گران با استفاده از ابزاز تبلیغات و نفوذ و تهدید وتطمیع، تعصب ملتهارا نسبت به کالای تولید خودشان کم رنگ و بی اعتماد ساخته و ذائقه آنها را با تشویق و ترغیب و جایزه و به مصرف کالای خارجی تغییر میدهند.
از دوران دولت سازندگی، و بعد از جنگ این سیاست با روی کار آمدن جریان کارگزاران و غرب گرایان در کشور ما تشدید و با کمک رسانه هائی مثل همشهری:
تعصب نسبت به مصرف داخلی را نابود و با تغییر سبک زندگی جامعه را بسوی مصرف کالای خارجی، و سفرهای خارجی و الگو گیری از خارج سوق و هدایت کردند، و از آن زمان موج تعطیلی بنگاههای اقتصادی تولید داخلی شروع وورشکستگی پی درپی کار آفرینان و غیرتمندان اقتصاد وطنی آغاز گردید و فروشگاههای زنجیرهای و هایپر استارتها به ترویج برندهای خارجی پرداختند و بزرگترین ضربه به اقتصاد کشور و استقلال اقتصادی ایران وارد شد. اینان بادست خود اقتصاد متکی به تولید داخل را ویران وذائقه مردم را تخریب ووابستگی خود به غرب را اثبات کردند.
امروز اگر بدنبال، مقاوم سازی اقتصاد و خنثی سازی تحریمها، و افزایش تولیدو رفع بیکاری وقطع وابستگی به درآمدهای نفتی و کاهش تصدی گری دولت در اقتصاد و مردمی کردن اقتصاد کشور و کاهش هزینههای دولت و در یک کلام بدنبال مقابله با تحریمهای خارجی هستیم باید تعصب و غیرت ملی، نسبت به مصرف کالای ایرانی را در یک یک آحاد جامعه بالا برده و سیاستهای اقتصاد نیو کنزی را کنار گذاشته و تن به سیاستهاو توصیههای کارشناسانه رهبری در حل معضلات اقتصادی کشور بدهیم که فردا دیر و غیر قابل جبران است.
به گزارش گروه سیاسی ، حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و فعال سیاسی در یادداشتی که درباره «حمایت از کالای ایرانی» در اختیار قرار داد، نوشت:" مقام معظم رهبری در ۲۹ اسفند سال گذشته فرمودند: «همه باید بر اقتصاد ملی و مصرف جنس داخلی تعصب داشته باشند و اگر جوانان همانقدر که در فوتبال و طرفداری از آبی و قرمز یا برخی باشگاههای خارجی تعصب دارند، بر اقتصاد داخلی و استفاده از تولید ملی نیز متعصب باشند، اقتصاد کشور اصلاح خواهد شد. » از این رو می توان نتیجه گرفت، تعصب ملی نسبت به تولید داخل در یک کشور نشانه استقلال و خود اتکائی آن ملت و عدم وابستگی اش به دیگران است.
ملتهائی که توانسته اند پس از سالها از زیر یوغ وابستگی و استعمار قدرتهای استعمار گر مثل انگلیس و آمریکا و فرانسه، نجات یافته و استقلال خود را بدست آورند، ملتهائی بوده اند که نسبت به تولید خودشان تعصب و غیرت ملی داشته وخرید کالای خارجی را نوعی وابستگی تلقی میکرده اند.
این تعصب و غیرت ملی درجوهره ملت ایران از قدیم الایام و قرنهای گذشته بوده و درملت هند با رهبری گاندی تجلی داشت و امروز با توجه به اوضاع اقتصادی جهان ورکود و رقابتهای جهانی برای تصاحب بازارهای مصرف، موضوعیت بیشتری یافته است.
امروز کشورهای توسعه یافته برای مقاوم سازی اقتصادشان دربرابرتکانههای خارجی، به مصرف کالای داخلی کشورشان روی آورده و این سیاست را بعنوان استراتڑی، استقلال و خود اتکائی و راه مقاوم سازی اقتصاد و تقویت تولید داخلی و اشتغال و عبور از رکود میدانند.
تعصب، ملی نسبت به تولید داخل، از جمله نقاط حساس وسرنوشت ساز ملتهاست که در معرض تهاجم و تهدید استعمار گران و اسطیلا جویان جهانی قرار دارد.
استعمار گران با استفاده از ابزاز تبلیغات و نفوذ و تهدید وتطمیع، تعصب ملتهارا نسبت به کالای تولید خودشان کم رنگ و بی اعتماد ساخته و ذائقه آنها را با تشویق و ترغیب و جایزه و به مصرف کالای خارجی تغییر میدهند.
از دوران دولت سازندگی، و بعد از جنگ این سیاست با روی کار آمدن جریان کارگزاران و غرب گرایان در کشور ما تشدید و با کمک رسانه هائی مثل همشهری:
تعصب نسبت به مصرف داخلی را نابود و با تغییر سبک زندگی جامعه را بسوی مصرف کالای خارجی، و سفرهای خارجی و الگو گیری از خارج سوق و هدایت کردند، و از آن زمان موج تعطیلی بنگاههای اقتصادی تولید داخلی شروع وورشکستگی پی درپی کار آفرینان و غیرتمندان اقتصاد وطنی آغاز گردید و فروشگاههای زنجیرهای و هایپر استارتها به ترویج برندهای خارجی پرداختند و بزرگترین ضربه به اقتصاد کشور و استقلال اقتصادی ایران وارد شد. اینان بادست خود اقتصاد متکی به تولید داخل را ویران وذائقه مردم را تخریب ووابستگی خود به غرب را اثبات کردند.
امروز اگر بدنبال، مقاوم سازی اقتصاد و خنثی سازی تحریمها، و افزایش تولیدو رفع بیکاری وقطع وابستگی به درآمدهای نفتی و کاهش تصدی گری دولت در اقتصاد و مردمی کردن اقتصاد کشور و کاهش هزینههای دولت و در یک کلام بدنبال مقابله با تحریمهای خارجی هستیم باید تعصب و غیرت ملی، نسبت به مصرف کالای ایرانی را در یک یک آحاد جامعه بالا برده و سیاستهای اقتصاد نیو کنزی را کنار گذاشته و تن به سیاستهاو توصیههای کارشناسانه رهبری در حل معضلات اقتصادی کشور بدهیم که فردا دیر و غیر قابل جبران است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *