راه اندازی 50 مرکز دیگر اورژانس اجتماعی تا پایان شهریور/ ثبت 850 هزار تماس تلفنی با 123
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ،رضا جعفری سدهی با اشاره به این که اورژانس اجتماعی یکی از برنامههای پیشروی سازمان بهزیستی کشور به شمار میآید، گفت: اورژانس اجتماعی همواره به هدف کنترل، کاهش و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی که در برنامهی ششم توسعهی کشور به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است مشغول به فعالیت است.
وی با اشاره به فعالیتهای چهارگانهی اورژانس اجتماعی در کشور، تصریح کرد: خط هات لاین به صورت شبانه روزی در ۱۰ استان کشور، خدمات سیار اجتماعی به صورت گشت زنی و پیگیری ماموریتهای مختلف، مداخله در بحرانهای فردی و اجتماعی به صورت سرپایی و خوابگاهی و پایگاههای خدمات اجتماعی در حاشیه شهرها از جمله فعالیتهای چهارگانه اورژانس اجتماعی به شمار میآیند.
رئیس ستاد اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور افزود: موضوع ورود مدیریت بحران و ابراز حمایتهای روانی و اجتماعی در بلایا و حوادث طبیعی و غیر طبیعی در حال حاضر بخشی از وظایف اورژانس اجتماعی کشور به حساب میآید.
وی با بیان این که رویکرد اساسی اورژانس اجتماعی معطوف به اجتماع است، عنوان کرد: بسیج منابع اجتماعی و رویکرد تسهیل گرایانه در پایگاههای خدمات اجتماعی اورژانس اجتماعی همواره مورد نظر و توجه ویژهی این ستاد قرار دارد.
جعفری سدهی با اشاره به این که ستاد اورژانس اجتماعی موظف است تا خدمات خود را در تمامی شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر راه اندازی کند، عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۱۰۰ مرکز اورژانس اجتماعی در سراسر کشور راه اندازی شده اند، حدود ۵۰ مرکز دیگر در دست تاسیس و راه اندازی هستند که تا پایان ۶ ماه اول سال ۹۷ مشغول به فعالیت خواهند شد.
وی با اشاره به این که ستاد اورژانس اجتماعی کشور در سال 96بیش از ۸۵۰ هزار تماس تلفنی دریافت کرده است، عنوان کرد: کودک آزاری، سالمند آزاری، معلول آزاری، خودکشی، دختران فراری و تنشهای خانوادگی از جمله موضوعات مهمی هستند که افراد با تماس با اورژانس اجتماعی به طرح آنها میپردازند.
انتهای پیام/