وزنه شتابدهندگان در ایجاد فضای مجازی کودک و نوجوان سنگینتر از دولت است
به گزارش گروه جامعه ،سیدمحمدعلی سیدحسینی به نقش دولت برنامه سازی و ایجاد ساختار برای فضای مجازی کودک و نوجوان اشاره و اظهار کرد: همواره در غالب دولت ها و جوامع اصل بر این بوده است که کار نظارت و استانداردسازی را پوشش دهند و برنامه سازی و ایجاد محتوا و ساختارهای اجرایی را برنامه سازان و شتاب دهندگان بر عهده بگیرند.
وی در ادامه با بیان این نکته که دولت صرفا در این چرخه باید نقش نظارتی داشته و موانع را از میان بردارد گفت: تجربه موفق این دیدگاه را میتوان در کشورهای پیشرفتهای چون آلمان دید که دولت در فرآیند برنامهسازی، به نظارت و استانداردسازی اکتفا میکند.
وی با اشاره به ساختارهای شکل گرفته در این فضا میان برنامهسازان اظهار کرد: ورود دولت به این چارچوب اشتباه بزرگی است زیرا دولت در این ساختار باید سعی در برداشتن موانع اقتصادی، سودآوری و قانونگذاری داشته باشد.
سیدحسینی با اذعان به موفقیتهای کسب شده از سوی خانواده درسا در فرایند حمایت از تولیدکنندگان خرد و برنامهسازی موفق در ساختارهای متناسب با جامعه گفت: تداوم این راه با حضور پررنگ درسا در رویدادهای بزرگ برای معرفی هرچه بیشتر خود و شناسایی برنامهسازان بالقوه لازم است. اقدامی که منجر به طراحی نقشه راه جامعی در زمینه برنامهسازی کودک و نوجوان خواهد شد.
معاون پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانهای همچنین از نیاز به کسب اعتماد از جانب جوامع دانشگاهی و علمی یاد کرد و گفت: از رهگذر پژوهشهای دانشگاهی و حضور در این فضا میتوان به مزایایی چون اعتبار علمی بالا و توجه به مباحث علمی و فنی روز اشاره کرد.
وی همچنین نقش نیازسنجی را نیز در کسب موفقیت خاطرنشان کرد و گفت: نیازسنجیها میتواند محصول را با نیاز مخاطب همسو کرده و ذائقه و رفتار مخاطب را پیشبینی کند.
سیدحسینی در پایان به آمادگی مرکز ملی بازیهای رایانهای جهت مساعدت همه جانبه به برنامهسازان و حامیان برنامهسازی خرد، اشاره و اظهار کرد: این مرکز آمادگی این را دارد تا از فعالان این عرصه حمایت لازم را به عمل آورد.
انتهای پیام/