مُد امسال ایران چه رنگی است؟
دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس از انتخاب رنگ زیتونی در هفتمین جشنواره مد و لباس فجر برای استفاده در طراحی و تولید لباس در سال ۱۳۹۷ خبر داد.
به گزارش گروه فضای مجازی ، حمید قبادی درباره انتخاب رنگ سال توضیح داد: در بخش مسابقه زنده هفتمین جشنواره مد و لباس فجر از رنگ زیتونی در پارچهها استفاده کردیم. بر اساس نظرات کارشناسان، زیتونی یکی از رنگهایی است که به بخشهایی از اقلیم ایران نزدیک است و میتوان از آن برای نمونههای عمومی استفاده کرد. از طرفی زیتونی قابلیت ترکیب و تلفیق با بسیاری از رنگها در حوزه مد و لباس را دارد.
او با بیان اینکه ایران در دنیا به برخی از رنگها شهرت دارد، گفت: در دو سال گذشته از رنگهای آبی فیروزهای و طیف رنگهای زرد و خانواده کویری استفاده کردیم. اصولا در دنیا، ایران را به این دو رنگ مهم میشناسند و بسیاری از طراحان دنیا توصیههایشان در طراحی با مخاطب ایرانی استفاده از این دو رنگ است. در معماری و کویر ایران نیز گونههای مختلفی به این دو رنگ دیده میشود.
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس افزود: در دورههای قبل بحثهای گستردهای درباره رنگ و نوع پارچه صورت گرفت. ضمن اینکه این بار، پارچههای پیشنهادی مورد استفاده در جشنواره مد و لباس تولید ایران بودند و قابلیت تولید در سطح عمومی را نیز دارند.
قبادی درباره اینکه استفاده از رنگ مُد سال در ایران چگونه به طراحان و تولید کنندگان پوشاک ابلاغ میشود، بیان کرد: کارگروه ساماندهی مد و لباس تا کنون به شکل آزمون و خطا پیش رفته و اینکه به صورت حرفهای مقدمات اولیهی آن فراهم شود و پیش از استفاده در لباس وارد پارچه یا نخ شود یا درباره آن اطلاع رسانی گسترده صورت بگیرد، انجام نمیدهیم.
او با بیان اینکه در حال حاضر نیز از رنگ جهانی پیروی نکردیم، اظهار کرد: گرچه ممنوعیت و مخالفتی در این حوزه نیز نداریم. زمانی که در ویترین مغازهها لباسهایی با رنگهای خردلی و اُخرایی عرضه میشود حاصل کار کارشناسان، فعالان و طراحان مد و لباس در جشنوارههاست. ما طراحان را محدود به یک رنگ نکردیم بلکه طیفی از رنگها را برای کار آنها در نظر گرفتیم. اما این طور نیست که رنگ خاصی را مد نظر بگیریم و بگوییم همه از آن پیروی کنند.
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: به عقیده کارشناسان، تولید کنندگان و فعالان این حوزه، جهت دادن در این زمینه میتواند در مسیر طراحی و تولید لباس آقایان، بانوان، کودکان و نوجوانان موثر و کمک کننده باشد.
او با بیان اینکه ایران در دنیا به برخی از رنگها شهرت دارد، گفت: در دو سال گذشته از رنگهای آبی فیروزهای و طیف رنگهای زرد و خانواده کویری استفاده کردیم. اصولا در دنیا، ایران را به این دو رنگ مهم میشناسند و بسیاری از طراحان دنیا توصیههایشان در طراحی با مخاطب ایرانی استفاده از این دو رنگ است. در معماری و کویر ایران نیز گونههای مختلفی به این دو رنگ دیده میشود.
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس افزود: در دورههای قبل بحثهای گستردهای درباره رنگ و نوع پارچه صورت گرفت. ضمن اینکه این بار، پارچههای پیشنهادی مورد استفاده در جشنواره مد و لباس تولید ایران بودند و قابلیت تولید در سطح عمومی را نیز دارند.
قبادی درباره اینکه استفاده از رنگ مُد سال در ایران چگونه به طراحان و تولید کنندگان پوشاک ابلاغ میشود، بیان کرد: کارگروه ساماندهی مد و لباس تا کنون به شکل آزمون و خطا پیش رفته و اینکه به صورت حرفهای مقدمات اولیهی آن فراهم شود و پیش از استفاده در لباس وارد پارچه یا نخ شود یا درباره آن اطلاع رسانی گسترده صورت بگیرد، انجام نمیدهیم.
او با بیان اینکه در حال حاضر نیز از رنگ جهانی پیروی نکردیم، اظهار کرد: گرچه ممنوعیت و مخالفتی در این حوزه نیز نداریم. زمانی که در ویترین مغازهها لباسهایی با رنگهای خردلی و اُخرایی عرضه میشود حاصل کار کارشناسان، فعالان و طراحان مد و لباس در جشنوارههاست. ما طراحان را محدود به یک رنگ نکردیم بلکه طیفی از رنگها را برای کار آنها در نظر گرفتیم. اما این طور نیست که رنگ خاصی را مد نظر بگیریم و بگوییم همه از آن پیروی کنند.
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: به عقیده کارشناسان، تولید کنندگان و فعالان این حوزه، جهت دادن در این زمینه میتواند در مسیر طراحی و تولید لباس آقایان، بانوان، کودکان و نوجوانان موثر و کمک کننده باشد.
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *