خودروهای 80 میلیونی بازار/ واردات هایلوکس آزاد شد/ معرفی سری 8 جدید بامو/ پورشه، مکلارن و بنتلی در پی تولید خودرو ارزان
به گزارش گروه فضای مجازی ، در بسته اخبار خودرو امشب مطالب متنوعی از جمله خودروهای 80 میلیونی بازار، واردات هایلوکس آزاد شد، معرفی سری 8 جدید بامو و پورشه، مکلارن و بنتلی در پی تولید خودرو ارزان می خوانیم.
تویوتا هایلوکس مجوز واردات گرفت؛ بازگشت آفرودر معروف به ایران
خودروبانک نوشت: چند ماهی است که روند واردات خودرو شرایط بسیار سختی را پشت سر میگذارد و محدودیتهای مختلف باعث شده تا شاهد افزایش قیمت ناگهانی وارداتیها و حضور کمرنگتر آنها باشیم. ولی بعد از تعطیلات نوروز چند خودرویی توانستند مجوز واردات را بگیرند و در لیست ثبت سفارش قرار بگیرند. یکی از این خودروها، آفرودر معروف خاورمیانه یعنی تویوتا هایلوکس است. تویوتا هایلوکس اگرچه از نظر سقف ۴۰ هزار دلاری شرایط واردات را دارد، اما حجم موتور این خودرو بالای ۲۵۰۰ سیسی است و اجازه واردات را به عنوان خودروی سواری را ندارد. اما بعد از عدم حضور این خودرو در مدت طولانی، حال دوباره مجوز واردات آن روی سایت ثبت سفارش رفته و به نظر میرسد تا ایرتویا توانسته مجوز واردات تویوتا هایلوکس را به عنوان خودروی کار و تجاری گرفته باشد.
مدلی که توانسته مجوز واردات را بگیرد، تویوتا هایلوکس دو کابین با موتور 2.7 لیتری است و البته فعلاً تنها مدل دنده دستی در لیست ثبت سفارش وجود دارد. این موتور که دقیقاً 2649 سی سی حجم دارد می تواند حداکثر 164 اسب بخار در 5200 دور و 245 نیوتن متر در 4000 دور را تولید کند.
تویوتا هایلوکس دو کابین از جمله خودروهایی است که به دلیل قابلیت های آفرود و نوع تعلیق و دیفرانسیلی که دارد، همیشه از نگاه ویژه ای از سوی آفرود سواران برخوردار بوده و میزان توانایی بوکسل این خودرو جزو بهترین ها در سگمنت خود است.
تویوتا هایلوکس تا مدل های 2016 وارد بازار ایران می شد و حتی فیس لیفت جدید آن نیز وارد بازار کشور شده است اما با بسته شدن واردات این خودرو به یکباره شاهد افزایش قیمت عجیب این خودرو بودیم و در حال حاضر مدل های 2016 تویوتا هایلوکس با گیربکس دستی در حدود 310 میلیون تومان قیمت دارند و مدل های کار کرده آن نیز در مدل 2016 قیمتی در حدود 230 الی 290 میلیون تومان دارند.
اما حال با واردات مدل 2018 از تویوتا هایلوکس، حدس زدن در مورد قیمت این مدل ها واقعاً کار دشواری است، مخصوصاً این روزها که قیمت دلار نه تنها روزانه، بلکه ساعتی نیز جابجا می شود. اما با یک حساب سر انگشتی به نظر می رسد باید انتظار قیمتی در حدود 330 الی 360 میلیون تومان برای تویوتا هایلوکس دوکابین را داشته باشیم. هر آنچه باشد واردات مدل های صفر و به روز این خودرو، قیمت کاذب مدل های کارکرده این خودرو را خواهد شکست.
مدلهای الکتریکی آئودی اسپرت در راه هستند
زومیت نوشت: مدلهای الکتریکی آئودی اسپرت بهزودی وارد خط تولید خواهند شد و احتمالا از فناوری بهکاررفته در شاسیبلند مفهومی آئودی Q8 اسپرت استفاده می کنند.
زمانی نهچندان دور، دورانی بر صنعت خودرو حاکم بود که خودروی الکتریکی تنها از نقطهنظر کاهش مصرف سوخت و در نتیجه کاهش انتشار گازهای گلخانهای آلاینده محیط زیست مورد توجه قرار میگرفت. با این حال فناوری در حال تغییر است و خودروسازان با توجه به کارایی سیستمهای محرکه هیبریدی، توجه خود را به سمت کسب عملکرد بهتر از خودروهای اسپرت خود متمرکز کردهاند. هرچند عامل وزن به دلایل سختافزاری نگرانکننده به نظر میرسد؛ اما مزایای سیستمهای محرکه برقی، افزایش وزن را جبران میکنند.
آئودی اسپرت آخرین برنامههای خود را برای تولید محصولات الکتریکی اعلام کرد و آنتونی گاربیس، مدیر محصول RS5، طی نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۸ از پایان یافتن انتظار برای تماشای یک مدل جدید آئودی با لوگوی RS خبر داد؛ به نظر میرسد که این خودروی اسپرت جدید با ترکیب پیشرانه احتراق داخلی و موتور الکتریکی، نیروی مورد نیاز برای تطابق با ویژگیهای اسپرت را فراهم میکند.
گاربیس در گفتگویی با خبرنگار کار باز (Car Buzz) طی نمایشگاه نیویورک گفت: شما در آینده مدلهای آئودی اسپرت را با سیستم محرکه برقی خواهید دید. ما در آینده نزدیک همه علاقهمندان به دنیای خودرو را هیجانزده میکنیم. شما بهزودی مدلهای آینده RS را مجهز به فناوری الکتریکی مشاهده میکنید و در آینده، مدلهای ۴۸ ولتی نیز در خط تولید آئودی گسترش خواهند یافت.
گاربیس جزئیات بیشتری در مورد اولین مدلی که باید به سیستم محرکه الکتریکی مجهز شود، اعلام نکرد؛ اما با توجه به شاسیبلند موعود آئودی اسپرت، میتوانیم فناوری جدید را در یک مدل مفهومی بسیار جذاب ببینیم. باید در نظر داشته باشیم که بخش اسپرت خودروساز اینگولشتات کمی بیش از یک سال پیش، خودروی مفهومی آئودی Q8 اسپرت را با پیشرانه توربوشارژ ۳.۰ لیتری ۶ سیلندر بنزینی بهعنوان بخشی از سیستم هیبریدی همراه با یک کمپرسور الکتریکی معرفی کرد. شاسیبلند مفهومی آئودی Q8 اسپرت قادر است در مجموع ۴۷۶ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتنمتر گشتاور تولید کند و در زمان ۴.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست مییابد؛ درحالیکه طی این مدت میتواند به بیشینه سرعت ۲۷۵ کیلومتر بر ساعت برسد.
همانطور که برای خودروی آئودی R8 شایعاتی درباره استفاده از پیشرانه ۲.۹ لیتری خورجینی ۶ سیلندر مجهز به توربوشارژ دوگانه گرفتهشده از مدلهای RS4 و RS5 مطرح است، به نظر میرسد که این کار بهسادگی اتفاق نمیافتد. به گفتهی گابریس، آئودی R8 یک خودروی مجهز به پیشرانه خورجینی ۱۰ سیلندر خواهد بود و این صحبتها شایعاتی هستند که همیشه در زمانهای نزدیک به معرفی یک مدل جدید خودرو پراکنده میشوند. عکسهای جاسوسی نشان میدهند که خودروی سوپراسپرت مجهز به پیشرانه تنفس طبیعی، بازطراحی و تجدید نظر شده است؛ اما بعضی افراد در این باره میگویند که آئودی قصد دارد نسخه ویژه GT از مدل نسل اول آن را به خط تولید بازگرداند.
معرفی سری 8 جدید بامو در لهمانس
خودرونویس نوشت: بعد از ماهها و ماهها انتشار تصاویر تبلیغاتی و جاسوسی، بالاخره معلوم شد که مدل موردانتظار جدید بامو یعنی سری8 تا دو ماه آینده معرفی خواهد شد. طبق اطلاعات جدید، نسخه جادهای سری8 روز 15 ژوئن به صورت رسمی معرفی میشود و این در حالی است که نسخه مسابقهای آن با نام سری8 GTE Racer پیش از این معرفی شده بود.
طبق اطلاعات یک بولتن که به نمایندگیهای بامو فرستاده شده است، سری8 جدید در پیست مسابقه لهمانس حضور خواهد داشت و قبل از شروع مسابقه در روز جمعه، به نمایش عموم گذاشته خواهد شد. نسخهای مسابقهای این مدل یعنی GTE نیز در مسابقه 24 ساعته لهمانس شرکت خواهد کرد.
در بخشی از این بولتن نوشته شده است: مسابقات 24 ساعته لهمانس، قدیمیترین مسابقه فعال در زمینه خودروهای استقامتی است که از 1923، به صورت سالانه در نزدیکی شهر لهمانس در فرانسه برگزار میشود و یکی از معتبرترین و مهمترین مسابقات رانندگی دنیا به حساب میآید. بامو سری8 جدید نیز در جمعه شب و قبل از شروع مسابقه، به صورت جهانی معرفی خواهد شد.
البته به خاطر انتشار تصاویر متعدد تبلیغاتی و جاسوسی، تصور واضحی از طراحی خارجی و بدنه سری8 جدید وجود دارد. آخرین تصاویر جاسوسی نیز آزمایش نسخههای کوپه و کابریوی این مدل را در حالی که میزان استتار بسیار کمی داشتند، نشان میداد.
پس از عرضه نسخه استاندارد کوپه سری8، نسخه 4 در گرنکوپه و همچنین نسخه قدرتمند M8 آن هم معرفی خواهد شد. بامو ماه پیش در نمایشگاه ژنو کانسپت M8 گرنکوپه را به نمایش گذاشته بود که میتواند پیشنمایش بخشی از طراحی و تواناییهای هر دو مدل باشد.
با 80 میلیون تومان چه خودروهایی میتوان خرید؟
میزان نوشت: با مبلغ 80 میلیون تومان امکان خرید خودروهایی مانند ام جی 6، تویوتا کمری GL، جیلی امگرند X7، هیوندای i20، کیا سراتو 1600، هیوندای توسان، جیلی امگرند X7، هیوندای آزرا، میتسوبیشی لنسر و موارد مشابه را دارید.
با مبلغ 80 میلیون تومان امکان خرید خودروهایی مانند ام جی 6، تویوتا کمری GL، جیلی امگرند X7، هیوندای i20، کیا سراتو 1600، هیوندای توسان، جیلی امگرند X7، هیوندای آزرا، میتسوبیشی لنسر و موارد مشابه را دارید.
قیمت برخی از خودروهای 80 میلیون تومانی به شرح زیر است:
فانتزی یا تراژدی؟ وقتی پورشه، مکلارن و بنتلی دست بکار ساخت خودروهای درون شهری می شوند
خودروبانک نوشت: در اغلب بازارهای جهانی بویژه بازار اروپا، خودروهای شهری جایگاه ویژهای دارند و گاهی اوقات مشتریان علاوه بر خودروهای مسافرتی، یک خودروی کوچک شهری دارند تا به کارهای روزمره خود رسیدگی کنند. همانطور که میدانید، عموم خودروهای شهری دارای قیمت پایینی هستند و از تجهیزات کمتری نسبت به دیگر سگمنتها بهره میبرند، اما اگر یک شرکت خودروسازی لوکس به فکر تولید یک اتومبیل کوچک شهری باشد، به نظر شما نتیجه آن چگونه خواهد بود؟!.
اگر به خاطر داشته باشید، در سال 2011میلادی شرکت خوروسازی استون مارتین یک خودروی شهری کوچک تحت عنوان "سیگنت" رونمایی کرد که در واقع یک خودروی "موتور جلو- محور جلو محرک" بوده و با همکاری شرکت "تویوتا" ساخته شده است، هرچند این خودرو به دلیل قیمت بسیار بالای خود مشتریان زیادی نداشته و به نوعی یکی از پروژههای شکست خورده استون مارتین به شمار میآید. اما با این وجود باز هم طراحان مستقل صنعت خودروسازی دست بکار شده و برمبنای خودروی شهری "فیات 500"، خودروهای شهری مختلفی برای "پورشه"، "مکلارن"، "بنتلی"، "لینکلن" و یا حتی شرکت خودروسازی "فراری" آماده کردهاند که در ادامه میتوانید شاهد جزییات و طراحی جالب و بامزه آنان باشید.
در بین طرحهای ارائه شده، خودروی شهری پورشه یک طراحی ظریف دارد و میتواند یک گزینه بسیار مناسب برای خانمها باشد که برای شکل گیری آن از طراحی "پورشه پانامرا" الگوبرداری شده است. خودروی شهری "لینکلن" و "بنتلی" طراحی جالبی ندارند و بیشتر از همه برای افراد سالمند مناسب خواهند بود، اما در عوض دو خودروی شهری "مکلارن" و "فراری" دارای طراحی اسپرت و جذاب بوده و میتوانند یک گزینه کاملا مناسب برای جوانان باشند، اما متاسفانه هیچ یک از طرحهای ارائه شده واقعی نیستند و انتظار هم نمیرود که از سوی شرکتهای بزرگی همچون مکلارن، پورشه، فراری و یا حتی شرکت خودروسازی "بنتلی" یک خودروی کوچک شهری معرفی شود.
شورولت کروز و اسپارک مدل ۲۰۱۹ معرفی شد
زومیت نوشت: مدل ۲۰۱۹ خودروهای شورولت کروز و اسپارک، با تغییر چهره نسبت به مدل ۲۰۱۷ به بازار ایالات متحده آمریکا عرضه خواهند شد.
علاوه بر نسخه بهروزشدهی خودروی سایز متوسط شورولت مالیبو (Malibu)، جنرال موتورز نسخههای بازطراحیشدهی مدل ۲۰۱۹ شورولت کروز (Cruze) و شورولت اسپارک (Spark) را معرفی کرد؛ این سه خودرو با همدیگر، چهرهی جدید و سبک طراحی بیرونی محصولات شورولت را معرفی میکنند.
شورولت کروز مدل ۲۰۱۹
همانند مالیبو، شورولت کروز از جلوپنجره مشبک و سپر جلوی جدید برای مدل سال ۲۰۱۹ استفاده میکند. این تغییرات بسیار ظریف هستند؛ اما جلوپنجره مشبک بالایی و پایینی در حال حاضر با طرحهای مختلف افقی، گستردهتر از قبل ارائه میشوند. چراغهای جلو شبیه لامپهای نسخه سال گذشته خودرو هستند؛ اما با لولههای LED جدید طراحی شدهاند. شورولت در بالاترین تیپ (پریمیر) خودروی کروز، از چراغهای LED عقب بهره میگیرد. شورولت کروز هنوز هم در دو طرح سدان یا هاچبک در دسترس خریداران خواهد بود؛ زیرا گفتهی شورولت، این سبکهای بدنه، ۲۰ درصد از کل فروش کروز در سال ۲۰۱۷ را به خود اختصاص دادهاند. در آن سال، برای اولین بار طرح هاچبک به تولید کامل رسید.
برای خودروی جدید شورولت کروز مدل ۲۰۱۹، صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی استاندارد مجهز به آخرین سیستم اطلاعات و سرگرمی شورولت ۳ ارائه میشود. تیپهای LT و پریمیر در حال حاضر سیستم کنترل خودکار آب و هوا و سیستم استارت از راه دور را بهصورت استاندارد دریافت میکنند؛ درحالیکه تیپ RS با زهوار پنجره سیاه، لوگوهای سیاه و رینگهای آلیاژی ۱۷ اینچی در اختیار خریداران قرار میگیرد. طرحهای جدید رینگها در سراسر این مجموعه تیپها در دسترس هستند و رنگ داخلی قهوهای مایل به زرد (Umber) به لیست رنگهای موجود اضافه شده است.
زیر کاپوت شورولت کروز از پیشرانه ۱.۴ لیتری ردیفی ۴ سیلندر مجهز به توربوشارژر استفاده میشود که قادر است ۱۵۳ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتنمتر گشتاور تولید کند. همچنین یک پیشرانه ۱.۶ لیتری ردیفی ۴ سیلندر توربودیزل با ۱۳۷ اسب بخار قدرت و ۳۲۵ نیوتنمتر گشتاور در دسترس خریداران قرار دارد. پیشرانه بنزینی همچنان با جعبهدندهی ۶ سرعته دستی یا ۹ سرعته اتوماتیک و پیشرانه دیزلی با جعبهدندهی ۶ سرعته دستی یا ۶ سرعته اتوماتیک عرضه خواهد شد.
شورولت اسپارک مدل ۲۰۱۹
تغییر چهره خودروی هاچبک شورولت اسپارک مدل ۲۰۱۹ نسبت به کروز، کمی بیشتر آشکار است؛ چراکه جلوپنجره مشبک و قسمت پایینی سپر بهطور کامل با قاب کرومی که دو دریچه ورودی را به هم متصل میکند، طراحی شده است. چراغهای جلو با لامپهای پروژکتوری موجود ارتقاء یافتهاند و چراغهای LED روشنایی روز نیز در مدل ۲۰۱۹ وجود دارند. شورولت اسپارک با چراغهای عقب دوقسمتی ارائه میشود تا آن را با سایر مدلهای جدید خودروهای شورولت مطابقت دهد.
پکیج اطمینان راننده با ویژگی جدید ترمز خودکار جلو در سرعتهای کم در دسترس خواهد بود، که میتواند در صورت امکان برخورد از جلو در سرعتهای بین ۸ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت، بهطور خودکار ترمزها را فعال کند. دیگر ویژگیهای جدید شورولت اسپارک مدل ۲۰۱۹ شامل سیستم اطلاعات و سرگرمی استاندارد شورولت ۳ با بهرهگیری از اپل کارپلی و اندروید اتو، دو پورت USB روشن و روشنایی داخلی ترو وایت (True White) است. شورولت اسپارک مدل ۲۰۱۹ همچنین طرحهای جدید رینگ را در اختیار خریداران قرار میدهد و لیستی از رنگهای نارنجی متالیک، آبی متالیک کارائیب، تمشکی و میوه شور (Passion Fruit) به رنگهای موجود اضافه میکند. مدل جدید شورولت اسپارک از پیشرانه ۱.۴ لیتری ردیفی چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۹۸ اسب بخار قدرت و ۱۲۷ نیوتنمتر بهره میگیرد که بهعنوان تنها گزینه پیشرانه به جعبهدندهی پنج سرعته دستی یا جعبهدندهی پیوسته (CVT) متصل میشود.
هر دو خودروی شورولت کروز و اسپارک در سال جاری به بازار عرضه خواهند شد و جزئیات قیمتگذاری آنها، نزدیک به زمان فروش اعلام خواهد شد. کروز و اسپارک بروزرسانیهای جدید را تا دو سال آینده حفظ میکنند؛ اما به نظر میرسد که خودروی سابکامپکت شورولت سونیک (Sonic) به اندازه آنها خوششانس نباشد. وال استریت ژورنال گزارش میدهد که جنرال موتورز در اوایل سال جاری تولید خودروی شورولت سونیک را به پایان میرساند؛ زیرا ذائقه خریداران آمریکایی از خودروهای کوچک به سمت شاسیبلند و کراساور تمایل پیدا کرده است. با این تفاسیر، تنها گذشت زمان میتواند تعیین کند که آیا نسل بعدی خودروهای شورولت کروز و اسپارک نیز روانه بازار خواهد شد یا اتفاق جدیدی در این زمینه رخ خواهد داد.