اگر شما میتوانید با ۴۰۵؛ لندکروزهای قاچاقچیان را تعقیب کنید بفرمایین فرمان دست شما!
به گزارش گروه فضای مجازی ، احسان گل محمدی روزنامه نگار در یادداشتی نوشت: در رسانه هاخبری منتشر شد مبنی بر اینکه چندی پیش پلیس ایران به هر یک از استانهای کشور، یک یا ۲ دستگاه لندکروز داده است تا در مأموریتهایی که نیاز به خودروی قدرتمندی مانند لندکروز است، استفاده شوند.
عدهای میگویند، چون سال حمایت از کالاهای ایرانی است باید پلیس با ماشینهای داخلی همچون پراید و ۴۰۵ و سمند به تعقیب مجرمان و قاچاقچیان و ... برود! و اینگونه پلیس را مورد هجمه قرار دادند؛ این هجمه منصفانه و این استدلال عقلانی نیست؛ چرا؟ لطفا این چند خط را دنبال کنید:
اول اینکه این خودروها امسال یعنی در سال حمایت از کالای ایرانی خریداری نشده و خرید مربوط به سالهای گذشته{ سال ۹۴} است.
دوما؛ گفته میشود این خودروها را وزارت دفاع خریداری کرده و در اختیار پلیس گذاشته و این خودروها اصلا توسط پلیس خریداری نشده است که بخواهد در مورد آن پاسخگو باشد.
سوما؛ مگر خودروی داخلیای با قدرت و ویژگیهای لندکروز که بتوان در عملیاتهای تعقیب و گریز از آن استفاده کرد در کشور تولید میشود؟ اگر تولید میشود حتما به پلیس معرفی کنید!
چهارم؛ اینکه وقتی اغلب قاچاقچیان از خودروهای قدرتمندی مانند لندکروز استفاده میکنند مگر میشود با خودروهای داخلی آنها را تعقیب کرد؟ اگر در این تعقیب و گریزها نیروهای جان برکف نیروی انتظامی به خاطر قدرت و شتاب کم خودروهای داخلی آسیب ببینند آیا منتقدان جوابگوی خون آنها خواهند بود؟
چندی پیش مصاحبهای از سارقی منتشر شد که تا زمان دستگیری ۴ بار از دست پلیس فرار کرده بود؛ او در این مصاحبه در خصوص آخرین فرارش با اشاره به خودروی سمند پلیس گفته بود: در عرض ده دقیقه از دستشان فرار کردم!
منظور از نگارش این متن اصلا تخریب خودرو سمند و یا نادیده گرفتن مهارت پلیس در عملیاتهای تعقیب و گریز نیست بلکه خط قرمزهای پلیس است؛ دزدان خط قرمزی در خسارت زدن به اموال و یا کشتن افراد در حین فرار از دست پلیس برای خود متصور نیستند؛ اما پلیس باید با تغییر سرعت و یا تغییر جهت حرکت از این موضوع جلوگیری کنند.
اقدامی که همیشه صورت گرفته و از پلیس ایران نیرویی مقتدر و هشیار نمایان کرده است.
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.