رونمایی از لکسوس RC F/ تولید خودروهای زیکلات با پیشرانهی شورولت کوروت/ رنو کوئید، جایگزین پراید خواهد شد
به گزارش گروه فضای مجازی ، در بسته اخبار خودرو امشب مطالب متنوعی از جمله رونمایی از لکسوس RC F، تولید خودروهای زیکلات با پیشرانهی شورولت کوروت و رنو کوئید، جایگزین پراید خواهد شد را می خوانیم.
شوالیه سیاه مونیخ؛ بی ام و سری 2 سریعتر شد
خودروبانک نوشت: بی ام و ازنسخه ای ویژه از مدل M2 با نام Black Shadow Edition رونمایی کرد که در این مدل سعی شده است استفاده ی بیشتری از رنگ سیاه در خودرو شود. بنابر اعلام بی ام و مدل M2 سال گذشته پر فروش ترین خودروی M این شرکت بوده است و بی ام و موفق شده تا بیش از 12 هزار دستگاه از آن را به فروش برساند.
مدل Black Shadow Edition از نظر فنی با مدل استاندارد M2 یکی است و از همان موتور 6 سیلندر 3 لیتری توربو بهره مند است که می تواند 364 اسب بخار قدرت تولید کند و این خودرو را در عرض 4.3 ثانیه به سرعت 10 کیلومتر بر ساعت برساند. این نسخه ی ویژه همچنین به همراه گیربکس 7 دنده دوبل کلاچ و یا 6 دنده ی دستی قابل خریداری است.
بی ام و M2 Black Shadow Edition تنها به رنگ سیاه موجود است روی این خودرو همچنین رینگ های 19 اینچی آلیاژی از نوع فورجکاری شده نصب شده است که این رینگ ها نیز به رنگ مشکی مات و همانند رینگ های بی ام و M3 و M4 CS هستند.
از تغییرات ظاهری این خودرو باید به آینه های جانبی فیبر کربنی و جلوپنجرهی مشکی رنگ اشاره کرد. همچنین یک دیفیوزر فیبر کربنی نیز در عقب خودرو نصب شده است و خروجی های اگزوز نیز به رنگ مشکی براق هستند.
بی ام و M2 Black Shadow Edition قرار است از ماه آپریل وارد بازار شود.
خودروهای زیکلات با پیشرانهی شورولت کوروت تولید میشوند
زومیت نوشت: شرکت ایدون گرین در حال جذب سرمایه اولیه برای تولید خودروهای بلک کولین و زیکلات با تجهیزات فنی شورولت کوروت و قیمتی نزدیک به ۸۰۰ هزار دلار است.
شرکت ایدون گرین (Eadon Green) نام خود را در نمایشگاه خودروی ژنو سال گذشته با معرفی بلک کولین (Black Cuillin) به شهرت رساند؛ این خودرو بر اساس مدلی از رولزرویس ساخته شده است. بلک کولین همانند مورگان آیرو 8 و دیگر خودروهای قبل از آن، دارای بدنهای با تقلید از سبکهای کلاسیک انگلیسی بود که روی یک بدنهی مدرن قرار داده میشد. اما ایدون گرین در سال ۲۰۱۸ بازگشت خوبی به ژنو داشت و این بار با خودرویی اسپرتتر از سلف خود وارد نمایشگاه شد.
خودروی جدید که کوپه اسپرت زیکلات (Zeclot) نامگذاری شده است، تقلیدی بسیار جالب به شمار میرود؛ اما نهتنها به خاطر استفاده از نشانههای بصری بهکاررفته در بلک کولین، بلکه به این دلیل که روی پلتفرمی مشابه با خودروی شورولت کوروت C7 گرند اسپرت سوار میشود. تشابه پلتفرم به این معنی است که همراه با بدنه فیبر کربنی، در زیر کاپوت نیز پیشرانه قدرتمند خورجینی هشت سیلندر قرار دارد. زیکلات مشابه شورولت کوروت ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند.
فلیکس ایتون، مؤسس و مدیرعامل ایدون گرین، در نمایشگاه خودروی ژنو به خبرنگار رود اند تراک گفت: شرکت کوچک ما توانایی تولید حدود ۲۵ خودرو در طول یک سال دارد. در حین انجام تولید محدود، قیمت هر خودرو به حدود ۵۵۰ هزار پوند (۷۷۰ هزار دلار) نیز خواهد رسید. اگر شرکت تصمیم داشته باشد که تنها پنج نمونه از این خودرو تولید کند، قیمت زیکلات به رقمی حدود یک میلیون پوند میرسد. از لحاظ قيمتگذاری، اساسا هزینه قطعات، ابزارآلات و فرآیند تولید، بر تعداد مشتريان تقسیم میشود. ما مشتریانی داریم که یکی از آنها در ژنو و دیگری در کانادا زندگی میکنند؛ آنها منتظر عرضه محصولات ما هستند و حاضرند برای خرید خودروی بلک کولین تا دو میلیون پوند (۲.۸ میلیون دلار) بپردازند.
بسیاری از جزئیات فرآیند تولید خودروی اسپرت زیکلات هنوز مبهم است؛ اما به نظر میرسد ایتون و تیم طراحی این شرکت عزم خود را برای آغاز تولید کوپه اسپرت زیکلات جزم کردهاند. اگرچه مشتریان علاقهمند زیادی سرتاسر جهان وجود دارند که متمایل به خرید خودروی تقلیدی بلک کولین هستند؛ اما به نظر میرسد که به این زودی وارد خط تولید ایدون گرین نخواهد شد.
ایتون گفت: بلک کولین برای اتمام فرآیند تولید خود به دو میلیون پوند دیگر نیاز دارد و تا پیدا شدن مشتریان مصمم نمیتوان با قاطعیت از آغاز تولید صحبت کرد. من نمیخواهم در این وضعیت اقتصادی خود را زیاد درگیر کنم و ابتدا تولید بلک کولین را به اتمام میرسانم، سپس از هزینههای بهدستآمده برای شروع ساخت خودروی اسپرت زیکلات استفاده خواهیم کرد.
حضور در نمایشگاههای معتبر جهانی فرصت مناسبی برای بازاریابی و جذب سرمایه شرکتهای کوچک فراهم میکند. ایدون گرین نیز از این قاعده مستثنا نیست و برای جذب سرمایه اولیه در فرآیند تولید خود با دستی پر به نمایشگاه خودروی ژنو آمده است. با این حال قیمت بالای خودرو، بهعنوان مانعی بزرگ پیش روی مراحل تولید قرار دارد. اگرچه تیراژ محدود بهعنوان عامل بازدارنده در فرآیند تولید عمل میکند؛ اما همین مسئله باعث افزایش کیفیت ساخت میشود که برای مجموعهداران علاقهمند بسیار جذاب خواهد بود.
ارزانی قیمت اکثر خودروهای داخلی
اتاق خبر24 نوشت: برخلاف ارزانی قیمت اکثر خودروهای داخلی روند افزایش قیمت پژو ۴۰۵ به دلیل کاهش عرضه همچنان ادامه دارد.
در بازار امروز خرید و فروش خودرو قیمت اکثر محصولات داخلی کاهش دارد. فقط پژو 405 مدل GLX همچنان روند صعودی قیمت را طی و در حال حاضر با افزایش 800 هزار تومانی با قیمت 33 میلیون و 500 هزار تومان به فروش میرسد.
البته قیمت پژو405در روزهای گذشته هم با رشد 500 هزار تومانی با قیمت 32 میلیون و 700 هزار تومان مورد معامله قرار میگرفت. با توجه به این موضوع قیمت پژو 405 طی سه روز گذشته یک میلیون و 300 هزار تومان افزایش داشته است.
قیمت تعدادی از خودروهای داخلی در بازار امروز به شرح زیر است:
رنو کوئید، جایگزین پراید خواهد شد
نوداد نوشت: بنا به گفتههای روز گذشتهی مدیر عامل سایپا، احتمال تولید رنو کوئید در سایت بنرو و جایگزینی آن با پراید در سبد محصولات سایپا، قوت گرفته است.
رنو فرانسه در حالی بنا دارد از سال آینده وارد فاز اجرایی قرارداد خود با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) شود که با توجه به اظهارات دیروز مدیرعامل سایپا، احتمال میرود مشارکتی جدید نیز میان این دو خودروساز شکل بگیرد.
آنطور که جهرودی، مدیرعامل سایپا دیروز در حاشیه مراسم تحویل ۲۰۰ دستگاه محصول تجاری سایپادیزل عنوان کرد، «کوئید» (محصول ارزان رنو) با قیمتی نسبتا پایین جایگزین پراید خواهد شد. او از انجام توافقهایی با گروه خودروسازی رنو برای تولید کوئید بهعنوان جانشین پراید خبر داد و در جمع خبرنگاران تاکید کرد: این خودرو در محدوده قیمتی ۳۰ میلیون تومان و حتی کمتر به مشتریان عرضه خواهد شد.
جهرودی اما در واکنش به این پرسش نیز که آیا شرط سایپا برای واگذاری سایت بنرو به رنو، تولید رنو کوئید در سایپا است، گفت: هیچ اتفاقی نخواهد افتاد، مگر اینکه شرکت رنو، کوئید را در همکاری مستقیم با سایپا تولید کند و اصلا شرط همکاری ما با این خودروساز فرانسوی، در اختیار گرفتن پلتفرم کوئید است.
اظهارات مدیرعامل سایپا در شرایطی است که طبق قرارداد رنو با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سایت بنرو (متعلق به سایپا) باید در عوض بدهیهای سایپا به ایدرو و بهعنوان آورده این سازمان در قرارداد با رنو، در اختیار خودروساز فرانسوی قرار گیرد. هرچند قرار بود این اتفاق (واگذاری بنرو به رنو) در تابستان امسال رخ دهد، با این حال بهدلیل مخالفت مهدی جمالی، مدیرعامل پیشین سایپا، این انتقال انجام نشد. در نهایت جمالی از سایپا رفت حال آنکه تصور میشد قاسم جهرودی جانشین وی پرونده واگذاری بنرو را مختومه و سایت موردنظر در اختیار طرف فرانسوی قرار گیرد.
این در حالی است که جهرودی نیز ظاهرا برای این واگذاری شروطی گذاشته است. آنطور که پیداست شرط مدیرعامل سایپا همکاری مستقیم با شرکت رنو و تولید خودروی کوئید است. در این مورد، چند هفته پیش و بر اساس گفته منابع آگاه، از شرط سایپا برای واگذاری بنرو به رنو خبرهایی منتشر شده است. در آن گزارش، عنوان شد که سایپاییها تنها به شرط در اختیار گرفتن تولید دو محصول آینده رنو در ایران یعنی نیو سیمبول و کوئید، حاضر به واگذاری سایت بنرو خواهند بود. همچنین چندی بعد، منصور معظمی مدیرعامل سازمان گسترش، تاکید کرده بود که پرونده بنرو بسته شده و این سایت طبق قرارداد، در اختیار رنو گذاشته خواهد شد. در همان مقطع البته مدیرعامل سایپا نیز تاکید کرد که همکاری مشترک با رنو تنها راه واگذاری بنرو به این خودروساز است و در غیر این صورت، بنرو کماکان در اختیار سایپا باقی خواهد ماند. حالا مدیرعامل سایپا با صراحتی بیشتر از گذشته، از شرط خود برای واگذاری بنرو به رنو گفته و تاکید دارد که فقط در صورت همکاری مشترک میان دو طرف، سایت موردنظر به خودروساز فرانسوی واگذار میشود.
بنا به گفتهی جهرودی، مذاکراتی نیز میان سایپا و رنو بر سر تولید کوئید (و البته نیوسیمبول) در سایپا انجام شده و این احتمال وجود دارد که کوئید با قیمتی حدود ۳۰ میلیون تومان جایگزین پراید در دومین خودروساز بزرگ ایران شود. هرچند رنو هنوز پاسخی رسمی و رسانهای به ماجرای مذاکره با سایپا نداده، با این حال اگر در نهایت با این خواسته نارنجیهای جاده مخصوص موافقت کند، باید به فکر محصولاتی دیگر به جز نیو سیمبول و کوئید، برای تولید مستقل در ایران باشد. هدف رنو از مشارکت با ایدرو این است که بهصورت مستقل در خودروسازی ایران فعالیت کند و بر این اساس گفته شد سه محصول شامل نیو داستر و نیو سیمبول و کوئید تحت این قرارداد به تولید خواهند رسید. حالا اگر آنطور که مدیرعامل سایپا عنوان کرده، مشارکتی جدید میان این شرکت و رنو شکل بگیرد، رنوییها چارهای ندارند جز اینکه محصولات جدیدی را برای تولید مستقل در خودروسازی ایران معرفی کنند.
اما با تولید احتمالی کوئید در سایپا، این خودروساز بزرگ داخلی صاحب پلتفرمی برای تولید محصولات نسبتا ارزان و با سطح کیفی قابلقبولی خواهد شد. این اتفاق برای سایپا که بهدنبال حذف پراید است، میتواند بسیار خوشیمن باشد، زیرا محصولی باکیفیتتر و بهروزتر را جایگزین پراید کرده و به احتمال فراوان با استقبال مشتریان روبهرو خواهد شد. این موضوع البته چندان برای ایرانخودرو خوشایند نیست زیرا این شرکت به احتمال فراوان باید با پژو 405 خداحافظی کند و با توجه به اینکه هنوز جایگزینی برای آن تعریف نکرده، حضور کوئید در سایپا میتواند بخشی از بازار این شرکت را تحتتاثیر قرار دهد.
ایرانخودروییها پیشتر بهدنبال تولید کوئید بودند و حتی اولینبار نام و مشخصات این محصول را هاشم یکهزارع مدیرعامل این شرکت بر سر زبانها انداخت. با این حال چون رنو به سمت ایدرو متمایل و با این شرکت قرارداد بست، دست ایرانخودرو از کوئید کوتاه ماند و این سایپا بود که توانست به واسطه برگ برندهاش یعنی «سایت بنرو»، تا حد زیادی به تولید این محصول نزدیک شود. تولید کوئید در سایپا علاوه بر این اینکه تبعات منفی حذف پراید را کاهش خواهد داد، این شرکت را مالک محصولی خواهد کرد که سالها به واسطه پلتفرم آن میتواند محصولات جدید روانه بازار کشور کند. هرچه هست باید منتظر ماند و دید واکنش رنو به این ماجرا چیست و آیا این خودروساز حاضر میشود در کنار قرارداد با ایدرو، مشارکتی جدید را با سایپا نیز آغاز کند، یا اینکه کلا قید بنرو را خواهد زد و فعالیت مستقل خود در ایران را پیگیر خواهد شد.
اخبار تازه از نسل جدید مرسدس بنز SL و ابرخودروى پروجکت وان
زومیت نوشت: مرسدس AMG در حال بازسازی سری SL است و با معرفی ابرخودروی پروجکت وان خود را برای شکستن رکورد زمانی پیست نوربرگرینگ آماده میکند.
مدیران مرسدس بنز معتقدند که SL میتواند بار دیگر علاقهمندان به خودروهای اسپرت را با دو مدل جدید غافلگیر کند. بنابراین تصمیم گرفتند ساخت رودستر را در میان مدلهای AMG خود بگنجانند. اکنون SL دورهای جدید را با نسلی تازه آغاز خواهد کرد.
از حدود سال ۲۰۱۳ تاکنون، نسل فعلی SL بازسازی خوبی را پشت سر گذاشت و در سال ۲۰۱۷ تازهنفس شد، اما هنوز هم نیاز به بهبود دارد. حالا دیتر زتچه مدیر عامل دایملر اعلام کرده است که نسل جدید سری SL در حال توسعه و تولید قرار دارد.
زتچه وعده داده است: این طرح شامل ساخت یک خودروی جذاب واقعی و بسیار زیبا میشود. هر زمان که SL عملکرد خوبی در بازار خودرو داشته است، ما در گذشته موفق شدهایم و این هدفی است که میخواهیم باز هم به آن برسیم.
نسل بعدی رودستر تا سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه خواهد شد و در کنار آن نسل دوم AMG GT نیز توسعه خواهد یافت که انتظار میرود در سال ۲۰۲۲ میلادی ارائه شود. استفادهی گسترده از آلومینیوم، سیستم فرمان چرخهای عقب، سیستم تعلیق اختیاری، سیستم تمام چرخ محرک و فاصله محوری بزرگتر برای قرار دادن دو صندلی بیشتر در ردیف عقب، از جمله ویژگیهایی هستند که مدیران مرسدس بنز قول آن را برای سری جدید SL دادهاند.
دکتر Z همچنین وعده داده است که سیستم محرکه الکتریکی نیز بخشی از تغییرات سری SL خواهد بود؛ چنین رخدادی همراه سیستم محرکه هیبریدی با قدرت ۸۰۰ اسب بخار یا بیشتر، آن را به خودرویی بسیار فوقالعاده در میان محصولات مرسدس بنز تبدیل میکند.
در همین حال، طرفداران برند باواریایی با وعده ابرخودروی مرسدس بنز پروجکت وان (Project ONE) نیز خوشحالتر شدهاند. توبیاس موئرس رئیس شرکت AMG ادعا کرد که این ابرخودروی جدید قادر است رکورد زمانی پیست نوربرگرینگ را جابجا کند. رکورد زمانی جهنم سبز اروپا در حال حاضر با ۶ دقیقه و ۱۱.۱ ثانیه متعلق به خودروی پورشه 956 است. همچنین در میان خودروهای جادهای کنونی نیز این رکورد با ۶ دقیقه و ۴۷ ثانیه در اختیار پورشه 911 GT2 RS قرار دارد.
با نگاهی به ارقام ذکر شده در بالا میتوان چنین پیشبینی کرد که به کمک بهرهگیری از پیشرانه متعلق به خودروهای فرمول یک و جعبه دنده دستی ۸ سرعته تبدیل شده به نسخه اتوماتیک توسط Xtrac، ابرخودروی پروجکت وان حق دارد که امید زیادی برای شکستن رکورد پیست نوربرگرینگ داشته باشد. پیشرانهای که برای ابرخودرو در نظر گرفته شده است ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند، در حالی که پیشرانه پورشه 911 GT2 RS در بهترین حالت ۷۰۰ اسب بخار تولید خواهد کرد. موئرس در گفتگو با سایت اتوکار بزرگترین چالش AMG را پیدا کردن رانندهی شایستهای عنوان کرد که بتواند با ثبت رکورد زمانی، جایگاهی مطلوب برای ابرخودروی پروجکت وان کسب کند.
لکسوس RC F اسپرت بلک لاین معرفی شد
زومیت نوشت: لکسوس RC F اسپرت بلک لاین در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۸ رونمایی خواهد شد. تغییرات این نسخه بیشتر مربوط به طراحی ظاهری و فضای داخلی است.
لکسوس دهمین سال حضور خود در نمایشگاه خودروی شیکاگو را با انواع منحصربهفردی از مدلهای قدرتمند RC F و GS F جشن گرفت. اما افرادی که تمایل ندارند برای نسخههای محدود لکسوس مجهز به پیشرانه خورجینی هشت سیلندر هزینه کنند، نسخه محدود RC نیز معرفی شده است که بدون شک طرفداران برند ژاپنی را منقلب خواهد کرد.
مدل جدید که «نسخه ویژه بلک لاین» نامیده میشود، از پکیج ظاهری موجود در مدلهای RC 300 و 350 F اسپرت بهره میبرد. مدل محدود لکسوس RC F اسپرت بلک لاین با دو رنگ بیرونی جدید خاویار و نقره اتمی تزئین خواهد شد و تولید آن تنها به ۶۵۰ دستگاه در سراسر جهان محدود میشود. اگر مدل جدید بسیار مشابه مدلهای قبلی به نظر میرسد، تعجبی ندارد؛ چون لکسوس RC 350h F اسپرت یک نسخه اسپرت بلک (Sport Black Edition) در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش گذاشت.
رنگ بیرونی براق با رینگهای سیاه مات و کالیپرهای ترمز نارنجی یا سیاه همراه میشود. بسیاری از تزئینات طرح کرومی نیز برداشته خواهند شد؛ ولی در عوض از طرح کروم سیاه روی جلوپنجره مشبک و پنجرهها استفاده میشود.
در کابین ظاهر طراحی ظریفی وجود دارد؛ دوخت طرح نارنجی را میتوان در سراسر فضای داخلی پیدا کرد که پوشش همه چیز را از صندلی، داشبورد و پنل درها در بر میگیرد. حتی یک فرمان با ظاهر منحصربهفرد چوبی وجود دارد که در طرح جذاب سیاه توسط یک فروشگاه خوشنویسی ژاپنی ساخته شده است. هر یک از نسخههای ویژه RC F اسپرت بلک لاین دارای سامانه ناوبری همراه با پکیج صوتی مارک لوینسون، دستیار پارک بصری، مونروف و چراغهای جلوی LED سه پرتوی است.
فقط ۶۵۰ نمونه از مدل لکسوس RC F اسپرت بلک لاین تولید خواهد شد که با پیشرانه ۲.۰ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر (متعلق به مدل 300) و پیشرانه ۳.۵ لیتری خورجینی ۶ سیلندر (متعلق به مدل 350) عرضه میشوند. قیمت نسخه اولی همراه با سیستم محرک عقب از ۵۱,۳۷۰ دلار شروع میشود و با انتخاب سیستم تمام چرخ محرک به ۵۳,۷۵۵ دلار میرسد. نسخه قدرتمندتر لکسوس RC 350 با قیمت پایه ۵۴,۶۶۰ دلار با سیستم محرک عقب شروع میشود که با افزودن سیستم تمام چرخ محرک به ۵۶,۱۲۰ دلار خواهد رسید. نسخه محدود لکسوس RC F اسپرت بلک لاین مدل ۲۰۱۸ اولین بار در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۸ رونمایی میشود.