شرایط پرداخت کمک هزینه کفن و دفن بیمه شدگان
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، به استناد ماده «٨٤» قانون تأمین اجتماعی،کمک هزینه کفن و دفن درصورت احراز شرایط قانونی ، بابت فوت بیمه شده اصلی پرداخت می شود.
لازم به ذکر است با توجه به مصوبه شورای عالی تأمین اجتماعی از تاریخ ٢٠/١١/١٣٨٦ به بعد در صورت فوت همسر بیمه شده یا مستمری بگیر پرداخت هزینه کفن و دفن صرفاً به شخص بیمه شده اصلی امکانپذیر گردیده است.
دریافت کنندگان کمک هزینه کفن و دفن چه کسانی هستند؟
١- همسر بیمه شده
٢- فرزندان بیمه شده
٣- پدر یا مادر بیمه شده.
میزان کمک هزینه کفن و دفن چقدر است ؟
مبلغ کمک هزینه کفن و دفن بابت بیمه شدگانی که از تاریخ ٢٠/١١/١٣٨٦ به بعد فوت کرده اند ،معادل یک ماه حداقل دستمزد ماهیانه سال فوت است.
چه مدارکی برای دریافت کمک هزینه کفن و دفن لازم است ؟
١- دفترچه درمانی متوفی
٢- گواهی فوت بیمه شده
٣- مستندات و مدارک مربوط به کفن و دفن (فاکتور و ...)
در صورت فوت بیمه شده اصلی ، دفترچه درمانی او را به کجا باید تحویل داد؟
دفترچه درمانی متوفی می بایست به شعبه محل پرداخت حق بیمه یا شعبه محل دریافت مستمری در زمان فوت تحویل داده شود.