طرح سوخت رسانی سیار در تهران چگونه است؟
با راه اندازی طرح سوخت رسانی سیار در تهران انتقاداتی بر نحوه عرضه بنزین آن وارد شده است.
خبرگزاری میزان -
وی با بیان اینکه طرح پمپ بنزینهای سیار از استاندارد بین المللی بسیار سختگیرانهای به نام NSPAC تبعیت میکند، افزود:ساخت و تولید پمپ بنزینهای سیار کاملا بومی و داخلی است. سرمایه گذاری انجام شده برای فاز نخست این طرح بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان بوده و در فاز اول این طرح برای ۱۵۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.
طیاری ادامه داد:در فازهای بعدی این طرح با اشتغال زایی بالغ بر ۵۰۰ نفر روبرو خواهیم شد.
نماینده بخش خصوصی فعال در عرصه راه اندازی پمپ بنزینهای سیار در تهران در تشریح ایمنی این طرح گفت:خودروهای حامل سوخت طبق استاندارد بین المللی NSPAC صد درصد ایمن هستند از اینرو احتمال بروز حوادثی همچون انفجار نزدیک به صفر است.
وی اضافه کرد:حتی اگر بدترین حالت را در نظر بگیریم، از آنجایی که این حجم سوخت زیاد نیست، خودروها مجهز به دستگاههای خاموش کننده آتش هستند و تمامی بدنه و دیواره آن مجهز به عایقهای حرارتی است و از انتقال حریق و تجمع بخار بنزین که خود عامل انفجار است، ممانعت بعمل میآید.
طیاری بیان کرد:خودروها و نفتکشهای حمل سوخت که در درون شهر به طور مرتب در حال تردد به جایگاهها هستند، ظرفیتی به مراتب بیشتر از پمپ بنزینهای سیار این طرح دارند، بنابراین اگر قرار است خطری باشد در ابتدا باید شامل حال آنها شود.
نماینده بخش خصوصی فعال در عرصه راه اندازی پمپ بنزینهای سیار در تهران تصریح کرد:تمام تمهیدات ایمنی لازم برای پمپ بنزینهای سیار در نظر گرفته شده است بطوریکه واحد ایمنی (اچ اس ای) وزات نفت، واحد ایمنی شرکت پالایش و پخش فرآوردههای نفتی بعد از گذشت ۴ سال از تلاش بخش خصوصی و تولید ۴ نمونه و نسل از این خودرو، بالاخره آخرین دستاورد این طرح را تایید و با تولید آن موافقت کرده اند.
طیاری در باره ایمنی مکانهای سوخت رسانی نیز گفت:محل سوخت رسانی نیز از استانداردهای بین المللی تبعیت میکند اگر نقطه مورد درخواست متقاضی یکی از استانداردهای مورد نظر را نداشته باشد، این اتفاق صورت نخواهد پذیرفت. البته اپراتورها و اچ اسای مدام در حال رصد فعالیت پمپ بنزینهای سیار در سطح شهر هستند و طبق تصمیم گیری انجام شده ترجیحا وارد منازل مسکونی نخواهند شد.
وی با اشاره به نگرانی جایگاه داران از اجرای این طرح گفت:بارها اعلام کرده ایم که سوخت مورد نیاز پمپ بنزینهای سیار که برای هر خودرو حداکثر ۸۰۰ لیتر است از خود آنها تامین خواهد شد. همچنین قیمت هر لیتر بنزین فروشی همان ۱۰۰۰ تومان خواهد بود.
این در حالیست که علی منشی مدیرعامل مرکز مطالعات و برنامهریزی جایگاههای سوخت کشور میگوید:طرح سوخت رسانی درون شهری کار علمی و منطقی نیست. این موضوع مخاطرات بسیار زیادی را برای شهر مثل تهران در بر خواهد داشت.
وی ضمن تایید استاندارد خودوهای حامل سوخت در طرح پمپ بنزینهای سیار گفت:نحوه عرضه سوخت برای ما جای تامل دارد و روشن نیست.
به گزارش گروه فضای مجازی ، چندی پیش مراسم رونمایی از پمپ بنزینهای سیار در تهران انجام شد. با این اتفاق ایران بعد از کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه و هند، در زمره کشورهای دارنده این تکنولوژی قرار گرفت. اگرچه هدف از راه اندازی این تکنولوژی نوپا از جانب بخش خصوصی تسهیل در روند سوخت رسانی به مردم است، اما جایگاه داران نسبت به این موضوع انتقاداتی دارند که برای شفاف سازی بیشتر، در این گزارش به بررسی ابعاد آن پرداخته شده است.
احسان جعفر طیاری نماینده بخش خصوصی فعال در عرصه راه اندازی پمپ بنزینهای سیار در تهران میگوید:هر تجهیز جدیدی که در عرصه فعالیتهای وزارت نفت تولید میشود و قرار است در اختیار عموم مردم قرار بگیرد باید براساس استانداردهای وزارت نفت که عموما بین المللی است، ساخته شود.
احسان جعفر طیاری نماینده بخش خصوصی فعال در عرصه راه اندازی پمپ بنزینهای سیار در تهران میگوید:هر تجهیز جدیدی که در عرصه فعالیتهای وزارت نفت تولید میشود و قرار است در اختیار عموم مردم قرار بگیرد باید براساس استانداردهای وزارت نفت که عموما بین المللی است، ساخته شود.
وی با بیان اینکه طرح پمپ بنزینهای سیار از استاندارد بین المللی بسیار سختگیرانهای به نام NSPAC تبعیت میکند، افزود:ساخت و تولید پمپ بنزینهای سیار کاملا بومی و داخلی است. سرمایه گذاری انجام شده برای فاز نخست این طرح بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان بوده و در فاز اول این طرح برای ۱۵۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.
طیاری ادامه داد:در فازهای بعدی این طرح با اشتغال زایی بالغ بر ۵۰۰ نفر روبرو خواهیم شد.
نماینده بخش خصوصی فعال در عرصه راه اندازی پمپ بنزینهای سیار در تهران در تشریح ایمنی این طرح گفت:خودروهای حامل سوخت طبق استاندارد بین المللی NSPAC صد درصد ایمن هستند از اینرو احتمال بروز حوادثی همچون انفجار نزدیک به صفر است.
وی اضافه کرد:حتی اگر بدترین حالت را در نظر بگیریم، از آنجایی که این حجم سوخت زیاد نیست، خودروها مجهز به دستگاههای خاموش کننده آتش هستند و تمامی بدنه و دیواره آن مجهز به عایقهای حرارتی است و از انتقال حریق و تجمع بخار بنزین که خود عامل انفجار است، ممانعت بعمل میآید.
طیاری بیان کرد:خودروها و نفتکشهای حمل سوخت که در درون شهر به طور مرتب در حال تردد به جایگاهها هستند، ظرفیتی به مراتب بیشتر از پمپ بنزینهای سیار این طرح دارند، بنابراین اگر قرار است خطری باشد در ابتدا باید شامل حال آنها شود.
نماینده بخش خصوصی فعال در عرصه راه اندازی پمپ بنزینهای سیار در تهران تصریح کرد:تمام تمهیدات ایمنی لازم برای پمپ بنزینهای سیار در نظر گرفته شده است بطوریکه واحد ایمنی (اچ اس ای) وزات نفت، واحد ایمنی شرکت پالایش و پخش فرآوردههای نفتی بعد از گذشت ۴ سال از تلاش بخش خصوصی و تولید ۴ نمونه و نسل از این خودرو، بالاخره آخرین دستاورد این طرح را تایید و با تولید آن موافقت کرده اند.
طیاری در باره ایمنی مکانهای سوخت رسانی نیز گفت:محل سوخت رسانی نیز از استانداردهای بین المللی تبعیت میکند اگر نقطه مورد درخواست متقاضی یکی از استانداردهای مورد نظر را نداشته باشد، این اتفاق صورت نخواهد پذیرفت. البته اپراتورها و اچ اسای مدام در حال رصد فعالیت پمپ بنزینهای سیار در سطح شهر هستند و طبق تصمیم گیری انجام شده ترجیحا وارد منازل مسکونی نخواهند شد.
وی با اشاره به نگرانی جایگاه داران از اجرای این طرح گفت:بارها اعلام کرده ایم که سوخت مورد نیاز پمپ بنزینهای سیار که برای هر خودرو حداکثر ۸۰۰ لیتر است از خود آنها تامین خواهد شد. همچنین قیمت هر لیتر بنزین فروشی همان ۱۰۰۰ تومان خواهد بود.
این در حالیست که علی منشی مدیرعامل مرکز مطالعات و برنامهریزی جایگاههای سوخت کشور میگوید:طرح سوخت رسانی درون شهری کار علمی و منطقی نیست. این موضوع مخاطرات بسیار زیادی را برای شهر مثل تهران در بر خواهد داشت.
وی ضمن تایید استاندارد خودوهای حامل سوخت در طرح پمپ بنزینهای سیار گفت:نحوه عرضه سوخت برای ما جای تامل دارد و روشن نیست.
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *