ساخت راهآهن شیراز ـ بوشهر با حضور شرکت چینی/ تامین سهم ۱۵ درصدی فاینانس از صندوق توسعه ملی
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساخت راهآهن شیراز ـ بوشهر با حضور شرکت چینی و یک شرکت ایرانی اجرا میشود، گفت: سهم ۱۵ درصدی فاینانس از صندوق توسعه ملی تامین میشود.
خبرگزاری میزان -
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، عباس آخوندی در مراسم امضای قرارداد ساخت راهآهن شیراز ـ بوشهر اظهار کرد: احداث این خط هم از نظر مسافری و هم باری مطلوب است، همچنین به کاهش سوانح رانندگی، کاهش مصرف سوخت و توسعه شبکه ریلی کمک میکند.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این پروژه با حضور شرکت ایرانی و یک شرکت چینی اجرا میشود، افزود: یکی از مشکلات در فاینانس پروژهها تأمین سهم ۱۵ درصدی بود که با همراهی مجلس در بودجه سال آینده پیشبینی شد که این سهم از محل صندوق توسعه ملی تأمین شود.
وی با اشاره به پروژه جزیره نگین گفت: در ابتدای دولت احداث بندر نگین در بوشهر در دستور کار قرار گرفت که با تکمیل جزیره نگین این بندر به شبکه ریلی متصل میشود.
نظرات بینندگان
مسیر راه آهن بوشهر خواست مردم استان بوشهر را تامین نمی کند زیرا مسیر بسیار طولانی را دور می زند و از مناطق صعب العبور به مرودشت می رسد و نه به شیراز که برای مردم شیراز و بوشهر مناسب نیست بهتر بود از مسیر 221 کیلومتری طرح آزادراه عبور می کرد نه مسیر 500 کیلومتری یا اینکه مسیر ساحلی بندر امام که برای مردم بنادر استان مناسب تر بود در اولویت قرار می گرفت تا مسیر بوشهر به شیراز اصلاح می شد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *