گرانترین مرسدس بنز ایران/ معرفی ولوو V60 واگن/ قیمت هیوندای آزرای جدید/ معرفی مازراتی گرن توریسمو مدل Scià di Persia + عکس
به گزارش گروه فضای مجازی ، در بسته اخبار خودرو امشب اخبار متنوعی از جمله گرانترین مرسدس بنز ایران، معرفی ولوو V60 واگن، قیمت هیوندای آزرای جدید و معرفی مازراتی گرن توریسمو مدل Scià di Persia می خوانیم.
گرانترین مرسدس بنز ایران
ثریا نوشت: حضور مرسدس بنز " Sls Amg Black Series " در یکی از نمایشگاههای خودروی تهران. این خودرو در ایران ارزشی نزدیک به 6 میلیارد تومان دارد.
هیوندای آزرای جدید قیمت خورد
خودرونویس نوشت: شرکت کرمان موتور اعلام کرد: پیش فروش مدل جدید هیوندای آزرا از روز 15 اسفندماه جاری توسط نمایندگی های این شرکت آغاز می شود.
نمایندگی رسمی شرکت خودروسازی هیوندای کره جنوبی برای عرضه این خودرو قیمت 379 میلیون تومان را در نظر گرفته که با اعمال تخفیف 9 میلیون تومانی در زمان ثبت نام، این خودرو با قیمت 370 میلیون تومان عرضه خواهد شد.
بر اساس اعلام شرکت کرمان موتور پیش فروش خودروی هیوندایی آزرا از ۱۵ اسفند با سود مشارکت ۱۸ درصد و سود انصراف ۱۵درصد آغاز خواهد شد.
مبلغ پیش فروش آزرای جدید ۱۵۰ میلیون تومان و زمان تحویل خودرو نیز خرداد ۹۷ خواهد بود و برای این طرح فروش سود مشارکت 18 درصد و سود انصراف 15 درصد در نظر گرفته شده است.
همین گزارش حاکی است، آزرای جدید از گیربکس شش سرعته اتوماتیک و موتور GDI 2.4 لیتری بهره می برد و این موتور با حداکثر قدرت 187.6 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 241 نیوتن در 4000 دور در دقیقه عملکردی مناسب دارد.
معرفی ولوو V60 واگن؛ سوپر استیشنی با کاربردی بیشتر از SUVها
خودوبانک نوشت: ولوو V60 مدل 2019 با طراحی جدید، یک خودروی لوکس و خوش طرح و تر و تازه است و هر چیزی که خریداران SUV دنبالش هستند را ارائه می دهد و فقط مانند آنها ارتفاع بلندی ندارد و انبوهی از شیشه و آهن عمودی نیست.
خودروهای استیشن واگن نیز می توانند جذاب باشند. ولوو V60 مدل 2019 یک وسیله نقلیه انعطاف پذیر و جذاب است و در حدی کاربردی است که می تواند 5 نفر را همراه با بسیاری از لوازم آنها حمل کند.
ولوو XC60 و XC90 از پلتفرم عالی SPA ولوو استفاده می کنند. پلتفرم مدل زیبای V90 واگن نیز همین است. اکنون ولوو خودروی استیشن بزرگ خود را توسط این پلتفرم به یک استیشن سایز متوسط تبدیل کرده است.
با اینکه مقیاس این پلتفرم در V60 کوچکتر شده است ولی طول و فاصله محوری این خودرو نسبت به مدل قبلی به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است ولی ارتفاع پایینتر آن باعث مخفی شدن این موضوع می شود.
خریداران V60 علاوه بر موتور چهار سیلندر احتراق داخلی بنزینی در مدل T5 که با استفاده از یک توربوشارژر و یک سوپرشارژر 310 اسب بخار قدرت تولید می کند، می توانند در مدل T6 پیشرانه پلاگین هایبرید با قدرت 340 اسب بخار و سیستم چهار چرخ محرک یا مدل T8 با قدرت 390 اسب بخار را انتخاب کنند. در مدل T6 یک سیستم هایبرید ملایم به موتور T5 اضافه می شود ولی در مدل T8 برای افزایش عملکرد از دو موتور الکتریکی استفاده می شود (گرچه وزن آن مقداری بیشتر می شود). شتاب 0 تا 96.5 کیلومتر هر دو مدل هایبرید 4.8 ثانیه اعلام شده است در حالی که شتاب اعلامی مدل T5 5.8 ثانیه است.
از امکانات ایمنی V60 جدید می توان به سیستم ترمز خودکار و سیستم های شناسایی عابرین پیاده، دوچرخه سواران و حیوانات بزرگ اشاره کرد. در مسیرهایی که به خوبی علامت گذاری شده باشند استفاده از فناوری نیمه خودران برای هدایت فرمان، شتابگیری و ترمزگیری تا سرعت 130 کیلومتر در ساعت امکان پذیر است. سیستم اخطار خروج از لاین و سیستم هشدار درباره خودروهای عبوری از پشت نیز جزو امکانات ایمنی V60 هستند.
اندازه صفحه نمایش سیستم سرگرمی این خودرو در حد یک تبلت است و مجهز به نرم افزارهای اپل کار پلی، اندروید اتو و قابلیت اتصال 4G است.
فروش V60 پاییز امسال در ایالات متحده آغاز می شود.
مازراتی گرن توریسمو مدل Scià di Persia رونمایی شد
زومیت نوشت: شرکت طراحی تورینگ سوپرلگرا، از نسخهی تولید محدود و سفارشی مازراتی گرن توریسمو را با نام Scià di Persia (شاه ایران) رونمایی کرد.
مازراتی گرن توریسمو، یکی از جذابترین و قدیمیترین کوپههای اسپرت ایتالیایی است. گرن توریسمو که در سال ۲۰۰۷ به عنوان جایگزین مدل کوپه عرضه شد و چند نسخه مختلف مانند S، MC و کروک داشته است. زمان زیادی از عرضهی این مدل میگذرد که حالا یک شرکت اصیل ایتالیایی بهروزرسانی ویژهای برای کوپهی خوش رنگ و لعاب مازراتی تدارک دیده است.
شرکت کاروزریا تورینگ سوپرلگرا (Carrozzeria Touring Superleggera) یا به اختصار S.r.L در سال ۱۹۲۵ در شهر میلان تأسیس شد. این شرکت از معروفترین و با اصالتترین برندهای فعال در حوزهی طراحی بدنههای سفارشی و سبکوزن برای مدلهای مختلف یا اصطلاحاً صنعت کوچبیلدینگ (Couchbuilding) است. پس از رکود این صنعت و تعطیلی S.r.L در سال ۱۹۶۶، با کمک چند سرمایهگذار علاقهمند، این شرکت در سال ۲۰۰۶ احیاء شد.
تیم مهندسی تورینگ سوپرلگرا به عنوان جدیدترین محصول این شرکت، مازراتی گرن توریسمو را با بدنهای جدید و زیبا همراه کرده است. این کوپهی زیبا با نام ایتالیایی «شیا دی پرسیا» به معنی شاه ایران (Scià di Persia) فقط به تعداد ۱۰ دستگاه به همراه بدنهی کاملاً دستساز، کابین تمام چرم باکیفیت ایتالیایی، تزئینات آلومینیومی فضای داخلی و چمدانهای لوکس برند فولیزو (Foglizzo) تولید خواهد شد.
شیا دی پرسیا، از رنگ سفارشی آبی شب که بیانگر زیبایی و شفافیت آسمان در شب است، استفاده میکند. تیم طراحی و مهندسی تورینگ سوپرلگرا پیشرانه و قوای فنی مازراتی را بدون تغییر و دست خوردگی در کنار این کوپهی زیبا قرار دادهاند. این یعنی که جدیدترین محصول این برند، به پیشرانهی ۸ سیلندر V شکل ۴.۷ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۴۵۵ اسب بخار و گشتاور ۵۲۰ نیوتنمتر مجهز است. شیا دی پرسیا با داشتن ۱۷۰۰ کیلوگرم وزن و نهایت سرعت ۳۰۱ کیلومتر بر ساعت، در زمان ۲.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد که عملکرد قابل قبولی است. از سوی دیگر، این مدل بینظیر که ساخت آن ۶ ماه زمان میبرد، با گارانتی و ضمانت دو سالهی تورینگ سوپرلگرا همراه خواهد بود.
برند ایتالیایی سوپرلگرا در طول مدت فعالیت پرافتخار خود، طراحی مدلهای معروفی چون آلفارومئو 8C و 6C، فراری 166 MM، مازراتی 3500 و 5000GT، لانچیا فلامینیا، استون مارتین DB4،DB5 و DB6، لامبورگینی 350GT و 400GT، جنسن اینترسپتور و آلفاروموئو دیسکو ولانتی کروک و کوپه را بر عهده داشته است. شاید بتوان گفت، آخرین باری که این شرکت اصیل ایتالیایی توجه رسانهها را جلب کرده بود، مدل سفارشی و زیبای دیسکو ولانتی (Disco Volante) بود. مدل کوپهی این خودرو که بر پایهی آلفارومئو 8C کامپتزیونه ساخته شده بود، در برنامهی تاپ گیر (Top Gear) بررسی شد و تحسین مجری معروف انگلیسی، جرمی کلارکسون را به همراه داشت.
جالب است بدانید که نام Scià di Persia یا «شاه ایران» پیش از این در مدل مازراتی 5000GT هم استفاده شده بود. شاه مخلوع ایران، که تحت تأثیر مازراتی 3500 قرار گرفته بود، سفارش یک مدل جدید با پیشرانهی ۸ سیلندر V شکل ۵ لیتری بهینهی شده از مدل 450S و بر اساس شاسی 3500GT را به مازراتی داد. دو دستگاه از سری اول مازراتی 5000GT با پسوند Scià di Persia و با بدنهی سفارشی تورینگ سوپرلگرا در سال ۱۹۵۹ تولید شد.
دومین مدل تورینگ سوپرلگرا با کد Scià di Persia که بر اساس مازراتی گرن توریسمو ساخته میشود، در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ به نمایش گذاشته خواهد شد.
ورود سه خودرو انگلیسی به بازار ایران
عصر خودرو نوشت: خودرو مشهور انگلیسی وارد بازار ایران شد.
طی مراسمی سه مدل از محصولات شرکت مینی به طور رسمی به بازار ایران معرفی شد. در این مراسم از سه خودرو مینی کوپر، کلابمن و کانتریمن رونمایی شد.
قیمت خودروهای مینی از 275 میلیون تومان برای مدل مینی کوپر تا 475 میلیون تومان برای مدل کانتریمن چهارچرخ محرک خواهد بود.
تویوتا دست دوم چند؟
میزان نوشت: برای خرید خودرو تویوتا مدل ۱۳۸۶ با کارکرد ۱۰۰ هزار کیلومتر به سرمایه ۲۵۰ میلیون تومانی نیاز است.
برای خرید انواع خودرو تویوتا دست دوم در بازار خودرو باتوجه به کارکرد و سال تولید باید از 90 میلیون تومان تا بیش از 200 میلیون تومان سرمایه کرد.
نگاهی به قیمت و شرایط فروش بامو 428i کانورتیبل در بازار دست دوم
خودروبانک نوشت: بازار خودروهای وارداتی در سالهای گذشته به دلیل عدم محدودیت در قوانین واردات، روزهای داغ و پرهیجانی را پشت سر گذاشت. تا اینکه با اعمال محدودیتها در قوانین واردات، رفتهرفته این بازار کوچک و کوچکتر شد. تا جایی که این روزها به دلیل منع وادرات خودروهای 2500 سیسی به بالا و خودروهایی با ارزش بیش از 40 هزار دلار، پای بسیاری از مدلهای محبوب و دوست داشتنی دیگر نمیتواند به کشور باز شود. دو برند مرسدس بنز و بامو از سالیان پیش وارد بازار ایران شدند و توانستند با عرضه محصولات خود سهم عمدهای از بازار را به خود اختصاص دهند. مرسدس بنز از سالها پیش از تحریمها با مونتاژ مدل محبوب خود یعنی E کلاس در کنار مدلهای وارداتی خود، برای ایرانیان برندی شناخته شده بهشمار میآید. همچنین دیگر برند نامآشنای ژرمنها یعنی بامو نیز از سالها پیش با عرضه مدل دوستداشتنی 2002 توانست جای خود را در دل ایرانیان باز کند. اما نکتهای که این روزها علاقهمندان به این دو برند را متاثر کرده است. ممنوعیت واردات بسیاری از مدلهای بنز و بامو بوده که سبب میشود بازار این دو برند در ایران روند نزولی را طی کند.
چند سال پیش کمپانی ب امو با تفکیک مدلهای خود توانست سگمنتهای مختلف را با کدی جداگانه به بازار عرضه کند. در واقع بامو با گسترش سبد محصولات خود مدلهای کوپه و سقف تاشو سری سه را به کلاسی بالاتر تحت نام سری 4 انتقال داد. البته این موضوع درخصوص سری های یک و دو نیز اتفاق افتاد. با این حال در مدت زمانی کوتاه شاهد عرضه سریهای جدید بامو به بازار ایران توسط پرشیاخودرو بودیم که اتفاقا به دلیل سابقه درخشان سری 3، سری 4 نیز توانست فروش قابل توجهی را تجربه کند.
همچنین مدل گرنکوپه این خودرو که نمونه چهاردر سری 4 است، توانست تاحدودی سلیقه بازار ایران را مورد توجه خود قرار دهد. اما 428i کانورتیبل یا همان نسخه کروک، توانست موفقیتی بیش از تمامی مدلها کسب کند. بر همین اساس این خودرو تا پیش از بسته شدن سایت ثبتارش و اعلام تعرفههای جدید واردات، قیمتی حدود 350 تا 500 میلیون تومان داشت. اما این روزها شاهد رشد بیسابقه قیمتها در بازار هستیم که بر همین اساس قیمتهای نجومی برای سری 4 بامو درنظر گرفته میشود. به عنوان مثال 428i کروک مدل 2016 با کارکردی حدود 24 هزار کیلومتر با رنگ آبی کاربنی که محبوبترین رنگ این خودرو بهشمار میرود، یا قیمتی حدود 700 تا 730 میلیون تومان ارزشگذاری میشود. این درحالی است که واردات این خودرو دیگر مقدور نیست و نسخه صفر کیلومتر ان در بازار نایاب شده است.
به همین خاطر نمونههای کارکرده این خودرو با قیمتهای باورنکردنی در حال معامله هستند. البته باید به این موضوع اشاره کرد که این قیمتها سبب شده تا خریدارن برای خرید مردد شده و از خرید خودرو امتناع کنند. اما با این حال خرید و فروش مانند گذشته صورت نمیگیرد و بازار وضعیتی بلاتکلیف را به خود دیده است.