مناطق آزاد قوی ترین پشتوانه برای سرمایه گذاری در کشور
به گزارش گروه اقتصاد ، مرتضی بانک در نشست شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی دبیرخانه شورا و سازمانهای مناطق آزاد کشور که در تهران برگزار شد، با بیان اینکه در صورت تصویب مجلس، تعداد مناطق آزاد به ۱۵ منطقه خواهد رسید، اظهار داشت: چنانچه بتوانیم برداشت هماهنگ از مناطق آزاد میان مردم و مسئولین ایجاد کنیم، به موفقیت مطلوبی رسیده ایم.
وی با اشاره به بالا بودن انتظارات از مناطق آزاد کشور، گفت: برای پاسخگویی به انتظارات و توقعات از مناطق آزاد، باید با برنامه و طرحهای همگرا وارد عمل شویم.
مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه امروزه فعالیت استارت آپها و اقتصاد متکی به آن در دنیا مورد توجه قرار گرفته است، افزود: استارت آپهایی موفقند که بتوانند با برقراری ارتباط با مخاطب، خدمات خود را به آنان معرفی کنند.
بانک، روابط عمومیها را مهمترین نقطه ارتباطی سازمان منطقه آزاد و مخاطبان دانست و افزود: اولین گام موفقیت روابط عمومیها ارتباط با مخاطب و شناخت نیازهای آنان است تا پی ببرند که مخاطبان مناطق آزاد از سازمانهای مناطق چه میخواهند.
سرمایه گذاران مهمترین مخاطبان بیرونی مناطق آزادند
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ادامه سخنان خود سرمایه گذاران را مهمترین سرمایه بیرونی مناطق آزاد خواند و افزود: متاسفانه مناطق آزاد با هجمههای بسیاری مواجه است که با اجرای طرحهای هماهنگ میتوان با مخاطبان مناطق، مسائل و مشکلات را برطرف کرد.
وی دستیابی به راهکارهای جذب سرمایه گذاران در سازمانهای مناطق آزاد را اصلیترین وظایف روابط عمومیها دانست و افزود: مخاطب امروز مناطق آزاد؛ امنیت، ارتباط سریع، تسهیلات، پنجره واحد خدماتی و پیوند ارتباطی قوی میخواهد که باید به این نیازهارسیدگی شود.
مرتضی بانک همچنین شناخت همه جانبه ظرفیتها و معرفی آن به مخاطبان در مناطق آزاد را از اولویت اصلی روابط عمومی سازمانهای مناطق آزاد عنوان کرد.
مشاور رئیس جمهور همچنین تاکید کرد: سازمانهای مناطق آزاد باید در مسیری حرکت کنند که بتوانند اعتماد دولتمردان، نمایندگان مجلس و مسئولان عالیرتبه کشور را جلب کنند.
مرتضی بانک تصریح کرد که مناطق آزاد کشور از دوره تامین و تکمیل زیرساختها در حال عبورند و باید مشارکت همه مخاطبان مستقیم و غیرمستقیم را برای رسیدن به توسعه جلب کنند.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: در کنار همکاری و تعامل مستمر و مستقیم با رسانههای سراسری، روابط عمومیهای سازمانهای مناطق آزاد، باید به ظرفیتهای فضای مجازی و شبکههای اجتماعی نیز توجه ویژه داشته باشند.
وی افزود: امروزه فضای مجازی و شبکههای اجتماعی به تنهایی یک رسانه اند و استفاده از ظرفیتهای این فضا، میتواند بر افزایش جذب و جلب مشارکتهای اجتماعی کمک کند.
همچنین درنا کسرایی مدیر روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور در این نشست از تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومیهای سازمانهای مناطق آزاد کشور به منظور همگرایی بیشتر میان این مناطق خبر داد.
نشست مدیران روابط عمومی سازمانهای مناطق آزاد کشور امروز (یکشنبه) توسط روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در تهران برگزار شد.