آموزش گروه فرانسوی به تیم تکاوران و کوهنوردان!
مدیرکل دفتر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی گفت: تیم فرانسوی از سازمان هواپیمایی این کشور و تیم صادرکننده مجوز طراحی هواپیمای ایتیآر در سایت سانحه حضور یافتند تا به تکاوران و کوهنوردان بابت نحوه جستجوی قطعات و جعبه سیاه هواپیما آموزش دهند.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه فضای مجازی ، محمدسعید شرفی در تشریح آخرین جزئیات جستجوی لاشه و پیکر متوفیان سانحه ایتیآر گفت: با توجه به شرایط نامساعد جوی امکان اعزام تکاوران و کوهنوردان به محل وقوع حادثه امکان ندارد.
وی ادامه داد: از روز دوشنبه با مساعد شرایط جوی جستجو برای یافتن پیکر متوفیان این حادثه، قطعات هواپیما و همچنین جعبه سیاه هواپیما آغاز میشود
شرفی اظهار داشت: تیم فرانسوی شامل مسئولان سازمان هواپیمایی این کشور و مسئولان صادرکننده مجوز طراحی ایتیآر به محل سایت سانحه رفتند، تا آموزشهای لازم را درباره نحوه یافتن قطعات هواپیما، نحوه پیدا کردن جعبه سیاه، مکان جعبه سیاه بین قطعات، چگونگی تصویربرداری از قطعات هواپیما و... را به تکاوران و کوهنوردان انجام دهند.
وی افزود: این کار از آن منظر انجام شد که متخصصان سازمان هواپیمایی کشوری در سایت سانحه حضور دارند، اما به دلیل صعبالعبور بودن مسیر و شرایط نامساعد، امکان حضور در سایت سانحه را ندارند، زیرا در حوزه امداد و کوهنوردی تخصص ندارند.
مدیرکل دفتر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی اظهار داشت: البته با توجه به آنکه موتور هواپیمای ایتیآر کانادایی بود، امکان حضور کارشناسان کشور کانادا هم از نظر قانونی وجود داشت، اما طبق بررسیها به این نتیجه رسیدیم که ضرورتی برای حضور کاناداییها نیست.
وی همچنین با تکذیب ادعای پیدا شدن لاشه هواپیمای سانحه دیده توسط یک چوپان اظهار داشت: لاشه هواپیما با تلاشهای همه متخصصان از تیمهای مختلف یافته شد.
وی گفت: از روز اول سانحه تیمی متشکل از متخصصان سازمان هواپیمایی کشوری، کارشناسان شرکت فرودگاهها و نمایندگان هواپیمایی آسمان در محل حادثه حضور یافتند.
وی ادامه داد: در روزهای ابتدایی به دلیل مه غلیظ و وجود ابرها بر فراز کوه، امکان یافته لاشه نبود، پس از پرواز پهپادها در منطقه حادثه، بیش از ۵۰۰ عکس گرفته شد، همچنین با توجه به مکالمه یک نفر از مسافران در آخرین لحظات ارتباط، تا حدودی محل حادثه مشخص شد و اینکه ادعا میشود، یک نفر چوپان سایت وقوع سانحه را شناسایی کرده است، واقعیت ندارد.
وی ادامه داد: از روز دوشنبه با مساعد شرایط جوی جستجو برای یافتن پیکر متوفیان این حادثه، قطعات هواپیما و همچنین جعبه سیاه هواپیما آغاز میشود
شرفی اظهار داشت: تیم فرانسوی شامل مسئولان سازمان هواپیمایی این کشور و مسئولان صادرکننده مجوز طراحی ایتیآر به محل سایت سانحه رفتند، تا آموزشهای لازم را درباره نحوه یافتن قطعات هواپیما، نحوه پیدا کردن جعبه سیاه، مکان جعبه سیاه بین قطعات، چگونگی تصویربرداری از قطعات هواپیما و... را به تکاوران و کوهنوردان انجام دهند.
وی افزود: این کار از آن منظر انجام شد که متخصصان سازمان هواپیمایی کشوری در سایت سانحه حضور دارند، اما به دلیل صعبالعبور بودن مسیر و شرایط نامساعد، امکان حضور در سایت سانحه را ندارند، زیرا در حوزه امداد و کوهنوردی تخصص ندارند.
مدیرکل دفتر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی اظهار داشت: البته با توجه به آنکه موتور هواپیمای ایتیآر کانادایی بود، امکان حضور کارشناسان کشور کانادا هم از نظر قانونی وجود داشت، اما طبق بررسیها به این نتیجه رسیدیم که ضرورتی برای حضور کاناداییها نیست.
وی همچنین با تکذیب ادعای پیدا شدن لاشه هواپیمای سانحه دیده توسط یک چوپان اظهار داشت: لاشه هواپیما با تلاشهای همه متخصصان از تیمهای مختلف یافته شد.
وی گفت: از روز اول سانحه تیمی متشکل از متخصصان سازمان هواپیمایی کشوری، کارشناسان شرکت فرودگاهها و نمایندگان هواپیمایی آسمان در محل حادثه حضور یافتند.
وی ادامه داد: در روزهای ابتدایی به دلیل مه غلیظ و وجود ابرها بر فراز کوه، امکان یافته لاشه نبود، پس از پرواز پهپادها در منطقه حادثه، بیش از ۵۰۰ عکس گرفته شد، همچنین با توجه به مکالمه یک نفر از مسافران در آخرین لحظات ارتباط، تا حدودی محل حادثه مشخص شد و اینکه ادعا میشود، یک نفر چوپان سایت وقوع سانحه را شناسایی کرده است، واقعیت ندارد.
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *