علت روغن سوزی خودرو چیست؟
اگر روغنی که باید صرف کاهش اصطکاک، خنککاری و بهبود کار قطعات موتور شود، به دلایلی وارد اتاق احتراق یا همان محفظه بالای پیستون شود و همراه با مخلوط سوخت و هوا حین جرقه زدن شمع بسوزد، به اصطلاح میگویند خودرو به روغنسوزی افتاده است.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، اگر روغنی که باید صرف کاهش اصطکاک، خنککاری و بهبود کار قطعات موتور شود، به دلایلی وارد اتاق احتراق یا همان محفظه بالای پیستون شود و همراه با مخلوط سوخت و هوا حین جرقه زدن شمع بسوزد، به اصطلاح میگویند خودرو به روغنسوزی افتاده است.
دلایل ایجاد روغنسوزی:
شکستن یک یا چند رینگ پیستون
خوردگی یا ساییدگی جداره سیلندر یا پیستون
خرابی واشر سرسیلندر
خرابی لاستیک گیت
خرابی کاسه نمد
خرابی یاتاقانها
خرابی شاتونها
اصطکاک شدید گیت سوپاپ و عواملی مانند آن
راههای تشخیص روغنسوزی:
خارج شدن مستمر دودی متمایل به رنگ آبی از لوله اگزوز
کم شدن دائم روغن
وجود علائم نشت روغن در یک یا چند ردیف دهانه شمع (در اصطلاح مکانیکها: شمعها خیس شده)
چربی سر شمع
چرب و روغنی شدن دستمال یا انگشت کشیده شده به درون لوله اگزوز
بوی سوختن روغن در محفظه موتور و...
شکستن یک یا چند رینگ پیستون
خوردگی یا ساییدگی جداره سیلندر یا پیستون
خرابی واشر سرسیلندر
خرابی لاستیک گیت
خرابی کاسه نمد
خرابی یاتاقانها
خرابی شاتونها
اصطکاک شدید گیت سوپاپ و عواملی مانند آن
راههای تشخیص روغنسوزی:
خارج شدن مستمر دودی متمایل به رنگ آبی از لوله اگزوز
کم شدن دائم روغن
وجود علائم نشت روغن در یک یا چند ردیف دهانه شمع (در اصطلاح مکانیکها: شمعها خیس شده)
چربی سر شمع
چرب و روغنی شدن دستمال یا انگشت کشیده شده به درون لوله اگزوز
بوی سوختن روغن در محفظه موتور و...
نکته: مکانیکها و تعمیرگاههای معتبر با وسایل دقیقتری، چون کمپرسسنج و مانند آن به روغنسوزی خودرو پی میبرند و با این وسایل قادرند تشخیص دهند که همه یا یکی از محفظههای پیستون و بهطور مشخص کدام محفظه دچار آسیب شده یا علت روغنسوزی ناشی از چیست.
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *