برای جلوگیری از شکست در کسب و کار چه کنیم؟
پیش از قدم گذاشتن در مسیر برندینگ کسب و کار، نکاتی وجود دارد که دانستن آن برای کسانی که میخواهند در این مسیر قدم بگذارند ضروری است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه فضای مجازی ، در چند سال اخیر برندهای متعددی در کشورمان متولد شدهاند؛ بعضی از این برندها موفق بوده و برخی دیگر در فضای رقابتی حذف شدهاند. امروزه اصلیترین دلیل در شکست کسب و کارهای کوچک و بزرگ پیروی نکردن از برنامههای علمی برندسازی است. برندسازی مناسب و رعایت نکات مهم در کسب و کارهای نوین به تنهایی باعث سود بیشتر خواهد شد.
در این مطلب به نکات و مسائل مهمی که پیش از قدم گذاشتن در مسیر برندینگ کسب و کار، دانستن آنها مهم است، خواهیم پرداخت.
روابط عمومی
فعالیتی که به منظور برقراری ارتباط میان یک شرکت و مخاطبان کلیدی آن شرکت صورت میگیرد را روابط عمومی مینامند. روابط عمومی با بخشهای منتخب از عموم جامعه به منظور تاثیرگذاشتن بر احساسات و عقاید یک شخص، محصول، شرکت یا باور ارتباط برقرار میکند. فعالیتهای روابط عمومی به صورت یک واحد درون سازمانی و یا از راه برون سپاری به یک شرکت متخصص در امور روابط عمومی انجام میشود.
بی شک تشکیل یک تیم روابط عمومی مناسب و انجام دقیق اصول این حرفه باعث موفقیت در کسب و کارهای نوین خواهد شد.
خبر و آگهی
آگهی یا خبر به اطلاعاتی میگویند که ارزش خبری در خصوص یک رویداد، شخص و یا محصول را داراست و از طریق رسانههای ارتباطی با هدف جلب نظر افکار عمومی منتشر میشود. باید گفت: فعالیت تدریجی است که جامعه را از بخش خاصی که هدف شماست، آگاه میکند و حمایت گروهها و اشخاص هدف را جلب میکند.
نکته مهم هزینه نداشتن خبر است؛ چنانکه اطلاعات ارائه شده ارزش خبری داشته باشد برای انتشار آن هزینه پرداخت نمیشود.
بازاریابی ارتباطی
بازاریابی ارتباطی معمولا مبتنی بر یک برنامه بلندمدت اجرا میشود و به جای تمرکز بر خرید مقطعی، به یک برنامه بلند مدت تکیه میکند. در این نوع بازاریابی نیازی به درآمد و سود در فروشهای مقطعی نیست چرا که تمرکز بر کسب سود در طول زمان خواهد بود.
در صورتی که درک درستی از بازار هدف ایجاد شود، و بر اساس برنامه مدون شرکت اقدام کند، کسب و کارهای نوین در مدت معینی و طبق برنامه به سود مناسبی خواهند رسید.
جایگاه سازی مجدد
به تغییر فضای بازار یا ایجاد شرایط لازم برای معرفی یک محصول جدید و یا تغییر جایگاه یک محصول در ذهن مشتریان به خاطر شکست قبلی جایگاه سازی مجدد میگویند. برخی از کسب و کارهای نوین به خاطر اینکه به طور نامناسب به بازار عرضه شده اند یا به صورت تاثیر گذار جایگاه سازی نشده اند با شکست روبرو میشوند.
باید گفت: همیشه این امکان وجود دارد که ارزش یک برند را از طریق جایگاه سازی مجدد ارتقا داد.
نرخ بازخورد بازاریابی مستقیم
درصد بازخوردی که یک شرکت از بازاریابی مستقیم به دست میآورد را نرخ بازخورد بازاریابی مستقیم میگویند که تحت عنوان نرخ بازگشت نیز شناخته میشود. این نرخ از طریق فرمول تقسیم تعدادی افرادی که به کمپین بازاریابی پاسخ داده اند بر تعداد ایمیلها و یا نامههای ارسالی به دست میاید و بر حسب درصد محاسبه میشود.
قطعا محاسبه نرخ بازگشت سرمایه، به کسب و کارهای نوین کمک خواهد کرد تا با بازاریابی اصولی، سود مناسبی را دریافت کنند.
نقاط ارتباط با برند
موقعیتهای بسیاری وجود دارد تا مشتری در آن موقعیت با برند در ارتباط باشد که نقش حیاتی و مهم در وفاداری به برند دارد. این موقعیتها به افزایش بهرهوری مشتریان از برند و سطح رضایت آنان از برند منجر خواهد شد.
در این مطلب به نکات و مسائل مهمی که پیش از قدم گذاشتن در مسیر برندینگ کسب و کار، دانستن آنها مهم است، خواهیم پرداخت.
روابط عمومی
فعالیتی که به منظور برقراری ارتباط میان یک شرکت و مخاطبان کلیدی آن شرکت صورت میگیرد را روابط عمومی مینامند. روابط عمومی با بخشهای منتخب از عموم جامعه به منظور تاثیرگذاشتن بر احساسات و عقاید یک شخص، محصول، شرکت یا باور ارتباط برقرار میکند. فعالیتهای روابط عمومی به صورت یک واحد درون سازمانی و یا از راه برون سپاری به یک شرکت متخصص در امور روابط عمومی انجام میشود.
بی شک تشکیل یک تیم روابط عمومی مناسب و انجام دقیق اصول این حرفه باعث موفقیت در کسب و کارهای نوین خواهد شد.
خبر و آگهی
آگهی یا خبر به اطلاعاتی میگویند که ارزش خبری در خصوص یک رویداد، شخص و یا محصول را داراست و از طریق رسانههای ارتباطی با هدف جلب نظر افکار عمومی منتشر میشود. باید گفت: فعالیت تدریجی است که جامعه را از بخش خاصی که هدف شماست، آگاه میکند و حمایت گروهها و اشخاص هدف را جلب میکند.
نکته مهم هزینه نداشتن خبر است؛ چنانکه اطلاعات ارائه شده ارزش خبری داشته باشد برای انتشار آن هزینه پرداخت نمیشود.
بازاریابی ارتباطی
بازاریابی ارتباطی معمولا مبتنی بر یک برنامه بلندمدت اجرا میشود و به جای تمرکز بر خرید مقطعی، به یک برنامه بلند مدت تکیه میکند. در این نوع بازاریابی نیازی به درآمد و سود در فروشهای مقطعی نیست چرا که تمرکز بر کسب سود در طول زمان خواهد بود.
در صورتی که درک درستی از بازار هدف ایجاد شود، و بر اساس برنامه مدون شرکت اقدام کند، کسب و کارهای نوین در مدت معینی و طبق برنامه به سود مناسبی خواهند رسید.
جایگاه سازی مجدد
به تغییر فضای بازار یا ایجاد شرایط لازم برای معرفی یک محصول جدید و یا تغییر جایگاه یک محصول در ذهن مشتریان به خاطر شکست قبلی جایگاه سازی مجدد میگویند. برخی از کسب و کارهای نوین به خاطر اینکه به طور نامناسب به بازار عرضه شده اند یا به صورت تاثیر گذار جایگاه سازی نشده اند با شکست روبرو میشوند.
باید گفت: همیشه این امکان وجود دارد که ارزش یک برند را از طریق جایگاه سازی مجدد ارتقا داد.
نرخ بازخورد بازاریابی مستقیم
درصد بازخوردی که یک شرکت از بازاریابی مستقیم به دست میآورد را نرخ بازخورد بازاریابی مستقیم میگویند که تحت عنوان نرخ بازگشت نیز شناخته میشود. این نرخ از طریق فرمول تقسیم تعدادی افرادی که به کمپین بازاریابی پاسخ داده اند بر تعداد ایمیلها و یا نامههای ارسالی به دست میاید و بر حسب درصد محاسبه میشود.
قطعا محاسبه نرخ بازگشت سرمایه، به کسب و کارهای نوین کمک خواهد کرد تا با بازاریابی اصولی، سود مناسبی را دریافت کنند.
نقاط ارتباط با برند
موقعیتهای بسیاری وجود دارد تا مشتری در آن موقعیت با برند در ارتباط باشد که نقش حیاتی و مهم در وفاداری به برند دارد. این موقعیتها به افزایش بهرهوری مشتریان از برند و سطح رضایت آنان از برند منجر خواهد شد.
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *