تقویت حمل و نقل عمومی، اولین قدم برای رفع آلودگی هوا است
یک کارشناس محیط زیست گفت: اولین و مهمترین قدم در حل مشکل آلودگی هوا تقویت حمل و نقل عمومی درون شهری است.
خبرگزاری میزان -
جمشیدی با اشاره به اینکه دولت بودجه کلانی را با وامهای ۲۵ میلیون تومانی برای خرید خودرو به مردم داد، گفت: بهتر است چنین بودجههایی به محیط زیست هم اختصاص پیدا کند؛ باید دولت برای توسعه حمل و نقل به شهرداریها کمک کند؛ آلودگی هوا در استانهایی نظیر خوزستان و سیستان و بلوچستان بیماریهای مختلفی را برای ساکنین این شهرها به دنبال داشته است.
جمشیدی یادآور شد: اولین و مهمترین قدم در حل مشکل آلودگی هوا تقویت حمل و نقل عمومی درون شهری است؛ باید با بهره گیری از روشهای گوناگون علمی که توسط سایر کشورها طراحی و عملیاتی شده است به حل این معضل پرداخت.
به گزارش گروه فضای مجازی ، مژگان جمشیدی کارشناس محیط زیست با اشاره به معضل آلودگی هوا در کشور گفت: عمدتا به دو دلیل شاهد آلودگی هوا در ایران هستیم؛ یکی بحث خودورهای فرسوده و سوخت آنهاست و دلیل دوم وجود گرد و غبار است که متاسفانه طی سالیان اخیر علاوه بر گرد و غبار خارج از کشور، شاهد بیابان زایی گسترده و از بین رفتن بسیاری از تالاب ها بودیم.
این فعال محیط زیست با بیان اینکه در منطقه سیستان و بلوچستان هر ماه، ۴ تا ۵ شهر درگیر آلودگی هوا هستند، گفت: این معضل محیط زیستی، مهمان دائمی تهران، اصفهان و سایر کلان شهرها شده است؛ ۱۸۰ هزار هکتار در منطقه دشت قزوین به علت برداشت نامناسب آب تا دو سال آینده به زمینی بیابانی تبدیل میشود که مستعد تولید گرد و خاک برای استان تهران است.
جمشیدی با بیان اینکه متاسفانه آمار دقیقی از سوی وزارت بهداشت در مورد مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در کشور اعلام نمیشود؛ گفت: تنها در سال جاری چهار هزار نفر در شهر تهران بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست دادهاند؛ با جستجو در آمار متوفیان بهشت زهرا میتوان متوجه شد که آلودگی هوا تا چه میزان در مرگ و میر افراد موثر است.
دولت برای توسعه حمل و نقل به شهرداریها کمک کند
این فعال محیط زیست با بیان اینکه در منطقه سیستان و بلوچستان هر ماه، ۴ تا ۵ شهر درگیر آلودگی هوا هستند، گفت: این معضل محیط زیستی، مهمان دائمی تهران، اصفهان و سایر کلان شهرها شده است؛ ۱۸۰ هزار هکتار در منطقه دشت قزوین به علت برداشت نامناسب آب تا دو سال آینده به زمینی بیابانی تبدیل میشود که مستعد تولید گرد و خاک برای استان تهران است.
جمشیدی با بیان اینکه متاسفانه آمار دقیقی از سوی وزارت بهداشت در مورد مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در کشور اعلام نمیشود؛ گفت: تنها در سال جاری چهار هزار نفر در شهر تهران بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست دادهاند؛ با جستجو در آمار متوفیان بهشت زهرا میتوان متوجه شد که آلودگی هوا تا چه میزان در مرگ و میر افراد موثر است.
دولت برای توسعه حمل و نقل به شهرداریها کمک کند
جمشیدی با اشاره به اینکه دولت بودجه کلانی را با وامهای ۲۵ میلیون تومانی برای خرید خودرو به مردم داد، گفت: بهتر است چنین بودجههایی به محیط زیست هم اختصاص پیدا کند؛ باید دولت برای توسعه حمل و نقل به شهرداریها کمک کند؛ آلودگی هوا در استانهایی نظیر خوزستان و سیستان و بلوچستان بیماریهای مختلفی را برای ساکنین این شهرها به دنبال داشته است.
جمشیدی یادآور شد: اولین و مهمترین قدم در حل مشکل آلودگی هوا تقویت حمل و نقل عمومی درون شهری است؛ باید با بهره گیری از روشهای گوناگون علمی که توسط سایر کشورها طراحی و عملیاتی شده است به حل این معضل پرداخت.
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *