معظمی عنوان کرد: وزارت صنعت با سختگیری های خود در تلاش برای افزایش کیفیت خودرو و به دنبال آن افزایش رضایتمندی هموطنانمان است و صنعت خودرو ما به دلیل مرکز ثقل بودن تحت فشار است.
وی تاکید کرد: صنعت خودرو ۳ درصد از جی دی پی کشور را به خود اختصاص داده که این نشان از پیشرو بودن این صنعت است و طی آماری در خصوص قطعه سازان با ارقامی شامل ۱۵۰۰ تولیدکننده و ۷۰۰ تا ۸۰۰ تولیدکنننده فعال را شامل می شود که تماما وسعت این صنعت را نشان میدهد.
معظمی تصریح کرد: ما با مثلث قطعه ساز خودرو ساز و مردم مواجه ایم که باید در راستا تامین نیاز و برطرف کردن ذائقه مردم حرکت کنیم و تا کنون برای رسیدن به این هدف خودروهایی از صف تولید حذف شده است
رئیس هیات عامل ایدرو اظهار کرد: در صنعت خودرو سازی و قطعه سازی متاثر از سیاست های پولی و مالی هستیم و در تمام دنیا بانک ها حمابت گر این صنعت هستند که در کشور ما با این میزان سود بانکی در ایران حمایت از تولیدکننده صورت نمیگیرد و این ضرورت نگاه دیگری به صنعت خودرو داشته باشیم
وی در ادامه یاد آور شد: سهام داری خودروسازان باید در شفافیت در میزان سهام خودروسازان ایجاد شود به طوری که بتواند بیشتر مشارکت بخش خصوصی را فراهم سازد و در حال حاضر با خصوصی سازی فاصله زیادی داریم که در این راستا باید به سمتی سهام داری شفاف تر پیش رویم، در این میان باید به سرمایه گذاری قطعه سازان توجه بیشتر شود، دنیا دنیا رقابتی است و کسانی می توانند بمانند که مزیت رقابتی داشته باشند.
معظمی بیان کرد: طی ۳ تا ۴ سال اینده تحول در صنعت خودروسازی در بخش خودروهای سنگین را در دست اقدام داریم که در این سالها به این امر کمتر توجه شده بودکه تامین مالی انها از سوی وزارت نفت،سیستم بانکی و ۳۰ درصد از سوی متقاضی صورت می گیرد.
وی در توضیح شرایط قطعه سازان عنوان کرد: ۱۳ قرار داد در حوزه قطعه سازان صورت گرفت که این به معنی ورود قطعه سازان به جرگه بین المللل است و همچنین در ۶ قرارداد خودروسازان مکلف به استفاده از تعدادی از قطعه سازان داخلی و ارتقا انها شده اند تا محصولاتشان قابل رقابت با بازارهای جهانی باشد.