سرمايه گذاری ۷.۵ ميليارد دلاری پورشه در خودروهای الكتريكی
به گزارش گروه فضای مجازی ، به دلیل پاک و سازگار بودن با محیط زیست، شرکتهای متعددی درحال سرمایه گذاری گسترده روی خودروهای برقی هستند تا در آینده، قدرت رقابت خود را حفظ کنند. در چند روز گذشته پورشه با اشتیاق فراوان از خودروی الکتریکی خود که تحت عنوان مدل E. در دست توسعه قرار دارد، صحبت کرد. این مدل کاملاً با محیط زیست سازگار است و طبق برنامهریزیهای صورتگرفته در سال ۲۰۱۹ معرفی خواهد شد.
علاوه بر این، تولید و توسعه مدلهای هیبریدی جدید هم در دستور کار قرار دارد. مقامات ارشد پورشه در اشتوتگارت با دو برابر کردن سرمایهی مورد نیاز به ۶ میلیارد یورو (۷.۵ میلیارد دلار)، برای انجام این پروژهها چراغ سبز نشان دادند.
این تصمیم در آخرین جلسه هیئتمدیره شرکت پورشه گرفته شد. همچنین در این جلسه مقرر شد که بهسرعت، مبلغ ۵۰۰ میلیون یورو (۶۲۳ میلیون دلار) برای انجام دو هدف بسیار مهم پرداخت شود. این دو هدف شامل طراحی و تولید تجهیزات مورد نیاز برای پروژه مفهومی E. مانند یک مدل چرخدنده و همچنین توسعه فناوریهایی برای رساندن میزان آلایندگی خودروها به صفر است.
مبلغ ۱.۲۴ میلیارد دلار نیز برای هیبریدی و الکتریکی کردن مدلهای موجود این شرکت و ۸۷۲ میلیون دلار برای استفاده بهینه از فناوریهای جدید هیبریدی و فناوری شارژ الکتریکی همراه با سیستمهای متحرک هوشمند هزینه خواهد شد. چند صد میلیون دلار نیز برای گسترش امکانات پورشه بهعنوان یک برند آماده و کامل برای خودروهای الکتریکی در نظر گرفته شد.
این سرمایهگذاری عظیم شامل ساخت یک مرکز رنگ جدید در زوفن هاوسن همراه با کارخانه مونتاژ اختصاصی برای مدل مفهومی E. خواهد بود. پورشه همچنین به یک نوار نقاله بزرگ برای انتقال بدنههای رنگشده به کارخانه مونتاژ جهت نصب دیگر تجهیزات و تکمیل خودرو نیاز دارد تا این سدانهای الکتریکی وارد زندگی خود شوند.
پورشه اعلام کرده است که برنامهریزی خود را برای تولید ۲۰ هزار دستگاه در سال به همراه اضافه کردن ظرفیت تولید جهت پاسخ به نیاز مشتریان احتمالی تدوین کرده است.
کارخانهی فعلی تولید پیشرانه نیز دچار تغییرات بزرگی خواهد شد تا آماده جایگزینی قوای محرکه الکتریکی در خودروها باشد. خط تولید بدنه به همراه مرکز تحقیق و توسعه Weissach نیز کمکهای مالی دریافت خواهند کرد.
منبع: زومیت
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.