باید بابت کار خوب و سخت تنگه ابوقریب از سازندگان آن تشکر کرد/"سرو زیر آب" کار بسیار سختی بود
عباس بلوندی طراح صحنه و لباس "سرو زیر آب" در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی درباره فیلم های جشنواره سی و ششم فیلم فجر گفت: 6 فیلم در جشنواره امسال دیده ام که "تنگه ابوقریب" به کارگردانی بهرام توکلی کار خوب، پرزحمت و سختی بود و باید از آن تشکر کرد، فیلم های دیگر را دوست نداشتم.
وی درباره همکاری با محمدعلی باشه آهنگر در فیلم "سرو زیر آب" توضیح داد: ما با هم دوستان قدیمی هستیم و در همه آثار باشه آهنگر طراحی صحنه را برعهده داشتم. "سرو زیر آب" کار بسیار سختی بود و از لحاظ طراحی پیچیدگی هایی داشت.
طراح صحنه "سرو زیر آب" ادامه داد: در عرصه طراحی صحنه وقتی کار می کنم لذت می برم یعنی معتقدم که کار هر چه سخت تر لذت بخش تر است، کاری که خواب را از من نگیرد دوست ندارم و اگر خواب را از من بگیرد لذت می برم و تمام وجودم را برای آن می گذارم.
بلوندی به روند طراحی صحنه "سرو زیر آب" پرداخت و بیان کرد: در مقطعی دو ماه آماده سازی کار طول کشید. در چند شهرستان از جمله لرستان رفتیم و قبرستان ها و خانه ساختیم. بخشی از کار در دزفول بود و بخشی از یزد که مربوط به خانه داخلی بود. گستردگی لوکیشن در "سرو زیر آب" زیاد بود، جابه جایی ها زمان بر بود و کار را سخت تر می کرد.
این طراح صحنه درباره استقبال مخاطبان از "سرو زیر آب" عنوان کرد: من فیلم ها را در باغ کتاب دیدم و به سینمایهای دیگر نرفته ام، استقبال در این مجموعه خوب بوده است و شنیده ام مخاطبان از سرو زیر آب در سینماهای دیگر نیز استقبال کرده اند.
وی طراحی صحنه در سینمای ایران را تخصصی نوپا دانست و خاطرنشان کرد: طراحی صحنه در ایران تخصص نوپایی است و بعد از انقلاب طراحی صحنه سر و شکل گرفته و وارد سینما شده است. به نظر من طراحی صحنه با وجود جوانان و پیشکسوتان این عرصه در حال رشد و تعالی است و روز به روز بهتر می شود. کارگردانان، تهیه کنندگان و کلیه عوامل سینما به این تخصص اهمیت داده و بیشتر سرمایه گذاری می کنند.
انتهای پیام/