۱۶ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در خراسان رضوی افتتاح میشود
معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری خراسان رضوی گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در ۱۶ شهرستان استان خراسان رضوی افتتاح خواهد شد.
خبرگزاری میزان -
سرپرست معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری خراسان رضوی با اعلام این خبر، هدف از افتتاح این دفاتر را توسعه عدالت الکترونیکی، افزایش رضایتمندی مراجعان و استفاده بهینه از ظرفیتهای مردمی و بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: هم اکنون ۱۲ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در سطح شهر مشهد فعال هستند و خدماتی نظیر ثبت دادخواست، تنظیم اظهار نامه، پیگیری دادخواست، اطلاع رسانی وضعیت پرونده، ثبت اطلاعات و ارائه شناسه قضایی در این دفاتر به مراجعان ارائه میگردد.
علی ثابتی کاهش مراجعات به دادگستری ها، تسریع در انجام امور طرفین پروندهها و افزایش رضایتمندیها در حوزههای قضایی را از دستاوردهای راه اندازی این دفاتر عنوان کرد و گفت: در آینده شکوائیههای کیفری و دادخواستهای شوراهای حل اختلاف نیز در این دفاتر ثبت خواهد شد.
وی با بیان اینکه شهروندان و اصحاب دعوی از داخل منزل خود میتوانند روند اقدامات پرونده خود را پیگیری کنند افزود: تمام مراحل در پرونده ها، از طریق پیامک به اطلاع طرفین پرونده میرسد.
گفتنی است با راه اندازی ۱۷ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهرستانهای استان، به مدت ۱۰ روز امکان ثبت دادخواستها هم در دادگستری و هم در دفاتر وجود دارد و از تاریخ ۹۶/۱۱/۲۵ این امر، منحصراً از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام خواهد شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل خراسان رضوی، همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در ۱۶ شهرستان استان خراسان رضوی افتتاح خواهد شد.
سرپرست معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری خراسان رضوی با اعلام این خبر، هدف از افتتاح این دفاتر را توسعه عدالت الکترونیکی، افزایش رضایتمندی مراجعان و استفاده بهینه از ظرفیتهای مردمی و بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: هم اکنون ۱۲ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در سطح شهر مشهد فعال هستند و خدماتی نظیر ثبت دادخواست، تنظیم اظهار نامه، پیگیری دادخواست، اطلاع رسانی وضعیت پرونده، ثبت اطلاعات و ارائه شناسه قضایی در این دفاتر به مراجعان ارائه میگردد.
علی ثابتی کاهش مراجعات به دادگستری ها، تسریع در انجام امور طرفین پروندهها و افزایش رضایتمندیها در حوزههای قضایی را از دستاوردهای راه اندازی این دفاتر عنوان کرد و گفت: در آینده شکوائیههای کیفری و دادخواستهای شوراهای حل اختلاف نیز در این دفاتر ثبت خواهد شد.
وی با بیان اینکه شهروندان و اصحاب دعوی از داخل منزل خود میتوانند روند اقدامات پرونده خود را پیگیری کنند افزود: تمام مراحل در پرونده ها، از طریق پیامک به اطلاع طرفین پرونده میرسد.
گفتنی است با راه اندازی ۱۷ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهرستانهای استان، به مدت ۱۰ روز امکان ثبت دادخواستها هم در دادگستری و هم در دفاتر وجود دارد و از تاریخ ۹۶/۱۱/۲۵ این امر، منحصراً از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام خواهد شد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *