ایران، رتبه ششم دنیا در مهندسی دریایی
در سال ۲۰۱۶ ایران در جایگاه ششم دنیا و اول خاورمیانه در مهندسی دریایی قرار گرفت است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه فضای مجازی ، دانشگاهها و مراکز علمی کشور در حوزه علوم و فنون دریایی پس از انقلاب روند رو به رشدی را در پیش گرفته است و با تدوین سیاستهای حمایتی مناسب در سالهای اخیر میتوان از حداکثر پتانسیل موجود در کشور به نحو احسن استفاده کرد.
در سالهای اخیر رتبه ایران در تعداد مقالات حوزه مهندسی دریا رشد قابل توجهی داشته است و در سال ۲۰۱۶ جایگاه ششم دنیا و اول خاورمیانه را به خود اختصاص دادیم و این درحالی است که ۲۰ سال قبل ایران در رتبهی ۵۰ دنیا قرار داشت، رتبه ایران در این شاخص تقریبا بیشترین رشد را در دنیا طی سالهای اخیر تجربه کرده است و خوشبختانه طبق اخرین آمار این رشد ادامه دارد.
انتشار مقالات علمی، توسعه فعالیتهای پژوهشی، ارتقا و اعتلای سطح دانش نظری و علمی را نشان میدهد و ارتباط بین پژوهشگران، اندیشمندان را فراهم میآورد، تعداد مقالات چاپ شده در مجلات معتبر خارجی از جمله شاخصهای مهم ارزیابی وضعیت علم و فناوری هر کشور است.
دانشگاهها در مقام مولد دانش و نهاد انتشار آن، نقش گسترده و کلیدی را در نوآوری ایفا میکند، به لحاظ اهمیت و نقش کارآفرینی در روند توسعه کشور در دهه گذشته، دانشگاههای کشورهای درحال توسعه با توجه به نیازها و امکانات خود برنامههای آموزشی و پژوهشی ویژه و متنوعی برای آموزش و تربیت کارآفرینان به اجرا گذاشته اند؛ به عبارت دیگر همچنان که اقتصاد کشور، قوانین و مقررات و نیازهای بازار کار، درحال به روز رسانی است، نظامهای آموزش عالی نیز در تلاشند تغییراتی در برنامههای خود ایجاد کنند و با توسعه اقتصادی بازار کار هماهنگ شوند.
با توجه به وسعت حوزههای فناورانه دریایی رشتههای متنوعی در دانشگاهها و مراکز علمی کشور ایجاد شده است، آمار تعداد رشتههای دریایی متنوع بوده و تقریبا در تمامی مقاطع با شرایط کشورهای پیشرفته دنیا، رشتههای تحصیلی مرتبط در کشور راه اندازی شده است، بنا به آخرین آمار موجود بیش از ۶۰ مرکز دولتی با مجموع ۹۲ رشته و ۲۵ مرکز غیردولتی با مجموع ۴۳ رشته علوم دریایی در کشور مشغول فعالیت است.
در سالهای اخیر رتبه ایران در تعداد مقالات حوزه مهندسی دریا رشد قابل توجهی داشته است و در سال ۲۰۱۶ جایگاه ششم دنیا و اول خاورمیانه را به خود اختصاص دادیم و این درحالی است که ۲۰ سال قبل ایران در رتبهی ۵۰ دنیا قرار داشت، رتبه ایران در این شاخص تقریبا بیشترین رشد را در دنیا طی سالهای اخیر تجربه کرده است و خوشبختانه طبق اخرین آمار این رشد ادامه دارد.
انتشار مقالات علمی، توسعه فعالیتهای پژوهشی، ارتقا و اعتلای سطح دانش نظری و علمی را نشان میدهد و ارتباط بین پژوهشگران، اندیشمندان را فراهم میآورد، تعداد مقالات چاپ شده در مجلات معتبر خارجی از جمله شاخصهای مهم ارزیابی وضعیت علم و فناوری هر کشور است.
دانشگاهها در مقام مولد دانش و نهاد انتشار آن، نقش گسترده و کلیدی را در نوآوری ایفا میکند، به لحاظ اهمیت و نقش کارآفرینی در روند توسعه کشور در دهه گذشته، دانشگاههای کشورهای درحال توسعه با توجه به نیازها و امکانات خود برنامههای آموزشی و پژوهشی ویژه و متنوعی برای آموزش و تربیت کارآفرینان به اجرا گذاشته اند؛ به عبارت دیگر همچنان که اقتصاد کشور، قوانین و مقررات و نیازهای بازار کار، درحال به روز رسانی است، نظامهای آموزش عالی نیز در تلاشند تغییراتی در برنامههای خود ایجاد کنند و با توسعه اقتصادی بازار کار هماهنگ شوند.
با توجه به وسعت حوزههای فناورانه دریایی رشتههای متنوعی در دانشگاهها و مراکز علمی کشور ایجاد شده است، آمار تعداد رشتههای دریایی متنوع بوده و تقریبا در تمامی مقاطع با شرایط کشورهای پیشرفته دنیا، رشتههای تحصیلی مرتبط در کشور راه اندازی شده است، بنا به آخرین آمار موجود بیش از ۶۰ مرکز دولتی با مجموع ۹۲ رشته و ۲۵ مرکز غیردولتی با مجموع ۴۳ رشته علوم دریایی در کشور مشغول فعالیت است.
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *