رویکرد اصلی سازمان بیمه سلامت مدیریت هزینه است
به گزارش گروه جامعه ،طاهر موهبتی، افزود: مهترین چیزی که به عنوان عضوی از خانواده سازمان بیمه سلامت ایران باید به یکدیگر یادآوری کنیم، غنیمت شدن ایامی است که خداوند به ما توفیق داده است تا در حوزه سلامت منشاء اثر باشیم.
وی ادامه داد: سلامت اداری تنها مروبط به مسائل مالی نیست. ما باید دوستی و صمیمیتها را در سازمان تقویت کنیم که متاسفانه بعضا به فراموشی سپرده میشود.
موهبتی تاکید کرد: سازمان بیمه سلامت ایران، دستگاه خدماتی است که باید به مردم خدمت خوب ارائه دهد. اگر کار مراجعین را به خوبی انجام دهیم علاوه بر رضایت آنان رضایت خدا را نیز در پی خواهد داشت. حوزه سلامت متفاوت با سایر حوزهها است چرا که در این حوزه دعای مردم طور دیگری اثر میکند.
وی گفت: همانطور که ارایه خدمت مطلوب و موثر در حوزه سلامت اثر فوقالعاده مثبیتی محسوب میشود، اثر منفی آن نیز فوق العاده خواهد بود بنابراین باید قدر این حوزه را بدانیم واز کار مردم گره گشایی کنیم. انتظار ما این است که حتما این موارد را جدی بگیریم و از داشتههای خود لذت ببرید
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه باید در داخل سازمان نگاهمان به همکاران را ارتقاء بخشیم، افزود: هر رفتاری که نیروی انسانی انجام دهد تا سالها بر ذهن میماند. باید در برنامه ریزی هایمان به نیروی انسانی اصالت بدهیم تا باور کند که ما در سازمان برای او احترام قائل هستیم چرا که این نگاه منجر به توسعه و برنامهریزی موثر در سازمان میشود.
وی بر معیشت و رفاه کارکنان سازمان نیز تاکید کرد و گفت: در صورتی میتوان از کارمند انتظار داشت که به مشتری احترام بگذارد که ما هم به همان اندازه به او احترام بگذاریم.
موهبتی با اشاره به تعریف بسته فرهنگی و رفاهی در سازمان بیان کرد: فرهنگ و جایگاه سازمانی برای ما بسیار مهم است وی افزود به منظور افزایش کارایی کارکنان، سازمان باید برای سلامتی، رفاه و نشاط، شایسته سالاری، استقرار نظام نتیجه و محصول و به ویژه ارتقای مهارت کارکنان تلاش کند وی تاکید نمود یکی از مشکلات ما در نظام اداری این است که ما مهارتها را افزایش نداده و تنها انباشت علمی میکنیم در حالی که ما امروز به انباشت علم نیاز نداریم. مهارت زندگی، ارتباطات و ... که در زندگی تاثیرگذار است باید سرلوحه کار ما در سیستم اداری و دولتی باشد تا یاد بگیریم که چگونه تعلق سازمانی را افزایش دهیم.
وی ادامه داد: تعالی سازمان زمانی محقق میشود که ماموریت سازمان به خوبی اجرا شود. ماموریت سازمان زمانی محقق میشود که شما اهداف کلان و کلی را در قالب برنامه و پروژه احصاء کرده باشید و تنها در این صورت که در برنامههایمان موفق خواهیم شد.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه این سازمان طی ۴ ماه گذشته موفق به تزریق ۷ هزارو ۴۰۰ میلیارد تومان در این بخش شده است، گفت: این در حالی است که در ۶ ماهه اول سال ۲ هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان به سازمان منابع اختصاص داده شده بود.
وی افزود: اگر مطالبات را پرداخت نکنیم نه تنها سازمان بلکه دفترچهها نیز بیاعتبار خواهد شد. برای اخذ وجوه مطالبه گران باید نهایت تلاش خود را به کار ببریم.
انتهای پیام/