ابلاغ الکترونیک ۵۵ درصد از مکاتبات دستگاه قضایی هرمزگان/ راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در مناطق مختلف استان
حجت الاسلام و المسلمین اکبری با اعلام این که ۵۵ درصد از ابلاغهای دستگاه قضایی استان هرمزگان از طریق الکترونیک انجام میشود از برنامهریزی به منظور توسعه این دفاتر در مناطق مختلف استان هرمزگان خبر داد.
خبرگزاری میزان -
انتهای پیام/
حجت الاسلام و المسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در گفتوگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی از ابلاغ الکترونیک ۵۵ درصد از مکاتبات دستگاه قضایی استان هرمزگان خبرداد و گفت: دفاتر الکترونیک قضایی در کمتر از یک ماه دیگر در تمامی حوزههای قضایی استان هرمزگان افتتاح خواهد شد.
این مقام قضایی راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را یکی از مهمترین دستاوردهای دوران مسئولیت آیت الله لاریجانی عنوان کرد و یادآور شد: با وجود افزایش ورودی پروندهها به دستگاه قضایی تمام تلاش دادگستریها به منظورکاهش اطاله دادرسی و تسریع در روند رسیدگی به پروندهها معطوف است که در جهت تحقق این امر راهکارهای مختلفی در دستورکار دستگاه قضایی قرار گرفته است و از آن جمله میتوان به حذف بروکراسیهای دستی و الکترونیکی شدن مکاتبات و ابلاغات اشاره کرد.
وی اظهار داشت: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سیاستهای ابلاغی از سوی قوه قضائیه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در مناطق مختلف راه اندازی شده است که کاهش مراجعات حضوری، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، جلوگیری از اتلاف وقت مراجعان و تسریع در روند اجرایی پروندهها از مهمترین مزایای تشکیل و گسترش آن است.
حجت الاسلام والمسلمین اکبری با بیان این مطلب که استفاده از فناوریهای نوین و بهره گیری از سیستم الکترونیک به منظور ارائه خدمات قضایی میتواند بستری مطلوب در سرعتبخشی به پاسخگویی به مراجعین را فراهم سازد، خاطرنشان ساخت: اطاله دادرسی یکی از مهمترین مشکلاتی است که همواره مردم در مراجعات خود با آن مواجه میباشند و افتتاح این دفاتر میتواند حرکت ارزشمندی در راستای رفع این مشکل تلقی شود.
این مقام قضایی اضافه کرد: ارتقاء سلامت اداری، تحقق اهداف و برنامههای پیشبینی شده در برنامه ۵ ساله توسعه قضایی و توسعه خدمات الکترونیکی به منظور ایجاد بسترهای لازم برای دسترسی آسانتر مردم و سرعتبخشیدن به رسیدگی به شکایات و طرح دعاوی، برون سازی برخی از خدمات قضایی و دسترسی مردم به عدالت الکترونیک قضایی از مهمترین تأثیرات ایجاد و راه اندازی این دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است.
حجت الاسلام والمسلمین اکبری از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به عنوان پل ارتباطی میان مردم و دستگاه قضایی نام برد و یادآور شد: بهره گیری از سیستم مدیریت پروندهها (سمپ) که نقش مهمی در تحول قضایی ایفا کرده است و همچنین به کار گیری ابلاغ الکترونیک قضایی تحول عظیمی در ارائه خدمات ایجاد نموده و ضمن کاهش هزینه دادرسی و هزینه ابلاغ اوراق سبب تسریع در جریان دادرسی شده است.
این مقام قضایی راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را یکی از مهمترین دستاوردهای دوران مسئولیت آیت الله لاریجانی عنوان کرد و یادآور شد: با وجود افزایش ورودی پروندهها به دستگاه قضایی تمام تلاش دادگستریها به منظورکاهش اطاله دادرسی و تسریع در روند رسیدگی به پروندهها معطوف است که در جهت تحقق این امر راهکارهای مختلفی در دستورکار دستگاه قضایی قرار گرفته است و از آن جمله میتوان به حذف بروکراسیهای دستی و الکترونیکی شدن مکاتبات و ابلاغات اشاره کرد.
وی اظهار داشت: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سیاستهای ابلاغی از سوی قوه قضائیه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در مناطق مختلف راه اندازی شده است که کاهش مراجعات حضوری، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، جلوگیری از اتلاف وقت مراجعان و تسریع در روند اجرایی پروندهها از مهمترین مزایای تشکیل و گسترش آن است.
حجت الاسلام والمسلمین اکبری با بیان این مطلب که استفاده از فناوریهای نوین و بهره گیری از سیستم الکترونیک به منظور ارائه خدمات قضایی میتواند بستری مطلوب در سرعتبخشی به پاسخگویی به مراجعین را فراهم سازد، خاطرنشان ساخت: اطاله دادرسی یکی از مهمترین مشکلاتی است که همواره مردم در مراجعات خود با آن مواجه میباشند و افتتاح این دفاتر میتواند حرکت ارزشمندی در راستای رفع این مشکل تلقی شود.
این مقام قضایی اضافه کرد: ارتقاء سلامت اداری، تحقق اهداف و برنامههای پیشبینی شده در برنامه ۵ ساله توسعه قضایی و توسعه خدمات الکترونیکی به منظور ایجاد بسترهای لازم برای دسترسی آسانتر مردم و سرعتبخشیدن به رسیدگی به شکایات و طرح دعاوی، برون سازی برخی از خدمات قضایی و دسترسی مردم به عدالت الکترونیک قضایی از مهمترین تأثیرات ایجاد و راه اندازی این دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است.
حجت الاسلام والمسلمین اکبری از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به عنوان پل ارتباطی میان مردم و دستگاه قضایی نام برد و یادآور شد: بهره گیری از سیستم مدیریت پروندهها (سمپ) که نقش مهمی در تحول قضایی ایفا کرده است و همچنین به کار گیری ابلاغ الکترونیک قضایی تحول عظیمی در ارائه خدمات ایجاد نموده و ضمن کاهش هزینه دادرسی و هزینه ابلاغ اوراق سبب تسریع در جریان دادرسی شده است.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *