مردم جذب اخبار کذب در رسانههای اجتماعی نمیشوند
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ،سلجوقی با تاکید بر لزوم ساماندهی اخبار رسانههای اجتماعی برای نکاشتن بذر اخبار منفی در جامعه، اظهار داشت: در این زمینه میتوان چند نوع نگرش داشت؛ یک نگرش امر و نهی یا همان ایجابی و سلبی است. این موضوع در رسانههای مکتوب وجود دارد که اگر روزنامهای اخبار نادرستی منتشر کرد، آن را برای مدتی تعلیق کنند.
وی افزود: این روش برای رسانههای اجتماعی امروزی خیلی ساده اجرا نمیشود، زیرا در رسانههای مکتوب، خبر توسط رسانهای مشخص و فردی مشخص منتشر میشود، اما در رسانه اجتماعی امروز نویسنده فقط یک نفر نیست و بخش عمدهای از جامعه نشر دهنده آن هستند که البته این فقط مشکل ایران نیست.
عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه برای مقابله با اخبار منفی در رسانههای اجتماعی باید دانش و سواد جامعه را بالا برد، اظهار داشت: البته بعضی از کشورها مانند چین اعلام کرده هر خبری که در شبکههای اجتماعی منتشر میشود باید ۲۴ ساعت از آن گذشته باشد که این تازگی خبر را از دست میدهد.
وی اضافه کرد: باید تا میتوانیم جامعه را واکسینه کنیم و آنها را آموزش دهیم که متاسفانه تاکنون از ظرفیتهای آموزش و پرورش برای این مهم استفاده نشد است.
انتهای پیام/