قیمت انواع خودروهای داخلی و خارجی/ معرفی بی ام و آلپینا B4 S/ گراند ویتارا چند؟
به گزارش گروه فضای مجازی ، در بسته اخبار خودرو امشب اخبار متنوعی از قیمت انواع خودروهای داخلی و خارجی می خوانیم و به معرفی بی ام و آلپینا B4 S می پردازیم.
قیمتهای امروز خودرو
تسنیم نوشت: با وجود اعلام اسامی شرکتهای مجاز به پیش فروش توسط وزارت صنعت همچنان تعدادی از شرکتهای متخلف با شگردهای خاص خود جذب مشتری کرده و خودروهای خود را با تبلیغات وسوسه کننده ارزانتر از بازار و حتی با تحویلهای یک ماهه به فروش میرسانند.
بازار امروز خرید و فروش خودرو همانند روزهای گذشته شاهد رونق در معاملات نیست و همین موضوع بر تشدید رکود در این بازار اضافه کرده است. البته به اعتقاد فروشندگان خودرو با وجود اعلام اسامی شرکتهای مجاز به پیش فروش توسط وزارت صنعت همچنان تعدادی از شرکتهای متخلف با شگردهای خاص خود جذب مشتری کرده و خودروهای خود را با تبلیغات وسوسه کننده ارزانتر از بازار و حتی با تحویلهای یک ماهه به فروش میرسانند غافل از اینکه تحویل این خودروها آنهم با دریافت هزینه های زیاد تا یک سال طول میکشد.
در حال حاضر قیمت خودروهای وارداتی همچنان روند صعودی دارد و خبری از ارزان شدن محصولات نیست. جالب اینکه وزارت صنعت هم اعلام کرده نرخ دلار ، اسقاط خودروی فرسوده و تعرفه واردات خودرو دلیل این افزایش ها است اما در نهایت واکنشی نسبت به افزایش غیر متعارف خودروهای وارداتی نشان نداد.
البته در کنار بازار آشفته خودروهای وارداتی، قیمت انواع خودروهای داخلی تا حدودی به ثابت رسیده است.فقط در تعدادی از محصولات مانند دنا پلاس، 207 و تندر پلاس شاهد اختلاف قیمت ها تا سقف 5 میلیون تومان از کارخانه تا بازار هستیم.
قیمت تعدادی از خودروهای داخلی در بازار امروز به شرح زیر است:
برای خرید خودروی ویتارا گراند چقدر باید هزینه کرد؟
میزان نوشت: برای خرید خودروی سوزوکی گرند ویتارا در بازار بسته به مدل موردنظر و میزان کارکرد آن باید حداقل 95 میلیون تومان پرداخت کرد.
برای خرید خودروی سوزوکی گرند ویتارا در بازار بسته به مدل و میزان کارکرد آن باید هزینههای مختلفی پرداخت کرد.
تازهترین قیمت خودروهای داخلی در بازار
دنیای اقتصاد نوشت: تازه ترین قیمت خودروهای داخلی در بازار در جدول زیر آمده است.
نگاهی عمیق به بی ام و آلپینا B4 S
زومیت نوشت: آلپینا B4 S که بر اساس سری 4 بیامو ساخته شده، تمام قدرت و عملکرد بیامو M4 را با سواری راحت و لوکس همراه کرده است.
پس از ساخت کاربراتورهای باکیفیت و گرفتن تأییدیه از شرکت خودروسازی بیامو، آلپینا (Alpina) که در ابتدا به تولید ماشین تحریر میپرداخت، در سال ۱۹۶۵ با یک تیم مهندسی ۸ نفره بهعنوان یک شرکت تیونینگ شروع به کار کرد.آلپینا به تولید کاربراتور و تقویت سرسیلندر ادامه داد تا در سال ۱۹۷۰ با ۷۰ کارمند به شهر بوشلو، باواریا نقل مکان کند.
پس از بهینهسازی محصولات مختلف بیامو، ایجاد نشان اختصاصی و شرکت موفقیتآمیز در چند مسابقهی اتومبیلرانی، آلپینا به دنبال ایجاد یک شرکت بزرگتر و مستقل بود. سرانجام در سال ۱۹۸۳، وزارت فدرال حمل و نقل آلمان، شرکت آلپینا را بهعنوان یک برند خودروسازی مستقل و نه بهعنوان تیونر بیامو طبقهبندی کرد. البته محصولات آلپینا، هنوز هم در برخی از نمایندگیهای رسمی بیامو به فروش میروند. خودروهای آلپینا ویژگیهای مشخصی مانند رینگهای آلیاژی ۲۰ پر، رنگ بدنهی آبی متالیک آلپینا، تزئینات کابین به رنگهای آبی و سبز دارند که در برابر محصولات بیامو متفاوت هستند.
تیم مهندسی آلپینا، با انتخاب از بین محصولات بیامو و بهینهسازیهای مشخص، به دنبال رقابت با دپارتمان M این شرکت آلمانی در یک سطح دیگر است. هدف آلپینا نصب سیستم اگزوز پرسروصدا، طراحیهای تهاجمی و استفاده فراوان از فیبر کربن نیست؛ بلکه تیم مهندسی این شرکت، مدلهای بیامو را به سطح جدیدی از راحتی و لوکس بودن میرساند. شاید بتوان گفت آلپینا با اینکه یک شرکت مستقل است، اما برند لوکس بیامو محسوب میشود. خط تولید آلپینا اکنون با ۹ مدل مختلف در نسخههای کوپه و کروک پر شده است. در این مقاله به بررسی مدل B4 S کوپه میپردازیم. با زومیت همراه باشید.
شاید با اولین نگاه به طراحی و نام B4، این مدل را رقیب شکستخوردهی بیامو M4 بدانید. اما B4 با داشتن سرعت و راحتی بیشتر، فراتر از محصول دپارتمان M بیامو عمل میکند. آلپینا B4 یک خودروی پرقدرت با شخصیت جنتلمن است؛ چیزی که در M4 خبری از آن نیست.
آلپینا B4 S در اصل نسخهی بهینهشدهی بیامو 435i است. تیم مهندسی آلپینا با نصب توربوشارژر بزرگتر در کنار پیشرانهی ۶ سیلندر خطی توئین توربو N55 بیامو با حجم ۳ لیتر، ۲۰ درصد خنککنندگی بهتر ارائه داده است؛ این پیشرانه با مدیریت بهتر سیستم روغنکاری، به B4 S، قدرت ۴۳۴ اسب بخار و گشتاور ۶۶۰ نیوتنمتر میدهد.
قدرت B4 S در مقایسه با M4 فقط ۹ اسب بخار بیشتر شده است؛ اما تفاوت ۱۱۰ نیوتنمتری گشتاور، واقعا شخصیت این دو خودرو را از هم جدا میکند. برای اولین بار در شرکت آلپینا، به همراه سیستم چهار چرخ محرک علاوه بر نمونهی دیفرانسیل عقب، قابل سفارش است و از جعبهدندهی ۸ سرعتهی خودکار استفاده میشود که با نوع دو کلاچهی موجود در M4 متفاوت خواهد بود. B4 S محور عقب، در زمان ۴.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. اما مدل تمام چرخ محرک این کوپهی اسپرت، برای رسیدن به این سرعت فقط به ۳.۹ ثانیه زمان نیاز دارد که در مقایسه با بیامو M4 عملکرد بهتری خواهد داشت.
بهطور کلی شاسی تغییر نکرده؛ اما محصول آلپینا به کمکفنرها، دمپرها و آنتیرولبارهای جدید مجهز شده است. از طرفی در مقایسه با M4، زاویهی کمبر و و زاویهی بین چرخ و خط طولی خودرو، بیشتر به سمت داخل بدنه متمایل شده است. سیستم اگزوز از نوع سفارشی و از برند Akrapovic است. از ویژگیهای ظاهری B4 S میتوان به رینگهای مخصوص ۲۰ اینچی آلپینا، اسپویلر جلو با نشان «ALPINA»، اسپویلر کوچک عقب، طراحی نوستالژیک کابین که با روکشهای چرمی قهوهای و نشانهای آلپینا همراه شده است و رنگهای کلاسیک سبز یا آبی بدنه اشاره کرد.
سواری آلپینا B4 S همان هیجان M4 را در نهایت راحتی به همراه دارد. بیامو M4 سرعت و شتاب زیاد را در کنار سروصدای زیاد و سواری نسبتاً سفت و محکم ارائه میدهد؛ اما B4 S با داشتن سرعت آرامشبخش ولی جذاب، در کلاس دیگری قرار میگیرد. پیشرانه روان و پرقدرت عمل میکند؛ B4 S از گشتاور بیشتر وگیربکس اتوماتیک ۸ سرعتهی ZF نهایت استفاده را کرده است و گاز دادن با آن، لذت بینظیری به راننده تزریق میکند. در یک کلام باید گفت که آلپینا B4 S کوپهی سریعی است؛ به قدری که حتی M4 هم در آن عقب خواهد ماند.
فنربندی بهینهشده و البته وزن ۱۶۹۰ کیلوگرمی، به چسبندگی B4 S در پیچها کمک زیادی کرده است. جایی که M4 تقلا میکند تا به جاده بچسبد و معمولا به دریفت و سُر خوردن پنا میبرد، آلپینا B4 S در نهایت خونسردی به جاده چنگ میزند تا تایرهای میشلن پایلوت اسپرت 4 S به انجام وظیفه بپردازند.
متأسفانه ایراد فرمان سنگین M4 در محصول آلپینا نیز وجود دارد و بازخورد دقیق تماس چرخهای جلو و جاده، بهسختی فراهم میشود. مورد دیگر، برخلاف سیستم موجود در M4، نبود تنظیمات شخصیسازی جداگانه برای سیستمهای فرمان، تعلیق و انتقال قدرت در آلپینا است. برای تغییر تنظیمات رانندگی B4 S، حالتهای رانندگی نرم، اسپرت و اسپرت پلاس وجود دارند که تمام عملرد خودرو را تحت تأثیر قرار میدهند.
حالت رانندگی نرم (Comfort) کاملاً برازندهی شخصیت آرام، متین و تحت کنترل آلپینا است که در بهترین حالت فرمانپذیری، سواری مثالزدنی ارائه میدهد. البته حالتهای رانندگی اسپرت و اسپرت پلاس هم وجود دارند که چهرهی دیگر آلپینا، یعنی کوپهی پرقدرت و جذاب را نمایان میکنند. علاوه بر این، به لطف وجود دیفرانسیل لغزش محدود بهصورت استاندارد، B4 S در رانندگی جسورانه با نمایش مختصری از دریفت آلمانی، کمی هم شیطنت بروز میدهد.
اگر بخواهیم کاملاً وارد جزئیات شویم و به کاغذ نگاه کنیم، M4 و B4 S خودروهای بسیار مشابهی هستند. هر دو مدل بر اساس سری ۳/۴ بیامو ساخته شدهاند و در شاسی، پیشرانه، بدنه و کابین تغییرات و بهینهسازی دریافت کردهاند. از سوی دیگر هر دو مدل، بهقدری سرعت و شتاب دارند که خریداران جوان خودروهای کوپهی اسپرت را راضی نگه دارند. بااینحال تجربهی رانندگی این مدل، مانند تفاوت شب و روز است. آلپینا B4 S موجودی آرام و هوشمند است که در زیر این نقاب، قدرت و سرعت زیادی مخفی کرده؛ اما M4 کاملاً نقطهی مقابل آلپینا است.
با قیمت پایهی ۶۳ هزار پوند (حدود ۸۷ هزار دلار) و به لطف وجود آپشنهای فراوان در کابین، رنگ بدنه و البته پکیج تورینگ ۲۵۰۰ پوندی، احتمال افزایش این مبلغ به بالای ۷۰ هزار پوند (حدود ۹۷ هزار دلار) وجود دارد که قدری از قیمت پایهی بیامو M4 بیشتر است. ولی با این مبلغ علاوه بر خرید یکی از بهترین کوپههای اسپرت آلمانی، عضویت در یکی از انحصاریترین گروههای مالکان یک برند هم فراهم میشود.