فعالیت ۱۷۰۰ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در کشور/ دسترسی مردم به خدمات الکترونیکی سه برابر شده است
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، سیامک رفعتی، مدیرکل دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قوه قضاییه، امروز، در نشست رسانه ای که در سالن جلسات دادگستری کل استان مرکزی برگزار شد، گفت: عدالت الکترونیک یکی از طرح های دستگاه های قضایی در جهت افزایش اثربخشی، رضایتمندی مراجعه کنندگان و کارایی است، با اجرای این طرح دسترسی بیشتر به خدمات الکترونیکی تسریع و درحال توسعه است.
وی تصریح کرد: 1700 دفتر خدمات الکترونیک در کشور در حال فعالیت هستند، با توجه به وضعیت موجود برنامه ریزی شده و با توجه به تعدد حوزه ها و نقطه های قضایی دسترسی مردم به خدمات الکترونیکی حداقل سه برابر شده است. در استان مرکزی در 15 حوزه قضایی 39 دفتر خدمات الکترونیک قضایی راه اندازی و تا پایان سال دو دفتر دیگر به مرکز استان اضافه می شود.
این مقام مسئول گفت: دفاتر خدمات الکترونیک در شهرستان های دلیجان، شازند و خمین افتتاح شده است. فراخوانی در بهمن امسال اعلام می شود که مابقی دفاتری که استان نیاز دارد از طریق این فراخوان جذب می شوند. این نیاز با توجه به اتفاقات امروز دستگاه قابل ارائه است.
رفعتی ادامه داد: در حوزه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی هم به سلامت دفاتر و هم توسعه جغرافیا توجه شده است تا بتوانیم خدمات بهتری را به مردم ارائه دهیم. در حوزه صلاحیت قضایی در حال حاضر در دفاتر دادخواستهای بدوی، تجدید نظر، اظهار نامه ها و پیگیری امور و یک مورد در بحث کیفری در حال ارائه خدمات هستم.
وی اظهار کرد: در ماه جاری پروژه شورای حل اختلاف هم در استان مرکزی راه اندازی می شود و مردم به جای اینکه به شورای حل اختلاف مراجعه کنند به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه خواهند کرد. مردم باید بدانند برای استفاده از خدمات ابلاغ الکترونیکی باید در دفاتر خدمات ثبت نام کنند. بنده توصیه می کنم مردم به دفاتر مراجعه کنند در جاهایی که دفاتر وجود ندارد به دفاتر دادگاه و دادسرا مراجعه و ثبت نام کنند.
رفعتی در پایان گفت: افزایش خدمات الکترونیک باعث می شود حداقل دو مراجعه از دادگستری ها کاهش یابد. با فعالیت این دفاتر از حجم کارهای تکراری کم می شود. مردم علاوه بر این دفاتر می توانند رسیدگی امور را از سایت عدل ایران دنبال کنند.
انتهای پیام/