مژده به رانندگان؛ دیگر در اتومبیلتان هم از دست پیام های بازرگانی در امان نیستید!

22:37 - 27 دی 1396
کد خبر: ۳۸۸۱۲۹
اینترنت روز به روز در حال گسترش است و هر ثانیه به بخش‌های جدیدی از زندگی ما وارد می‌شود و مدت هاست که خودروها را در اختیار گرفته و حالا ممکن است به همین واسطه شاهد حضور پیام‌های بازرگانی بر روی داشبورد خودرو هم باشیم.

مژده به رانندگان؛ دیگر در اتومبیلتان هم از دست پیام های بازرگانی در امان نیستید!به گزارش گروه فضای مجازی ، شاید در دنیا هیچ چیز منفورتر از تبلیغات گاه و بی گاه که در هنگام گشت و‌گذار در اینترنت یا در یک نرم افزار ناگهان ظاهر می‌شوند نیست. برخی این واقعیت را قبول کرده‌اند که نمی‌توان از تبلیغات فرار کرد اما برخی دیگر هنوز به دنبال آن هستند که از شر این تبلیغات خلاص شوند.

از نگاه منطقی هر فردی که می‌خواهد جنسی را به فروش برساند باید برای آن تبلیغ هم داشته باشد و نمی‌توان همیشه به تبلیغات از طریق مشتریان متکی بود اما نوع تبلیغات این روزها در اینترنت به گونه‌ای شده است که بیشتر باعث اعصاب خردی شده و کاربران را اذیت می‌کند. حال فرض کنید با وجود مرتبط شدن خودروها به یکدیگر و دسترسی آنها به اینترنت شاهد ورود تبلیغات به روی صفحه نمایش‌های درون خودرو هم باشیم.

این هفته یک شرکت امریکایی سیستمی را به نام Telenav ساخته است که به شرکت‌های مختلف اجازه می‌دهد تا تبلیغات خود را به صورت مستقیم به خودروی شما ارسال کنند. تبلیغات ارسالی بر روی نمایشگر اطلاعات و سرگرمی خودرو ظاهر شده و تنها زمانی این اتفاق می‌افتد که خودرو در یک نقطه ایستاده باشد. این تبلیغات بدون درخواست و بدون اجازه شما ارسال می‌شوند و این دقیقا همان مشکلی است که شاید خیلی‌ها از آن بیزار باشند.

سخنگوی این شرکت اعلام کرده است که تبلیغات به صورت گزینشی خواهند بود و شما می‌توانید آنها را انتخاب کنید. با انتخاب هر تبلیغ ممکن است شرکت‌ها برای شما تخفیف هایی را در زمینه خدمات مختلف برای شما در نظر بگیرند. این گزینه می‌تواند باعث شود تا رانندگان با هزینه کمتر سرویس‌های مورد نیاز را به‌دست آورند و شرکت‌های خدماتی نیز تبلیغاتشان را مستقیما به راننده‌ها می‌فرستند.

به هر حال درون خودرو تنها فضایی است که می‌توان از پیام‌های بازرگانی دور بود و به نوعی محیطی امن و خصوصی به حساب می‌آید اما با ورود این تبلیغات به دنیای خودرو این محیط از بین می‌رود. به هر حال امیدواریم که شاهد روزی نباشیم که برای نگاه کردن به نقشه راهنما هم مجبور به کنار زدن چند پیام بازرگانی باشیم.

 

منبع: خودروکار

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *