چرا سانچی نتوانست قبل از برخورد با کشتی چینی مسیرش را منحرف کند؟
کاپیتان اسبق کشتی نفتکش درباره اینکه چرا نفتکش سانچی نتوانست قبل از برخورد با کشتی چینی مسیر خود را منحرف کند، توضیح داد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه فضای مجازی ، محسن بهرامی کاپیتان اسبق کشتی نفتکش گفت: انفجار اولیه در نفتکش سانچی همه سیستمهای ایمنی را از بین برد.
وی افزود: سیستمهای ایمنی زمانی قابل استفاده هستند که حریق قابل کنترل باشد، اما نوع محموله و انفجار آن جلوی هر گونه عکس العمل را از کارکنان سانچی گرفت. بهرامی گفت: برخورد کشتیها به دلایل مختلف اتفاق میافتد، اما حادثهای به این شکل جزء یک مورد که آن نیز موجب کشته شدن همه کارکنان نفتکش شد مشابه دیگری نداشته است.
کاپیتان اسبق کشتی نفتکش افزود: منطقه حادثه منطقه پرتردد و تعداد کشتیهای ماهیگیری در آنجا زیاد است و وجود چند صد کشتی ماهیگیری قدرت مانور نفتکش را کم میکند. وی گفت: اگر چه سرعت کشتیهای باری و نفتکش کم است، اما آنها توان مانور کمی نیز دارند.
بهرامی افزود: برای تغییر مسیر چهار پنچ دقیقه زمان نیاز است. کاپیتان اسبق کشتی نفتکش گفت: البته اظهار نظرها گمانه زنی است و باید جعبه سیاه کشتی بررسی شود. وی افزود: اینکه گفته میشود برخورد به دلیل اختلال در سیستمای آی اس بود چنین نیست، زیرا برای کشتیهای بزرگ این سیستم قابل اتکا نیست و آنها از رادار استفاده میکنند.
بهرامی گفت: اشکال در سیستمای آی اس نمیتواند دلیل برخورد باشد، زیرا کشتیها به آن متکی نیستند. کاپیتان اسبق کشتی نفتکش افزود:ای آی اس به ناوبری کمک میکند، اما برای آن حیاتی نیست.
محمد راستاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت:ماهی گیران و شاهدان عینی از انفجار شدید نفتکش سانچی پس از برخورد با کشتی چینی خبر دادند. وی افزود: تلاشهای بسیاری برای دسترسی به کشتی انجام شد، اما به دلیل حجم حریق و گازهای سمی امکان رفتن به کشتی فراهم نشد.
سید علی ادیانی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون با کمک کمیته حقوقی و نفت مجلس ابعاد مختلف حادثه را بررسی میکند و به محض دریافت آخرین اطلاعات و جمع بندی نشستهای خود با مدیران ارشد نفتی گزارش آن را به سرعت به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه میدهد.
منبع: تسنیم
وی افزود: سیستمهای ایمنی زمانی قابل استفاده هستند که حریق قابل کنترل باشد، اما نوع محموله و انفجار آن جلوی هر گونه عکس العمل را از کارکنان سانچی گرفت. بهرامی گفت: برخورد کشتیها به دلایل مختلف اتفاق میافتد، اما حادثهای به این شکل جزء یک مورد که آن نیز موجب کشته شدن همه کارکنان نفتکش شد مشابه دیگری نداشته است.
کاپیتان اسبق کشتی نفتکش افزود: منطقه حادثه منطقه پرتردد و تعداد کشتیهای ماهیگیری در آنجا زیاد است و وجود چند صد کشتی ماهیگیری قدرت مانور نفتکش را کم میکند. وی گفت: اگر چه سرعت کشتیهای باری و نفتکش کم است، اما آنها توان مانور کمی نیز دارند.
بهرامی افزود: برای تغییر مسیر چهار پنچ دقیقه زمان نیاز است. کاپیتان اسبق کشتی نفتکش گفت: البته اظهار نظرها گمانه زنی است و باید جعبه سیاه کشتی بررسی شود. وی افزود: اینکه گفته میشود برخورد به دلیل اختلال در سیستمای آی اس بود چنین نیست، زیرا برای کشتیهای بزرگ این سیستم قابل اتکا نیست و آنها از رادار استفاده میکنند.
بهرامی گفت: اشکال در سیستمای آی اس نمیتواند دلیل برخورد باشد، زیرا کشتیها به آن متکی نیستند. کاپیتان اسبق کشتی نفتکش افزود:ای آی اس به ناوبری کمک میکند، اما برای آن حیاتی نیست.
محمد راستاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت:ماهی گیران و شاهدان عینی از انفجار شدید نفتکش سانچی پس از برخورد با کشتی چینی خبر دادند. وی افزود: تلاشهای بسیاری برای دسترسی به کشتی انجام شد، اما به دلیل حجم حریق و گازهای سمی امکان رفتن به کشتی فراهم نشد.
سید علی ادیانی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون با کمک کمیته حقوقی و نفت مجلس ابعاد مختلف حادثه را بررسی میکند و به محض دریافت آخرین اطلاعات و جمع بندی نشستهای خود با مدیران ارشد نفتی گزارش آن را به سرعت به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه میدهد.
منبع: تسنیم
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *