قیمت ۲۰۶ صندوقدار در بازار/ جدول قیمت خودروهای داخلی/ افزایش قیمت تویوتا در ایران
به گزارش گروه فضای مجازی ، در بسته اخبار خودرو امشب از قیمت ۲۰۶ صندوقدار در بازار، قیمت خودروهای داخلی و افزایش قیمت تویوتا در ایران می خوانیم.
قیمت ۲۰۶ صندوقدار در بازار
میزان نوشت: برای خرید خودرو پژو ۲۰۶ صندوقدار مدل ۹۴ با کارکرد ۶۶ هزار کیلومتر به سرمایه ۳۱ میلیون تومانی نیاز است.
برای خرید پژو ۲۰۶ صندوقدار در بازار خودرو دست دوم باتوجه به مدل و کارکرد باید هزینههای متفاوتی پرداخت کرد.
قیمت برخی از خودروها به شرح جدول زیر است:
کوییک اواخر دی ماه می آید
سایپانیوز نوشت: گروه خودروسازی سایپا در راستای ایجاد تنوع محصول، خودرو جدید کوییک را در اواخردی ماه به بازار عرضه می کند.
بر اساس استراتژی گروه خودروسازی سایپا و عرضه محصولات جدید و با هدف پاسخ به نیاز بازار و ایجاد تنوع در سبد محصولات، پیش فروش خودرو جدید کوییک از اواخر دی ماه آغاز خواهد شد.
بر اساس این خبر، طراحی خودرو کوییک که از محصولات جدید گروه خودروسازی سایپا است و توسط مهندسان داخلی انجام شده، از اوایل سال 94 آغاز شد و با برگزاری چندین کلینیک خودرو با حضور مشتریان در مقاطع زمانی مختلف، سعی شد نظرات و خواسته های مشتریان اخذ شود و این محصول با بیشترین انطباق ممکن با نظرات دریافت شده طراحی شود و برهمین اساس این خودرو با ظاهری بروز، جوان پسند و اسپرت طراحی و تحول جدیدی را در گروه خودروسازی سایپا ایجاد کرده است.
در طراحی این خودرو که با استفاده از دانش و مهارت طراحان استایل در مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا انجام شده، چهره تهاجمی و قدرتمند در نظر گرفته شده که از ویژگی خودروهای کراس اوور است.
همچنین در تریم داخلی این خودرو نیز سعی شده با استفاده از قطعات تزئینی چون کروم نمودن برخی از قطعات، تغییر رنگ و دو دوخته شدن پارچه صندلی ها و ... نسبت به محصولات قبلی تمایز ایجاد شود.
علاوه بر این در طراحی این خودرو امکانات ایمنی چون ترمز ABS و EBD، سیستم کنترل پایداریESC، سیستم پایش فشار باد تایرهاTPMS، سیستم هشدارسرقت با بوق خودروVAS، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر و ... در نظر گرفته شده است.
این خودرو مجهز به سیستم استارت دکمه ای، فرمان برقی، نمایشگر لمسی 7 اینچی، دوربین دید عقب، سنسور پارک دنده عقب، کروز کنترل و.. است و فرمان برقی این خودرو برای اولین بار در محصولات ساخت داخل سایپا استفاده شده است. همچنین در این خودرو از گیربکس اتوماتیک CVT استفاده شده که برای اولین بار در محصولات تولید داخل سایپا استفاده شده است.
بنتلی بنتایاگا با پیشرانهی V8 بنزینی معرفی شد
زومیت نوشت: بنتلی نسخهی ۸ سیلندر از شاسی بلند لوکس بنتایاگا را معرفی کرده است که ۵۴۲ اسب بخار قدرت دارد.
شرکت بنتلی نخستین خودروی شاسی بلند خود، بنتایاگا را در شهریور سال ۲۰۱۵ معرفی کرد. این خودرو از یک پیشرانهی بسیار قدرتمند W12 برخوردار بود. یک سال پس از معرفی این محصول، بنتلی نسخهی دیزلی بنتایاگا را روانهی بازار کرد که از پیشرانهی V8 TDI توربو به حجم ۴ لیتر برخوردار بود. بنتلی پیشرانهی دیزلی بنتایاگا را در حقیقت از خودروی آئودی SQ7 قرض گرفته بود. با این حال تا امروز طرفداران بنتلی منتظر عرضهی مدل دیگری از بنتایاگا بودند تا تنوع مدلهای این خودرو افزایش پیدا کند و البته با کاهش قیمت همراه باشد. خبر خوب این است که سرانجام بنتلی این کار را کرد و حالا نسخه ۸ سیلندر دیگری از این خودرو معرفی شده که این بار پیشرانهی آن از نوع بنزینی است. این مدل به یک موتور V8 به حجم ۴ لیتر مجهز شده که دو عدد توربوشارژر نیز در آن نصب شده است.
این پیشرانه همانند پورشه پانامرا توربو و پورشه کاین توربو توانایی تولید ۵۴۲ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتنمتر گشتاور دارد و میتواند بنتایاگا را در عرض ۴.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت بنتایاگا با این مشخصات، ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت است. برای مقایسه باید بدانید که مدل قدرتمندتر W12 بنتایاگا دارای ۰.۴ ثانیه شتاب بهتر و ۱۱ کیلومتر بر ساعت، حداکثر سرعت بیشتر است.
انتقال نیرو در این خودرو توسط جعبهدندهی خودکار ۸ سرعته ساخت کمپانی آلمانی ZF انجام میشود که نیروی پیشرانه را به هر چهار چرخ خودرو انتقال میدهد. نسبت انتقال نیرو در سیستم چهارچرخ محرک، ۶۰ درصد برای محور عقب و ۴۰ درصد برای محور جلو است. گرچه شاید این مسئله برای خریداران بنتلی بنتایاگا چندان مهم نباشد؛ اما باید بگوییم که مدل V8 بنتایاگا مصرف سوخت بسیار مناسبی دارد؛ بهطوری که میانگین مصرف سوخت آن تنها ۱۱.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. از این نظر باید گفت که موتور V8 در مقایسه با موتور W12 بسیار بهصرفهتر است و میتواند با سوختگیری کامل، مسافت ۷۴۶ کیلومتر را طی کند. سیستم استاپ/استارت نیز در این خودرو بهصورت استاندارد موجود است؛ ضمن اینکه بنتایاگا V8 به سیستم غیر فعالسازی سیلندرها نیز مجهز است. این سیستم میتواند در رانندگی عادی نیمی از سیلندرها را برای کاهش مصرف سوخت از مدار خارج کند و در صورت نیاز به قدرت بیشتر،سیلندرهای غیر فعال میتوانند در زمان تنها ۲۰ میلیثانیه و بدون اینکه راننده اصلا متوجه شود دوباره فعال شوند.
در خصوص ظاهر خودرو مدل V8 تفاوت چندانی با مدل W12 ندارد. در این مدل نیز شاهد استفاده از خروجیهای اگزوز چهارتایی هستیم و بهصورت سفارشی امکان نصب ترمزهای کربن سرامیکی وجود دارد که این آپشن برای نخستین بار روی این خودرو عرضه میشود. این ترمزها قویترین ترمزی هستند که تاکنون روی یک بنتلی نصب شدهاند و از نظر سایز نیز دیسکهای جلوی آن بزرگترین در بین تمامی خودروهای تولید انبوه جهان هستند. کالیپرهای ترمز مدل V8 به رنگ زرد هستند که درون رینگهای جدید آلومینیومی با ابعاد ۲۲ اینچی جای گرفتهاند. این رینگهای جدید پنجپره به رنگ تیره و پولیشخورده هستند و جذابیت بالایی در نمای جانبی خودرو ایجاد کردهاند.
با ورود به داخل کابین، میتوانید مدل V8 را بهراحتی از روی قطعات براق فیبر کربنی آن تشخیص دهید. البته امکان سفارش تزیینات مات نیز برای کابین خودرو وجود دارد. این مدل جدید به غربیلک فرمان چوبی مجهز است و میتوان برای کابین آن ۷ مدل طرح چوب طبیعی انتخاب کرد. برای تودوزی کابین بنتایاگا V8 میتوان چرم جدیدی با نام Cricket Ball سفارش داد که برای نخستین بار در محصولات بنتلی عرضه میشود؛ ضمن اینکه امکان انتخاب ۱۵ رنگ مختلف برای چرم کابین وجود دارد.
خریداران بنتلی با خرید بنتایاگا امکانات دیگری نظیر سیستم Bentley Dynamic Ride، سیستم کنترل الکترونیکی چرخش بدنه، سیستم تعلیق چند حالته، قابلیت انتخاب چهار حالت رانندگی، سیستم برق ۴۸ ولتی و سیستم صوتی حرفهای Naim با ۱۸ بلندگو و قدرت ۱۹۵۰ وات را دریافت خواهند کرد که سیستم صوتی این خودرو، قویترین در کلاس خود است.
بنتلی حالا مدل V8 بنزینی و دیزلی را در کنار مدل W12 دارد؛ اما علاقهمندان منتظر معرفی نسخهی پلاگین هیبریدی این خودرو هستند. احتملا نسخهی پلاگین هیبریدی بنتایاگا نیز در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی خواهد شد که گمان میرود به پیبشرانهی V6 به حجم ۲.۹ لیتر در کنار موتور الکتریکی، مشابه پورشه پانامرا E-Hybrid مجهز باشد. قیمت نهایی بنتلی بنتایگا V8 بنزینی مشخص نیست؛ اما مطمئنا بیش از ۲۰۰ هزار دلار خواهد بود.
سانتافه ۶۱ و توسان ۵۵ میلیون تومان گران می شود
تجارت آنلاین نوشت: معاون فروش و بازاریابی کرمان موتور از برنامه ریزی برای تولید دو خودروی النترا و توسان در ایران خبر داد و گفت: قیمت فروش خودروی سانتافه حدود ۶۱ میلیون تومان و توسان حدود ۵۵ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.
معاون فروش و بازاریابی کرمان موتور از برنامهریزی برای تولید دو خودروی النترا و توسان در ایران خبر داد.
حسن اکبری در نشست خبری اظهار کرد: اقدامات لازم برای ساخت داخل کردن النترا در حال انجام بوده و نیمه اول سال ۱۳۹۷ این خودرو به تولید انبوه میرسد.
وی با بیان اینکه النترا ساخت داخل با قیمت کمتر از ۱۵۰ میلیون تومان عرضه خواهد شد، خاطرنشان کرد: این قیمت حدود ۲۵ درصد پایینتر از نمونه وارداتی این خودرو است زیرا ساخت داخل کردن باعث کاهش هزینههای تمام شده خودرو میشود.
معاون فروش و بازاریابی کرمان موتور ادامه داد: علاوه بر تولید النترا در حال مذاکره با هیوندای برای ساخت داخل کردن توسان هستیم که احتمالا این خودرو در ابتدای سال ۱۳۹۸ به تولید برسد.
وی افزود: در حال حاضر دو خودروی آی ۲۰ و اکسنت از محصولات هیوندای ساخت داخل شدهاند و درصد داخلی سازی آنها حدود ۳۰ درصد است ضمن آنکه با این شرکت کرهای در حال مذاکرهایم تا درصد داخلیسازی این محصولات را به حدود ۵۰ درصد افزایش دهیم.
اکبری گفت: براساس تعرفههای جدید واردات خودرو که از ۴۰ و ۵۵ به ۷۵ و ۹۵ درصد افزایش یافته است و همچنین افزایش نرخ ارز در چند ماه گذشته، قیمت فروش خودروی سانتافه حدود ۶۱ میلیون تومان و توسان حدود ۵۵ میلیون تومان افزایش خواهد یافت. البته در چند روز گذشته شایعاتی مبنی بر افزایش ۸۰ میلیون تومانی سانتافه مطرح شده بود که نادرست است.
وی ادامه داد: برای محصولات مدل ۲۰۱۷ افزایش قیمتی نخواهیم داشت و در مدلهای ۲۰۱۸ افزایش قیمت داریم. این میزان افزایش قیمت در تمام خودروهای وارداتی مشابه نیز اتفاق افتاده است که ناشی از افزایش نرخ ارز و تعرفههای واردات خودرو به کشور است.
معاون فروش و بازاریابی کرمان موتور در پاسخ به سوالی مبنی بر آنکه چرا هیوندای آی ۱۰ استانداردهای جدید تولید در ایران را کسب نکرده است، اظهار کرد: فعلا برنامهای برای تولید داخل کردن هیوندای آی ۱۰ نداریم به همین دلیل نسبت به اخذ مجوزهای لازم برای تولید این خودرو اقدام نکردیم.
وی با بیان اینکه احتمال سرمایهگذاری شرکت هیوندای در ایران وجود دارد و در حال مذاکره در این زمینه هستیم، خاطرنشان کرد: دو خودروی آزرا و هیوندای آی سی نیز در آینده وارد ایران خواهد شد.
اکبری افزود: دو محصول j۴ و s۷ نیز احتمالا سال آینده در ایران به تولید خواهد رسید.
وی خاطرنشان کرد: در حال مذاکره با هیوندای برای صادرات محصولات تولیدی این کشور از مبداء ایران هستیم.
قیمت خودروهای داخلی در بازار امروز
قیمت تعدادی از خودروها مانند ۲۰۷ ، تندر پلاس و موارد دیگر که عرضه کمی در بازار دارند همچنان با اختلاف قیمت نسبت به کارخانه روبه رو هستند.
افزایش 35 میلیون تومانی محصولات تویوتا در ایران
تجارت آنلاین نوشت: شرکت ایرتویا قیمت های جدید برخی از خودروهای این برند را اعلام کرد. برخی از مدل های اعلامی توسط ایرتویا در مقایسه با مهر ماه سال جاری افزایش قیمتی 35 میلیون تومانی و بیشتر، داشته اند.
در مورخه 20 دی ماه 1396 شرکت ایرتویا که ادعای نمایندگی انحصاری تویوتا در ایران را دارد، قیمت های جدید برخی از خودروهای این برند را اعلام کرد. آنچه مشخص است برخی از مدل های اعلامی توسط ایرتویا در مقایسه با مهر ماه سال جاری افزایش قیمتی 35 میلیون تومانی و بیشتر، داشته اند.
در مورخه 20 دی ماه 1396 شرکت ایرتویا که ادعای نمایندگی انحصاری تویوتا در ایران را دارد، قیمت های جدید برخی از خودروهای این برند را اعلام کرد. آنچه مشخص است برخی از مدل های اعلامی توسط ایرتویا در مقایسه با مهر ماه سال جاری افزایش قیمتی 35 میلیون تومانی و بیشتر، داشته اند.
به گزارش تجارت آنلاین از تابناک اقتصادی، 2 آبان ماه سال جاری بود که رسانه ها خبری را در زمینه عذرخواهی شرکت تویوتا موتورز ژاپن از رگولاتور بازار اوراق بهادار آمریکا منتشر کردند که دلیل این عذرخواهی به فروش یک دستگاه خودروی تویوتا توسط شعبه هندی به سفارت ایران در هند باز می گشت. در همان زمان گزارشی در این زمینه در سایت تابناک اقتصادی تهیه و منتشر شد که به بررسی علت این عذرخواهی پرداخته شد. در بخشی از آن مطلب اشاره شد که شاید یک دلیل عذرخواهی شرکت تویوتا این است که این شرکت هیچ گونه نمایندگی رسمی در ایران ندارد. حالا می خواهیم قبل از بررسی موضوع افزایش قیمت خودروهای برند تویوتا، به این موضوع رسیدگی کنیم که آیا واقعاً شرکت ایرتویا در ایران نمایندگی رسمی تویوتا در ایران می باشد یا خیر؟
در ابتدا سری به سایت رسمی شرکت تویوتا می زنیم و در بخش نمایندگی ها این شرکت در کشورهای مختلف، اسم ایران را جستجو می کنیم
در قسمت مشخص شده در رو به روی اسم ایران، ذکر شده است که "تویوتا موتور کمپانی (TMC) فعالیتش متوقف شده و در حال حاضر هیچگونه معاملات تجاری با «ایرتویا» ندارد".
پس این ادعای ایرتویا که نماینده انحصاری شرکت تویوتا در ایران است در حال حاضر صحیح نمی باشد. اما در زمینه افزایش قیمت برخی خودروهای اعلامی توسط این شرکت باید گفت که در مورخه 20 دی ماه 1396 این شرکت طی بخشنامه ای قیمت های جدید برخی از خودروهای برند تویوتا را اعلام کرد. همان گونه که در تصویر زیر مشاهده می شود قیمت نقدی خودروی روفور 2500 سی سی تیپ T3-V و T3-E مدل 2017 به ترتیب 305 میلیون تومان و 310 میلیون تومان اعلام شده است.
حال کمی به عقب تر یعنی مهرماه سال جاری باز می گردیم و قیمت های اعلامی خودروهای روفور 2500 سی سی تیپ T3-V و T3-E مدل 2017 توسط شرکت ایرتویا را بررسی می کنیم. ملاحظه می شود که قیمت خودروهای ذکر شده 269 میلیون و 800 هزار تومان اعلام شده است با این تفاوت که خودروی روفور تیپ T3-V دارای یک هدیه ویژه خرید نقدی یعنی بیمه بدنه رایگان یکساله نیز می باشد. تفاوت قیمت این دو مدل با قیمت های کنونی اعلامی از طرف شرکت ایرتویا هم اکنون به ترتیب 35 میلیون و 200 هزار تومان و 40 میلیون و 200 هزار تومان می باشد.
درست است که تعرفه واردات خودروها به تازگی افزایش یافته است اما همان گونه که قبلاً برای خودروی سانتافه برند هیوندا محاسبه شد این افزایش قیمت ها بسیار غیرمنطقی است و نهادهای نظارتی نیز گویا قصد هیچگونه نظارتی را بر این افزایش قیمت ها ندارند و این شرکت ها حتی بدون داشتن مجوز رسمی از برند مربوطه هر گونه که خود مایل هستند، خودروهای وارداتی را قیمت گذاری می کنند و در این زمینه از یکدیگر گوی سبقت را ربوده اند. گویا تنها کسی که در اینجا پشتیبانی ندارد مصرف کننده است و نهادهای عریض و طویل با بودجه های آنچنانی و کارمندان فراوان فقط نقش نظارت بر افزایش غیرمنطقی قیمت خودروها را ایفا می کنند.
واردات ۳ مدل جدید هیوندای و تولید النترا در ایران
معاون فروش و بازاریابی شرکت کرمان موتور از تولید هیوندای النترا در ایران با قیمتی بسیار پایینتر از بازار و ورود ۳ محصول جدید هیوندای آزرا، هیوندای کنا و هیوندای i30 به ایران خبر داد.
حسن اکبری، معاون فروش و بازاریابی شرکت کرمان موتور، با بیان این مطلب که کرمانموتور همواره به دنبال کاهش قیمت خودروهای خود در بازار است: از قرار گرفتن تولید انبوه خودروی هیوندای النترا در دستور کار این شرکت برای سال ۹۷ گفت و اعلام کرد: خودروی النترای وارداتی که در حال حاضر با قیمت ۲۰۰ میلیون تومان در بازار موجود است، در سال آینده به تولید انبوه خواهد رسید و قطعا قیمت این خودرو که با همان مشخصات و کیفیت حال حاضر در کرمان موتور تولید خواهد شد، کمتر از ۱۵۰ میلیون تومان خواهد بود.
اکبری در جمع خبرنگاران از برنامهی کرمان موتور برای تولید انبوه دیگر خودروهای هیوندای پس از النترا خبر داد و اعلام کرد بر اساس استراتژی تولید که در دستور کار این شرکت قرار دارد، بهزودی تولید خودروی هیوندای توسان نیز در این شرکت آغاز خواهد شد. وی در ادامه ضمن اشاره به تولیدات حال حاضر این شرکت از مجموعهی هیوندای، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳ محصول هیوندای i20، هیوندای i10 و هیوندای اکسنت با داخلیسازی مناسب در کارخانهی کرمان موتور در حال تولید هستند که با اضافه شدن ۲ خودروی توسان و النترا، تعداد خودروهای مونتاژی هیوندای در ایران به ۵ خودرو افزایش خواهد یافت.
معاون فروش و بازاریابی شرکت کرمان موتور درباره سرمایهگذاری هیوندای در ایران و تولید خودرو در کشور اظهار داشت: ما با شرکت هیوندای یک برنامه استراتژیک ۳ ساله داریم که پس از اتمام این زمان، اقدامات لازم جهت سرمایهگذاری از طرف هیوندای در ایران انجام خواهد شد. ما در کرمانموتور علاوه بر محصولات هیوندای، خودروهای دیگری نیز تولید میکنیم و بر اساس برنامهریزی انجامشده، باید در سال جاری جمعا ۴۵ هزار دستگاه خودرو تولید شود که تا به امروز ۳۴ هزار دستگاه تولید شده است و تا پایان سال نیز به هدفگذاری خود خواهیم رسید.
اکبری همچنین گریزی به قیمت خودروهای وارداتی این شرکت با مدل ۲۰۱۸ پس از باز شدن مجدد سامانه ثبت سفارش خودرو زد و گفت: اصولا قیمت نهایی یک خودروی وارداتی به عوامل مختلفی از جمله نرخ ارز، تعرفهی واردات خودرو، اسقاط خودروی فرسوده و تورم سالیانه بستگی دارد که در حال حاضر و پس از ابلاغ دستورالعمل جدید واردات خودرو، عملا در تمامی موارد با افزایش روبرو هستیم. اما سیاست کرمان موتور همواره دریافت حداقل سود از مشتریان و بیشترین فروش بوده است. طبیعتا اگر افزایش قیمتی در محصولاتمان داشته باشیم ناشی از افزایش مواردی است که به آنها اشاره کردم و کرمان موتور خود تصمیمی به افزایش قیمت محصولات خود ندارد.
معاون فروش و بازاریابی شرکت کرمان موتور در ادامه از برنامهریزیهای انجامشده جهت ورود ۳ محصول جدید هیوندای به ایران خبر داد. اکبری در این زمینه اعلام کرد: بر اساس برنامهریزیهای انجامشده، ۳ خودروی هیوندای آزرا، هیوندای کنا و هیوندای i30 بهزودی وارد کشور شده و به سبد محصولات کرمان موتور افزوده خواهند شد. خودروی آزرا با پیشرانهی ۲.۴ لیتری نیز تا حداکثر ۱ ماه آینده وارد کشور خواهد شد.
اکبری از مذاکرهی کرمان موتور با چندین شرکت معتبر خودروسازی اروپایی و حصول توافقات اولیه میان آنها خبر داد و درباره ادامهی همکاری با خودروسازان چینی اظهار داشت: دو خودروی جدید جک J4 و S3 طی ماههای گذشته به مجموعهی محصولات کرمان موتور افزوده شده که با استقبال خوبی از سوی مردم و بازار مواجه شدهاند. در مورد برند لیفان نیز صحبتهای مفیدی در زمینهی افزایش کیفیت این خودروها با شرکت چینی داشتیم و در حال کار در این زمینه هستیم.
معاون فروش و بازاریابی شرکت کرمان موتور در پایان از سرویسدهی ۵۷ نمایندگی کرمان موتور به محصولات هیوندای و ۱۶۰ نمایندگی به محصولات جک و لیفان در سراسر کشور خبر داد و اعلام کرد برنامههای جدیدی برای افزایش رضایتمندی مشتریان کرمانموتور از محصولات و خدمات پس از فروش این شرکت در حال اجرا است.