ارتقای کیفیت کار و تسریع امور، هدف راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از دادگستری کل استان یزد، حجت اسدی معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری استان یزد در مراسم افتتاح دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهرستان مهریز معاون آمار و فنآوری اطلاعات دادگستری استان یزد گفت: ارائه بهتر خدمات قضایی، ارتقای کیفیت کار و تسهیل و تسریع امور از جمله اهداف راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است.
معاون آمار و فنآوری اطلاعات دادگستری استان یزد بیان کرد: دفتر خدمات الکترونیک قضایی مهریز، هفتمین دفتر شهرستانی و دهمین دفتر در استان یزد است که راه اندازی میگردد.
اسدی اظهار داشت: اکنون از ۳۶ عنوان خدمات دستگاه قضایی حدود ۷ یا ۸ عنوان از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قابل پیگیری است که حدود ۲۵ درصد از مجموع امور مرتبط را شامل میشود.
وی با بیان این نکته که قوه قضاییه در استفاده از تکنواوژیهای نوین در ابتدای راه است، گفت: گامهای بسیار خوبی برداشته شده است تا خدمات این قوه به مردم با بهره گیری از تکنولوژیهای جدید تسریع و تسهیل گردد.
این مقام قضایی تصریح کرد: برون سپاری برخی از وظایف قوه قضاییه با هدف سهولت امور مردم با قوه قضاییه انجام میگیرد که افراد بدون نیاز به حضور در دستگاه قضایی، در یک محیط مناسب با تجهیزات کافی قرار گرفته و در یک بستر امن خدمات بگیرند.
معاون آمار و فنآوری اطلاعات دادگستری گفت: در یزد دفاتر خدمات الکترونیک عصرها نیز خدمات خود را به مردم ارائه میدهند و افرادی که به واسطه مشغله کاری در صبحها فرصت پیگیری مسائل حقوقی و قضایی را ندارند، بعد از ظهر تا ساعت ۸ شب فرصت دارند تا از خدمات دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استفاده نمایند.
اسدی ابراز داشت: در مرکز استان یزد خدمات شوراهای حل اختلاف نیز با اتصال به سیستم مدیریت پرونده از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی محقق شده است و در تلاش هستیم تا این امکان برای همه شهرستانهایی که دارای دفاتر خدمات قضایی الکترونیک قضایی هستند مهیا شود.
شایان ذکر است دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان مهریز با حضور معاونین دادگستری کل استان و تنی چند از مقامات محلی افتتاح گردید.