آخرین قیمت خودروهای بازار/ معرفی تویوتا کمری 2018 و هیوندای نکسو/ آمار خودروهای وارداتی

19:01 - 19 دی 1396
کد خبر: ۳۸۵۳۴۳
در بسته اخبار خودرو امروز اخباری از آخرین قیمت خودروهای بازار و آمار خودروهای وارداتی مطلع می شویم و به معرفی تویوتا کمری 2018 و هیوندای نکسو می پردازیم.

به گزارش گروه فضای مجازی ،  در بسته اخبار خودرو امروز اخباری از آخرین قیمت خودروهای بازار  و آمار خودروهای وارداتی مطلع می شویم و به معرفی تویوتا کمری 2018 و هیوندای نکسو می پردازیم.

نگاه نزدیک به آئودی A8 جدید

زومیت نوشت: آئودی مدل جدید لوکس‌ترین محصول خود، A8 را معرفی کرده است که در ادامه نگاهی به مشخصات و توانایی‌های این خودرو خواهیم داشت.

ماه نوامبر گذشته بود که تصاویر و ویدئوهایی از مدل‌های جدید آئودی RS5 و R8 در وب‌سایت Motor1 منتشر شد؛ اما حالا این وب‌سایت از آخرین شاهکار آئودی نیز پرده برداشته و تصاویر و اطلاعاتی از پرچم‌دار خودروهای سدان آئودی یعنی مدل A8 منتشر کرده است. تصاویر این خودرو لوکس در ورشو، پایتخت مجارستان و در جایی نزدیک مرز اسلوونی گرفته شده‌اند که مناظر زیبایی نیز می‌توان در این تصاویر مشاهده کرد.

نسخه‌ی دارای فاصله‌ی محوری استاندارد آئودی A8 با کد 50 TDI Quattro وارد بازار خواهد شد و جایگزین مدل معروف و پرفروش 3.0 TDI می‌شود که در نسل قبلی این خودرو عرضه می‌شد. دلیل این تغییر کد، تصمیم آئودی مبنی بر بروزرسانی کدبندی و نام‎گذاری محصولاتش است و به این ترتیب کدهای مختلف آئودی نمایانگر قدرت موتور آن‌ها خواهند بود. برای مثال در خودروی مورد بحث عدد 50 نشان‌دهنده‌ی استفاده از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر با قدرت بین ۲۸۱ تا ۳۰۸ اسب بخار است.

البته این سیستم کدگذاری جدید در بازار ایالات متحده اعمال نخواهد شد. دلیل این امر این است که مدل‌های آئودی در بازار آمریکا محدود و ساده هستند؛ برای مثال مدل‌های دیزلی در این بازار عرضه نمی‌شوند و مدل‌های G-Tron نیز احتمالا به بازار آمریکا راه پیدا نخواهند کرد. از طرفی مدل‌های پلاگین هیبریدی در این بازار با پسوند E-Tron عرضه می‌شوند که از بین این مدل‌ها می‌توان به خودروی آئودی A3 Sportback E-Tron اشاره کرد.

اما به خودروی مورد بحث خودمان بازگردیم. همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، این سدان لوکس آلمانی دارای رنگ مشکی است؛ ضمن اینکه برای بهبود قابلیت‌های خودرو در مسیرهای برفی و لغزنده، سیستم چهارچرخ محرک آئودی با نام کواترو روی A8 نصب شده است. آئودی A8 فعلا در بازار اروپا تنها با پیشرانه‌های ۶ سیلندر به فروش خواهد رسید که شامل این مدل و مدل ۳ لیتری شش سیلندر TFSI هستند که با کد A8 55 TFSI Quattro وارد بازار خواهد شد. در ماه‌های آینده مدل ۸ سیلندر بنزینی و دیزلی نیز به نسخه‌های این خودرو اضافه خواهند شد. همانند قبل، قوی‌ترین نسخه‌ی آئودی A8 مدل W12 این خودرو خواهد بود که از پیشرانه‌ای مشترک با بنتلی بنتایاگا و بنتلی کنتیننتال GT استفاده می‌کند و در انتها، آئودی مدل پلاگین هیبریدی A8 را وارد بازار خواهد کرد. در ادامه دیدن ویدئو و تصاویر این خودروی لوکس زیبا را به شما توصیه می‌کنیم.

 آخرین قیمت خودروهای بازار معرفی تویوتا کمری 2018 و هیوندای نکسو/ آمار خودروهای وارداتی

 

تازه ترین قیمت خودروهای داخلی در بازار

دنیای اقتصاد جدول زیر را منتشر کرد.

 آخرین قیمت خودروهای بازار معرفی تویوتا کمری 2018 و هیوندای نکسو/ آمار خودروهای وارداتی

 

معرفی تویوتا کمری 2018

زومیت نوشت: تویوتا کمری ۲۰۱۸ با طراحی جذاب‌تر و لذت رانندگی بیشتر، برای ادامه‌ی موفقیت‌های خود وارد بازار خواهد شد.

با این که کراس‌اوور‌ و شاسی‌بلند‌ها در حال کسب سهم بیشتری از بازار سدان‌ها هستند؛ اما تویوتا کمری همچنان به فروش فوق‌العاده‌ی خود ادامه می‌دهد و در سال ۲۰۱۶ نیز عنوان پرفروش‌ترین خودروی سدان ایالات متحده را به خود اختصاص داد.

نسل فعلی تویوتا کمری هفتمین سال عرضه‌ی خود به بازار را سپری می‌کند. کمری هیچ‌گاه بر پایه‌ی طراحی خاص یا نوآوری توسعه نیافته بود و همواره بسته‌ی کامل امکانات مورد نظر مشتریان در کنار کیفیت بی‌نظیر این خودرو باعث شده است به اولین گزینه‌ی خریداران خودروهای خانوادگی و سدان تبدیل شود.

آخرین قیمت خودروهای بازار معرفی تویوتا کمری 2018 و هیوندای نکسو/ آمار خودروهای وارداتی

تویوتا ساعاتی پیش در نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۷ از نسل جدید سدان خود رونمایی کرد. کمری ۲۰۱۸ تفاوت‌های بنیادینی با نسل پیشین خود دارد. طراحی اسپرت‌تر، بدنه‌ای حجیم‌تر و تجربه‌ی رانندگی متفاوت، همگی باعث شده‌اند سدان معروف کمری، خود را به عنوان گزینه‌ای جذاب معرفی کند. بخشی که پیش‌تر در آن انتقادات زیادی به کمری وارد شده بود و کارشناسان خودرویی رقبای کره‌ای آن را برتر می‌دانستند.

تویوتا کمری ۲۰۱۸، ۱.۸ سانتی‌متر در عرض و ۵ سانتی‌متر در فاصله‌ی بین دو محور افزایش ابعاد تجربه کرده است. این خودرو هم‌چنین شاهد کاهش ۲.۶ سانتی‌متر در ارتفاع سقف و ۴ سانتی‌متر در ارتفاع کاپوت بوده است. این موضوع باعث شده است که تجربه‌ی سواری در خودرو کاملا متفاوت باشد و سرنشینان حس نشستن درون خودرو داشته باشند، نه روی آن. تلسکوپی فرمان نیز در همین راستا تغییرات بیشتری مطابق با درخواست راننده خواهد داشت. داشبورد و سپر خودرو هم کاهش ارتفاع تجربه کرده‌اند تا راننده‌ دید بیشتری از بخش جلویی خودرو داشته باشد.

آخرین قیمت خودروهای بازار معرفی تویوتا کمری 2018 و هیوندای نکسو/ آمار خودروهای وارداتی

تویوتا برای افزایش قابلیت‌های حرکتی و مانورپذیری کمری، سفتی سیستم تعلیق آن را افزایش داده است؛ البته تویوتا پیش از این و در سال ۲۰۱۵ نیز با توجه به گزارش‌های منتشرشده در ارتباط با نظر‌ مالکان کمری، سیستم تعلیق نسل پیشین خودرو را با کمی افزایش ضریب سفتی، همراه کرده بود.

نسل جدید کمری از پلتفرم جدید تویوتا با نام TNGA بهره می‌برد. تمامی اجزای خودرو در این پلتفرم به نحوی طراحی شده‌‌اند تا لذت رانندگی بیشتری برای راننده و سرنشینان به ارمغان بیاید. تمامی این موارد به درخواست آکیو تویودا، مدیر عامل تویوتا انجام گرفته است.

تویوتا کمری ۲۰۱۸ در بخش سیستم تعلیق، از نمونه‌ی دوجناغی جدیدی برای محور جلو بهره می‌برد. این در حالی است که اتصال پیشرانه در چهار نقطه به شاسی نیز منجر به کاهش نویز و لرزش آن خواهد شد. تویوتا در مراسم معرفی کمری اعلام کرد که ارتقاء قابلیت‌های فنی و حرکتی خودرو جز اولویت‌های تیم توسعه بوده است و سرنشینان به محض رانندگی با نسل جدید این خودرو، تفاوت‌های آشکار آن را حس خواهند کرد.

نسل جدید سدان پرفروش تویوتا، از سیستم‌های قوای محرکه و انتقال قدرت کاملا جدیدی بهره خواهد برد. نسخه‌ی استاندارد خودرو از پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با نام Dynamic Force Engine بهره می‌برد. تویوتا به جای استفاده از پیشرانه‌های کم‌حجم مجهز به توربوشارژر، از پیشرانه‌ی تنفس طبیعی با کورس بیشتر، ضریب تراکم بالاتر، تزریق مستقیم سوخت، سیستم خنک‌سازی متغیر و سیستم انحصاری تغییر زمانِ باز و بسته شدن سوپاپ‌های تویوتا با نام VVT-iE استفاده کرده است. تویوتا هنوز میزان توان و گشتاور تولیدی پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری کمری را منتشر نکرده است؛ اما این شرکت حین مراسم معرفی اعلام کرد که توان تولیدی خودرو نسبت به نسل قبل افزایش یافته است (پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری فعلی کمری ۱۷۸ اسب بخار و ۱۷۰ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند) و در عین حال مصرف سوخت خودرو نیز بهترینِ کلاس خود خواهد بود. در حال حاضر بهترین آمار مصرف سوخت در کلاس‌ خودروهای سدان خانوادگی برابر با ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

نسل جدید کمری علاوه بر پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری، به نمونه‌ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری مجهز می‌شود. این پیشرانه در تویوتا هایلندر و سینا مدل ۲۰۱۷ نیز استفاده می‌شود. هر دو پیشرانه‌ی چهار و ۶ سیلندر کمری با جعبه‌دنده‌های ۸ سرعته‌ی خودکار همراه خواهند شد. علاقه‌مندان به خودروهای کم‌مصرف می‌توانند کمری ۲۰۱۸ هیبریدی را سفارش دهند. این خودرو از پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری کم‌مصرف و جدیدی در کنار جعبه‌دنده‌ی ضریب متغیر با امکان شبیه‌سازی ۶ دنده و موتور الکتریکی بهره می‌برد.

یکی از تغییرات بزرگ کمری نسبت به نسل پیشین آن، در نسخه‌ی هیبریدی این خودرو رخ داده است. کمری هیبریدی ۲۰۱۸ اکنون از باتری‌های بزرگ‌تری بهره می‌برد و تویوتا مکان آن‌ها را از صندوق عقب به زیر صندلی‌ها تغییر داده است. این موضوع منجر به ایجاد فضای بار بهتر در کنار توزیع وزن مناسب‌تر و عملکرد دینامیکی بهتر خودرو خواهد شد. تویوتا امیدوار است کمری هیبریدی به رکورد مصرف سوخت پریوس برسد. این موضوع بدین معنا است که نسل جدید سدان محبوب تویوتا، مصرف سوختی برابر با ۴.۵ لیتر بر هر ۱۰۰ کیلومتر داشته باشد.

تویوتا در طراحی کابین کمری ۲۰۱۸، روند متفاوتی در پیش گرفته است. اکنون کابین خودرو بیشتر به راننده منعطف شده و فضای اسپرتی را فراهم آورده است. امکان سفارش سیستم جدید تویوتا با نام رابط انسان ماشین نیز در نسل جدید کمری فراهم است. این پلتفرم از نمایشگر ۷ اینچی به جای نشانگر‌های آنالوگ کیلومتر شمار، در کنار نمایشگر ۱۰ اینچی هدآپ میان داشبورد و ادوات کنترلی لمسی بهره می‌برد که کنترل سیستم تهویه‌ی خودرو نیز از همین طریق انجام می‌شود.

پلتفرم جدید اطلاعاتی و چندرسانه‌ای تویوتا با نام Entune 3 وظیفه‌ی ارتباط میان بخش‌های مختلف خودرو با راننده و تعامل بهتر با وی را دارد. امکان سفارش سیستم وای‌فای داخلی (با استفاده از اتصال به شبکه‌ی 4G) و سیستم صوتی JBL به همراه ساب‌ووفر ۱۰.۱ اینچی نیز برای خریداران در دسترس است.

تمامی مدل‌های مختلف کمری به صورت استاندارد به سیستم ایمنی Toyota Safety Sense‌ مجهز خواهند بود. این موضوع به معنی بهره‌مندی خودرو از سیستم‌های ترمز اضطراری، جلوگیری از برخورد خودرو با موانع روبرو، تشخیص عابر پیاده، حفظ خودرو در مسیر، کروز کنترل هوشمند تطبیق‌پذیر، روشنایی خودکار و فرمان‌پذیری خودکار است. سیستم بررسی نقاط کور خودرو و بررسی ترافیک پیش‌رو نیز به صورت سفارشی در دسترس خواهند بود.

آخرین قیمت خودروهای بازار معرفی تویوتا کمری 2018 و هیوندای نکسو/ آمار خودروهای وارداتی

راوفور زیر قیمت بازار قیمت گذاری شد

میزان نوشت: نماینده رسمی تویوتا در ایران با قیمت گذاری جدید محصولات خود حباب ایجاد شده در بازار خودرو را شکست.

نماینده رسمی تویوتا در ایران، بعد از 6 ماه بسته ماندن سایت ثبت سفارش که منجر به افزایش قیمت نامتعارف برخی خودروهای وارداتی در بازار شده بود، اقدام به قیمت گذاری محصولاتش زیر قیمت فعلی بازار کرد.

این شرکت در شرایطی قیمت راوفور را 299 میلیون و پانصد هزار تومان اعلام کرد که در حال حاضر قیمت این محصول در بازار به حدود 330 میلیون تومان رسیده است.

این اتفاق در حالی رخ داده است که بسیاری از خودروهای وارداتی که ارزش گمرکی انها حتی کمتر از راوفور بوده است، همراه با قیمت های حبابی بازار قیمت گذاری و به فروش می رسند.

گفتنی است با توجه به افزایش تعرفه های واردات خودرو و افزایش نرخ ارز در ماه های اخیر می توان قیمت گذاری راوفور را منطقی و منصفانه دانست چرا که برخی از خودروهای وارداتی و حتی خودروهای داخلی در این شرایط افزایش قیمت بیشتری را جربه کردند.

 

تکذیب افزایش قیمت خودروهای وارداتی توسط کرمان موتور

شاتا نوشت: مرکز روابط عمومی وزارت صنعت ،معدن و تجارت توضیحاتی جهت شفاف سازی خبری تحت عنوان " کرمان موتور گرانفروشی را کلید زد ؛ سانتافه یک شببه ۴۲ میلیون تومان گران شد " منتشرکرد. عدم هماهنگی یکی از نمایندگی‌های این شرکت علت انتشار خبر افزایش قیمت بوده است.

در پی انتشار خبری تحت عنوان " کرمان موتور گرانفروشی را کلید زد ؛ سانتافه یک شببه 42 میلیون تومان گران شد " مرکز روابط عمومی وزارت صنعت ،معدن و تجارت  توضیحاتی جهت شفاف سازی موضوع منتشر کرد:

بر اساس پیگیری‌های انجام شده از سوی شرکت کرمان موتور، خبر افزایش قیمت خودروهای وارداتی مرتبط با عدم هماهنگی یکی از نمایندگی‌های شرکت کرمان موتور بوده‌است و افزایش قیمت خودروهای وارداتی توسط شرکت کرمان موتور قویا تکذیب می‌شود .

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در اجرای مفاد تصویب نامه شماره 125573/ت54803هـ مورخ 9/10/96 هیات محترم وزیران موضوع اصلاحیه آئین نامه ضوابط فنی واردات خودرو، ضمن رصد و پایش مستمر قیمت خودروهای وارداتی، در صورت افزایش غیر منطقی قیمت خودرو  وارداتی توسط نمایندگی‌های مرتبط ، نسبت به اعمال قانون اقدام خواهد نمود.

ضمنا" شهروندان می توانند هرگونه تخلف را با سامانه 124 سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان در سراسر کشور اطلاع دهند تا مورد رسیدگی و اقدام قرار گیرد.

 

خودروهای هوشمند کیا از سال ۲۰۲۱ در خیابان‌ها تردد می‌کنند

زومیت نوشت: شرکت کره‌ای کیا در جریان نمایشگاه CES 2018 از استراتژی جدید خود برای تولید خودروهای الکتریکی و خودران پرده برداشت.

طی مراسمی که در نمایشگاه CES لاس‌وگاس برگزار شد، شرکت خودروسازی کیا از برنامه‌های آتی خود برای توسعه‌ی مدل‌های الکتریکی و خودران خبر داد. بر اساس استراتژی جدید این شرکت، خودروهای خودران سطح ۴ (خودروهای کاملا خودران که می‌توانند در همه‌ی موقعیت‌ها کنترل خودرو را در اختیار بگیرند) از سال ۲۰۲۱ در شهرهای مختلف آزمایش خواهند شد. به علاوه، تا سال ۲۰۲۵، ۱۶ محصول الکتریکی جدید به خط تولید این خودروساز کره‌ای افزوده خواهد شد.

کیا با اتخاذ این استراتژی جدید به دنبال دست‌یابی به سه هدف اصلی است، تولید خودروی خودران، متصل به اینترنت و اقتصادی/الکتریکی که به اختصار استراتژی ACE نام‌گذاری شده است. برنامه‌های کیا برای تولید خودروهای خودران خبر از تعهد این شرکت برای تجاری‌سازی خودروهای خودران سطح ۴ تا سال ۲۰۲۱ می‌دهد. بر اساس این برنامه، کیا قرار است در شهرهای هوشمند منتخب که دارای زیرساخت‌های مورد نیاز فناوری جدید هستند، روند آزمایش خودروهای خودران را آغاز کند. به گفته‌ی مقامات این شرکت، از سال ۲۰۱۹ شاهد آزمایش ناوگانی بزرگ از محصولات خودران این شرکت در جاده‌های عمومی خواهیم بود.

کیا در نظر دارد بر اساس برنامه‌ی جدید خود مبنی بر تجهیز همه‌ی مدل‌ها به فناوری اتصال به اینترنت، در گام نخست، تا سال ۲۰۲۵ امکان سفارش این فناوری را در بازارهای مختلف فراهم کند و در گام بعدی، تا سال ۲۰۳۰ همه‌ی مدل‌های تولیدی خود را به‌صورت پیش‌فرض به این فناوری مجهز کند. در همین راستا و در جریان نمایشگاه CES امسال، کیا از سیستم ارتباط پر سرعت 5G رونمایی کرد.

برنامه‌های کیا برای تولید خودروهای اقتصادی/الکتریکی خبر از خیز بلند این شرکت برای تولید ۱۶ مدل جدید مجهز به پیشرانه‌های الکتریکی پیشرفته تا سال ۲۰۲۱ می‌دهد. بر اساس اعلام کیا، ۱۶ مدل مذکور شامل مدل‌های هیبریدی، پلاگین هیبرید، تمام الکتریکی (شامل مدل مفهومی کیا نیرو که در جریان همین نمایشگاه معرفی شد) و یک مدل جدید مجهز به پیل سوختی خواهد بود و مدل مجهز به پیل سوختی، کمی زودتر و از سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه می‌شود.

استراتژی ACE کیا بخشی از طرح بزرگ‌تر این شرکت برای آینده‌ی حمل‌ونقل است که با عنوان «بدون مرز برای همه» نام‌گذاری شده است. بر اساس اظهارات وونگ چول یونگ، مدیر مرکز تحقیق و توسعه‌ی کیا، طرح آینده‌ی کیا این امکان را در اختیار همه قرار می‌دهد تا از ارزش‌های بی‌نهایتی که آینده‌ی حمل‌ونقل فراهم می‌کند، لذت ببرند.

کیا همچنین گسترش سرویس اشتراک خودروی ویبل (WiBLE) را در دستور کار قرار داده است. این سرویس که از سال گذشته در کشور کره‌ی جنوبی در دسترس قرار گرفته است، به‌زودی در بعضی شهرهای اروپایی شروع به کار خواهد کرد. از طریق اپلیکیشن این سرویس، کاربران می‌توانند با پرداخت مبلغی، محصولات مختلف کیا را برای سفرهای کوتاه اجاره کنند. این سرویس از اواخر سال جاری میلادی در اروپا در دسترس خواهد بود.

آخرین قیمت خودروهای بازار معرفی تویوتا کمری 2018 و هیوندای نکسو/ آمار خودروهای وارداتی 

جدیدترین آمار واردات خودرو اعلام شد

ایسنا نوشت: در ۹ ماهه نخست امسال واردات انواع خودرو ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.

واردات انواع خودرو در ۹ ماهه نخست امسال به ۵۵ هزار و ۸۱۶ دستگاه رسید که از نظر ارزشی و تعدادی رشد حدودا ۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

ارزش دلاری واردات خودرو در ۹ ماهه نخست امسال برابر با یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون دلار بود. همچنین در آذر ماه امسال نیز ۳۹۴۱ دستگاه خودرو وارد شد.

طبق آمار انجمن واردکنندگان خودرو، رتبه اول بیشترین خودروهای وارداتی در ۹ ماهه نخست امسال مربوط به برند رنو بوده‌ است. پس از آن به ترتیب هیوندایی، نیسان و تویوتا و کیا بیشترین سهم را در واردات خودرو داشته‌اند.

در این مدت مبداء واردات ۷۰ درصد خودروهای وارداتی امارات بوده است. پس از آن به ترتیب کره، فرانسه، چین، ترکیه و آلمان بیشترین صادرات خودرو به ایران را داشته‌اند.

 

معرفی هیوندای Nexo

زومیت نوشت: هیوندای جدید‌ترین دستاورد‌های خود در حوزه‌ی حمل‌و‌نقل هوشمند را در قالب شاسی‌بلند نکسو به نمایش گذاشت.

هیوندای در جریان کنفرانس خود در نمایشگاه CES 2018 از شاسی‌بلند نکسو (Nexo) رونمایی کرد. این خودرو که توان مورد نظر خود را از سلول‌های سوختی تأمین می‌کند، در سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

نکسو جایگاه ویژه‌ای در سبد محصولات هیوندای خواهد داشت و جایگزین نمونه‌ی سلول‌سوختی توسان خواهد شد. اما نکته‌ی تمایز این شاسی‌بلند، تجهیز آن به جدید‌ترین قابلیت‌ها و سیستم‌های کمکی راننده‌‌ی هیوندای است.

طراحی محصول جدید هیوندای، شباهت زیادی به خودروی مفهومی سلول سوختی این شرکت دارد که سال گذشته معرفی شد. چراغ‌های باریک و کشیده، جلوپنجره‌ی عظیم در کنار چراغ‌های مه‌شکن بزرگ، نمایی تهاجمی و آینده‌نگرانه به نکسو داده است. این در حالی است که در بخش انتهایی خودرو با طراحی ساده‌تری مواجه هستیم و خبر از المان‌های طراحی اغراق‌شده‌ی جلوی آن نیست.

سیستم قوای محرکه‌ی هیوندای نکسو توانایی تولید ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۳۹۴ نیوتن‌متر گشتاور دارد که امکان رسیدن سرعت خودرو از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۹.۵ ثانیه فراهم می‌کند.

هیوندای اعلام کرده است که بر اساس آزمایش‌های مؤسسه‌ی استاندارد کره‌ی جنوبی، نکسو با هر بار سوخت‌گیری قابلیت طی کردن ۵۹۵ کیلومتر مسافت دارد. این در حالی است که میزان مسافت قابل پیمایش این شاسی‌بلند بر اساس استاندارد‌های اروپا بیش از ۸۰۰ کیلومتر خواهد بود.

با این حال تمرکز اصلی هیوندای در مراسم معارفه‌ی نکسو در نمایشگاه CES، نمایش توانایی‌های پیشرفته و فناوری‌های کمکی راننده‌ی جدید این شرکت است. یکی از این فناوری‌ها، مانیتور نمایش نقاط کور خودرو است که پشت و طرفین خودرو را هنگام تغییر لاین و مسیر حرکتی نمایش می‌دهد. این سیستم عملکردی مشابه Lane Watch هوندا دارد؛ اما هیوندای اعلام کرده که سیستم جدید این شرکت اولین نمونه‌ی موجود در این صنعت است که هر دو طرف خودرو را برای نمایش نقاط کور، پوشش می‌دهد.

 آخرین قیمت خودروهای بازار معرفی تویوتا کمری 2018 و هیوندای نکسو/ آمار خودروهای وارداتی

فناوری نوین دیگر به‌کاررفته در شاسی‌بلند نکسو، سیستم هدایت خودرو بین خطوط است که از سرعت صفر تا ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت فعالیت می‌کند. این فناوری هنگام رانندگی در بزرگراه‌ها به کمک نقشه و اطلاعات دریافتی، در کنار کنترل سرعت، به‌صورت خودکار خودرو را در مسیر نگه می‌داد تا شاهد حضور فناوری نیمه‌خودران در شاسی‌بلند جدید هیوندای باشیم.

فناوری هوشمند کمکی پارک، دیگر دستاورد جدید هیوندای است که به کمک آن، خودرو به‌صورت خودکار قابلیت پارک یا خروج از پارک و بدون نیاز به راننده دارد. این فناوری که مشابه نمونه‌ی به‌کاررفته در بی‌ام‌و سری ۵ است، با دستور راننده از بیرون خودرو انجام می‌شود.

در نهایت هیوندای از کابین هوشمند خود رونمایی کرد. تکنولوژی ارتباط خودروها که از هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء بهره می‌برد، امکان اعمال تنظیمات مختلف کابین از طریق دستورات راننده را دارد. هم‌چنین امکان اعمال دستورات مختلفی در وسایل هوشمند خانه از درون خودرو، مانند تنظیم دما و پخش موسیقی خاص پیش از رسیدن در دسترس خواهد بود.

به گفته‌ی هیوندای، کاربران در کابین هوشمند هیوندای قابلیت اعلام چندین فرمان به‌طور پیوسته خواهند داشت؛ به‌عنوان مثال می‌توان دستور «وضعیت آب و هوا را به من بگو، چراغ‌های خانه را خاموش کن و آهنگ ... را پخش کند» را بدون نیاز به جدا گفتن هر یک و به‌صورت پیوسته داد.

در نهایت باید به فناوری تشخیص شرایط سرنشین اشاره کرد که با استفاده از داده‌های وضعیت فرمان دادن خودرو و صندلی، ضربان قلب و میزان استرس راننده را بررسی می‌کند. در صورتی که خودرو استرس را در راننده حس کند، دستیار هوشمند کابین نکسو می‌‌تواند به‌صورت آنلاین با مشاور یا دکتر ارتباط برقرار کند، موسیقی خاصی پخش کند و با نورپردازی، محیطی آرام برای راننده فراهم کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *