عدم برخورداری از نعمت ولایت اهل بیت عصمت؛ دلیل سعادتمند نبودن جوامع اسلامی
عضو مجلس خبرگان رهبری با طرح این پرسش که چرا جوامع اسلامی که همه کلمۀ توحید را میگویند، ولی سعادتمند نیستند و بلکه به طور مثال حتی در برابر ۴-۵ میلیون صهیونیست و در برابر دنیای استکبار نمیتوانند بایستند؟ گفت: پاسخ به این پرسش را میتوان در روایت شریف سلسلة الذهب مشاهده کرد و آن عدم برخورداری از نعمت ولایت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.
به گزارش گروه سیاسی ، آیتالله محمد محمدیریشهری تولیت آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و عضو مجلس خبرگان رهبری در جلسه هفتگی تفسیر قرآن کریم که هر هفته یکشنبهها بعد از نماز عشاء در مصلای بزرگ ری برگزار میشود، گفت: باور به یگانگی خداوند سبحان، اساسیترین رکن «فلاح» و سعادت انسان و جامعه انسانی در دنیا و آخرت است.
طبق اعلام روابط عمومی آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم الحسنی (علیه السّلام)، آیت الله محمدی ری شهری بیان کرد: توحید مراتبی دارد که با گفتن کلمه طیبۀ «لااله الا الله» آغاز میشود و پیامبر خدا (ص) نیز در سالهای نخست دعوت علنی مردم به اسلام دعوت خود با این جمله آغاز کرد، «لا اله الله تفلحوا» یعنی کلمه توحید را بگویید سعادتمند میشوید و در ادامه کلمه «فلاح» را به سعادت و سروری در دنیا و آخرت معنا کردند.
رئیس دانشگاه قرآن و حدیث با طرح این پرسش که چرا جوامع اسلامی که همه کلمۀ توحید را میگویند، ولی سعادتمند نیستند و بلکه به طور مثال حتی در برابر ۴-۵ میلیون صهیونیست و در برابر دنیای استکبار نمیتوانند بایستند؟ گفت: پاسخ به این پرسش را میتوان در روایت شریف سلسلة الذهب مشاهده کرد و آن عدم برخورداری از نعمت ولایت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی گفت: بیان لااله الاالله قدم اول است، اما باید این کلام در وجود انسان اثر داشته باشد و انسان به این باور یقینی برسد و هیچ کسی را غیر از خدا در امورات خودش موثر نداند.
عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین تصریح کرد: کلمه توحید آغاز راه است، اما رسیدن به مقصد شرایطی دارد که در حدیث معروف سلسلة الذهب به آنها اشاره شده است که مهمترین آنها ولایت اهل بیت (ع)، است از این رو فلاح و سعادت فردی و اجتماعی بشر از رابطه مستقیمی با رعایت این شرایط دارد.
آیت الله محمدی ری شهری در ادامه جلسه تفسیر قرآن کریم گفت: کسی که هوای نفس و خواسته دلش را خدای خودش قرار دهد، حقیقت لااله الاالله در درون او تحقق نیافته و اگر چه آن را به زبان جاری کرده باشد و مشمول «فلاح» و سعادتمندی در دنیا و آخرت نخواهد شد.
جلسات تفسیر قرآن آیت الله محمدی ری شهری هر هفته یکشنبه شبها بعد از اقامه نماز عشاء در مصلای بزرگ ری برگزار میشود.
طبق اعلام روابط عمومی آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم الحسنی (علیه السّلام)، آیت الله محمدی ری شهری بیان کرد: توحید مراتبی دارد که با گفتن کلمه طیبۀ «لااله الا الله» آغاز میشود و پیامبر خدا (ص) نیز در سالهای نخست دعوت علنی مردم به اسلام دعوت خود با این جمله آغاز کرد، «لا اله الله تفلحوا» یعنی کلمه توحید را بگویید سعادتمند میشوید و در ادامه کلمه «فلاح» را به سعادت و سروری در دنیا و آخرت معنا کردند.
رئیس دانشگاه قرآن و حدیث با طرح این پرسش که چرا جوامع اسلامی که همه کلمۀ توحید را میگویند، ولی سعادتمند نیستند و بلکه به طور مثال حتی در برابر ۴-۵ میلیون صهیونیست و در برابر دنیای استکبار نمیتوانند بایستند؟ گفت: پاسخ به این پرسش را میتوان در روایت شریف سلسلة الذهب مشاهده کرد و آن عدم برخورداری از نعمت ولایت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی گفت: بیان لااله الاالله قدم اول است، اما باید این کلام در وجود انسان اثر داشته باشد و انسان به این باور یقینی برسد و هیچ کسی را غیر از خدا در امورات خودش موثر نداند.
عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین تصریح کرد: کلمه توحید آغاز راه است، اما رسیدن به مقصد شرایطی دارد که در حدیث معروف سلسلة الذهب به آنها اشاره شده است که مهمترین آنها ولایت اهل بیت (ع)، است از این رو فلاح و سعادت فردی و اجتماعی بشر از رابطه مستقیمی با رعایت این شرایط دارد.
آیت الله محمدی ری شهری در ادامه جلسه تفسیر قرآن کریم گفت: کسی که هوای نفس و خواسته دلش را خدای خودش قرار دهد، حقیقت لااله الاالله در درون او تحقق نیافته و اگر چه آن را به زبان جاری کرده باشد و مشمول «فلاح» و سعادتمندی در دنیا و آخرت نخواهد شد.
جلسات تفسیر قرآن آیت الله محمدی ری شهری هر هفته یکشنبه شبها بعد از اقامه نماز عشاء در مصلای بزرگ ری برگزار میشود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *