بنیتمیم آخرین وضعیت مذاکرات خادم و لالویچ برای جلوگیری از تعلیق کشتی ایران را تشریح کرد
به گزارش گروه ورزشی ، حمید بنیتمیم، نائبرئیس فدراسیون کشتی درباره آخرین مذاکرات رسول خادم با رئیس اتحادیه جهانی کشتی گفت: پس از اینکه مذاکرات اولیه خادم با لالوویچ، رئیس اتحادیه جهانی کشتی، منجر به جلوگیری از اعلام مستقیم رأی و ارائه موضوع علیرضا کریمی و مربی وی و محرومیت ایران از حضور در مسابقات بین المللی به کمیته اخلاق و انضباطی فدراسیون جهانی شد، دور دوم مذاکرات نیز، اواخر این هفته در سوییس برگزار شد. بهدلیل ورود جدی و مستقیم کمیته بین المللی المپیک و پیگیری این موضوع از طریق اتحادیه جهانی کشتی، این اتحادیه ملزم به تعیین تکلیف فوری و قانونی موضوع شده است.
وی خاطرنشان کرد: علیرغم فشارهای سیاسی و اجرایی موجود، در دور اول مذاکرات موضوع ارجاع پرونده کشتی ایران به کمیته اخلاق و امور انضباطی در واقع امتیاز تعاملات دیپلماتیک ایران بود که از این طریق، اتحادیه فرصتی به ایران داد که برای ارائه راهحلی در این باره استفاده کند. فدراسیون ایران در محدوده زمانی مذکور تا دور دوم مذاکرات، که اواخر این هفته صورت گرفت، تمام توان دیپلماتیک خود را برای ارائه راهحلی مؤثر که از تعلیق کشتی ایران جلوگیری کند، بهکار برد اما بهدلیل شفافیت مستندات موجود و نیز پیگیری کمیته بین المللی المپیک با استناد به مستندات مشابه این موضوع، از حدود سیزده سال گذشته تا کنون، موضوع تعلیق کشتی ایران و محرومیت کشتیگیر و مربی بهقوت خود باقی ماند. در نهایت در مذاکرات دور دوم، بهدشواری زمان محدود دیگری نیز، برای پیدا کردن راهحلی قابل قبول، برای ارائه به کمیته بین المللی المپیک و سایر سازمانهای بین المللی ذیربط، حاصل شد اما بهدلیل حساسیت بالای این موضوع برای کمیته بین المللی المپیک، تعلیق کشتی ایران و محرومیت کشتیگیر و مربی وی، در اتحادیه جهانی کشتی به جریان افتاده است و تصمیم نهایی در این زمینه بهزودی اعلام خواهد شد.
نایبرئیس فدراسیون کشتی ایران گفت: فدراسیون ایران با تمام توان، از ظرفیت دیپلماسی خود برای کاهش این جرایم بهطور قطع استفاده خواهد کرد، اما با توجه به ورود مستقیم IOC و فشارهای بالادستی موجود، قطعاً این موضوع فراتر از تعاملات کشتی ایران و اتحادیه جهانی کشتی است، و باید در سطح کلان مدیریت داخلی و خارجی کشور تعیین تکلیف شود، چون در این خصوص صرفاً بحث ورزش و کشتی مطرح نیست.کشتی ایران با بهرهمندی از نفوذ خود در اتحادیه، توانسته دو نوبت زمان بگیرد. اما موضوع در سطح بین المللی آن، بسیار فراتر از حوزه کشتی است.