هدف معاونت فرهنگی قوه قضاییه، ارتقای فرهنگ عمومی در حوزه مسائل قضایی است
مراسم تقدیر از رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران و مدیر تبلیغات فرهنگی این سازمان صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضاییه، در محل این معاونت برگزار شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی قوه قضاییه، مراسم تقدیر از رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران و مدیر تبلیغات فرهنگی این سازمان صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضاییه، در محل این معاونت برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین صادقی با تقدیر از جدیت و تلاشهای رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران در زمینه تبلیغات فرهنگی و حقوقی، استمرار اینگونه اقدامات را مفید ارزیابی کرد و گفت: با اینکه در گذشته چنین اقداماتی در زمینه تبلیغات مسائل حقوقی انجام نمیشد، ولی اخیرا اقدامات خوبی برای ارتقای فرهنگ عمومی انجام شده است که امیدواریم این قبیل کارها ادامه یابد.
معاون فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به همکاری شهرداری تهران در خصوص برگزاری کمپینهای فرهنگی، آموزشی و حقوقی اظهار کرد: در این زمینه بیش از یک صد اثر هنری خوب و ارزشمند تولید شد که همه آنها دارای معیارهای لازم بوده است.
وی با تقدیر از اقدامات روابط عمومی معاونت فرهنگی در خصوص تهیه محتوا برای این کمپین گفت: هدف معاونت فرهنگی قوه قضاییه از این اقدامات، ارتقای فرهنگ عمومی مردم در زمینه مسائل قضایی است چرا که هر چه آگاهیهای عمومی افزایش یابد؛ از حجم جرایم کاسته خواهد شد.
وی افزود: اقدام دیگری که در این خصوص صورت گرفت ارسال آثار و محتوای این کمپینها به دادگستریهای سراسر کشور بود که خوشبختانه در برخی از شهرها هم اکران شده و در دیگر شهرستانها نیز به تدریج اکران خواهد شد.
در ادامه این مراسم مهندس علیزاده رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران نیز با ابراز رضایت از همکاری شهرداری با معاونت فرهنگی قوه قضاییه گفت: یکی از اقدامات خوبی که در این سالها به نتیجه رسید، همین کمپینهای فرهنگی، آموزشی و حقوقی بود که به طور مشترک با معاونت فرهنگی قوه قضاییه برگزار شد که البته این کمپینها به دلیل داشتن چندین ویژگی مهم با دیگر کارها متفاوت بود.
وی افزود: در مورد یکی از مهمترین ویژگیهای این کمپین به محتوای کاربردی آن میتوان اشاره کرد که از سر دلسوزی و خدمت به مردم بود.
علیزاده، اختصاص ۶۰۰ سازه تبلیغاتی شهری به این موضوع و استفاده از زبان هنر را ویژگی دیگر این کمپینها بیان کرد و گفت: در این پیامها حتی از کاریکاتور نیز بهره بردیم و توانستیم بسیاری از پیامها را در قالب طنز و کاریکاتور بیان کنیم و سعی داریم تا این اقدامات تنها منحصر به شهر تهران نباشد و در دیگر شهرستانها نیز اجرایی شود.
رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران در پایان از آمادگی شهرداری در این زمینه و موارد مشابه خبر داد و گفت: امیدواریم با همکاری معاونت فرهنگی قوه قضاییه و تلاش بیشتر دو طرف، بتوانیم اقدامات موثری برداریم.
وی تاکید کرد: در ماههای آینده و سالهای پیش رو بنا داریم تا با اکران مجدد تعداد بیشتری از طرحهای گرافیکی به اجرا درآمده در حوزه وسیعتری از سازههای شهری سطح تهران و نیز فضاهای موجود در مترو گامی موثر در جهت توسعه فرهنگ حقوقی قضایی جامعه برداریم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *