هدست اسکنر مغزی که آموزش رانندگی می دهد!

9:57 - 01 آذر 1396
کد خبر: ۳۶۹۹۴۰
به تازگی هدستی پیشرفته برای آموزش رانندگان اتومبیل های مسابقه ای ساخته شده که با اسکن کردن مغز این افراد و بررسی عملکرد آنها می تواند دستوراتی متناسب صادر کند.
هدست اسکنر مغز  آموزش رانندگی می دهدبه گزارش گروه فضای مجازی ، این هدست بر مبنای توانمندی‌های مغزی افراد می‌تواند برای هر یک از آن‌ها تعلیماتی ویژه صادر کند و روش‌های متفاوتی را برای آموزش آن‌ها در پیش بگیرد.

تولید این هدست که فعلا در مرحله آزمایشی است، دستاوردی بی سابقه محسوب می‌شود و نشان می‌دهد چگونه می‌توان از روش‌های آموزشی مبتنی بر اسکن مغز برای تعلیم منحصر به فرد نکات آموزشی بر مبنای شرایط خاص هر یک از انسان‌ها استفاده کرد.

انتظار می‌رود استفاده از این روش آموزشی در آینده تنها منحصر به رانندگان خودرو‌های مسابقه‌ای نباشد و از آن برای بهبود عملکرد دانشجویان، کارمندان و ... هم استفاده شود. تولید این هدست توسط دانشمندان کالج لندن و شرکت فناوری UNIT۹ صورت گرفته و انتظار می‌رود در آینده نزدیک در دسترس علاقمندان قرار بگیرد.

شرکت خودروسازی فورد هم در تلاش برای تولید هدستی است که با شبیه سازی عملکرد مغز رانندگان موتورسیکلت‌های مسابقه‌ای می‌تواند عملکرد آن‌ها را بهبود ببخشد.
 
منبع:صدا و سیما
 
 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *