علت تخفیفهای ۵۰ درصدی در فروشگاههای زنجیرهای چیست؟
رئیس تعاونی تولیدکنندگان مواد غذایی گفت: فروشگاههای زنجیرهای که جدیداً شکلگرفته اند تولیدکنندگان را ملزم به ارائه تخفیفهای بالا میکنند.
به گزارش گروه فضای مجازی ، مهدی کریمی تفرشی در باره دلایل مشاهده تخفیفهای غیر واقعی ۵۰ درصدی در فروشگاههای زنجیرهای اظهار کرد: مشاهده تخفیفهای ۵۰ درصدی، براساس تعاملات صورت گرفته توسط فروشگاههایی هستند که جدیداً شکلگرفته و فعالیت میکنند و متأسفانه تولیدکنندگان را ملزم به ارائه تخفیفهای بالا میکنند.
وی افزود: سازمانهای حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان و تعزیرات حکومتی باید در این زمینه ورود کرده و پیگیریهای لازم را به عمل آورند که چرا این فروشگاهها تخفیفهایی را به این اندازه از تولیدکننده دریافت میکنند؟
رئیس تعاونی تولیدکنندگان مواد غذایی ادامه داد: در این شرایط، تولیدکننده فقط در بازار مصرف حضور دارد، اما این حضور صرفه اقتصادی برای وی ندارد؛ بنابراین گزارش چندی پیش وزیر صنعت به سازمان حمایت دستور پیگیری تخفیفهای ۵۰ درصدی را داده بود و خواسته بود جلوی این اقدام گرفته شود.
پیرو این دستور نیز سازمان حمایت اعلام کرد که کارگروهی با مسئولیت قائم مقام وزیر در امور تجارت تشکیل شد تا با همکاری سایر بخشها، موضوع واقعی شدن قیمتهای درج شده مصرف کننده بر روی کالاهای هدف را ساماندهی و مدیریت کنند تا جلوی تخفیفهای غیرمتعارف ۵۰ درصدی گرفته شود؛ بنابراین گزارش ارائه تخفیفهای به اصطلاح ۵۰ درصدی در کالاهای تولیدی صنایع، سود عمده خرید و فروش یک کالا را نصیب واسطهها میکنند و قیمت تمام شده کالا برای مردم را افزایش میدهد.
منبع: تسنیم
وی افزود: سازمانهای حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان و تعزیرات حکومتی باید در این زمینه ورود کرده و پیگیریهای لازم را به عمل آورند که چرا این فروشگاهها تخفیفهایی را به این اندازه از تولیدکننده دریافت میکنند؟
رئیس تعاونی تولیدکنندگان مواد غذایی ادامه داد: در این شرایط، تولیدکننده فقط در بازار مصرف حضور دارد، اما این حضور صرفه اقتصادی برای وی ندارد؛ بنابراین گزارش چندی پیش وزیر صنعت به سازمان حمایت دستور پیگیری تخفیفهای ۵۰ درصدی را داده بود و خواسته بود جلوی این اقدام گرفته شود.
پیرو این دستور نیز سازمان حمایت اعلام کرد که کارگروهی با مسئولیت قائم مقام وزیر در امور تجارت تشکیل شد تا با همکاری سایر بخشها، موضوع واقعی شدن قیمتهای درج شده مصرف کننده بر روی کالاهای هدف را ساماندهی و مدیریت کنند تا جلوی تخفیفهای غیرمتعارف ۵۰ درصدی گرفته شود؛ بنابراین گزارش ارائه تخفیفهای به اصطلاح ۵۰ درصدی در کالاهای تولیدی صنایع، سود عمده خرید و فروش یک کالا را نصیب واسطهها میکنند و قیمت تمام شده کالا برای مردم را افزایش میدهد.
منبع: تسنیم
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *